SZADEJKO ANDRZEJ MIKOŁAJ, kompozytor, dyrygent
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{web}} | {{web}} | ||
[[File: Andrzej_Szadejko.jpg |thumb|Andrzej Szadejko]] | [[File: Andrzej_Szadejko.jpg |thumb|Andrzej Szadejko]] | ||
− | '''ANDRZEJ SZADEJKO''' (ur. 27 X 1974 Gdańsk), kompozytor, dyrygent, organista, organizator życia muzycznego. Syn Andrzeja (ur. 18 II | + | '''ANDRZEJ SZADEJKO''' (ur. 27 X 1974 Gdańsk), kompozytor, dyrygent, organista, organizator życia muzycznego. Syn Andrzeja (ur. 18 II 1951) i Zofii z domu Woroneckiej (ur. 4 XI 1954). Absolwent [[OGÓLNOKSZTAŁCĄCA SZKOŁA MUZYCZNA I i II STOPNIA| Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Feliksa Nowowiejskiego]] (gra na organach w klasie Bronisława Falkowskiego, matura z wyróżnieniem w 1992), w latach 1993–1996 student [[AKADEMIA MUZYCZNA IM. STANISŁAWA MONIUSZKI| gdańskiej Akademii Muzycznej]] (AM), w klasie organów pod kierunkiem prof. Leona Batora (studia instrumentalne i teoria muzyki), w 1998 absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie, w klasie organów prof. Joachima Grubicha. W 2002 ukończył studia podyplomowe w Hochschule für Alte Musik „Schola Cantorum Basiliensis” (Bazylea, Szwajcaria), w klasie organów Jeana-Claude’a Zehndera, rozszerzone o naukę śpiewu w klasie Richarda Levitta, kurs kompozytorski u Rudolfa Lutza, kurs ''basso continuo'' u Gottfrieda Bacha oraz kurs dyrygentury u Hansa-Martina Lindego. <br/><br/> |
− | + | Regularne studia akademickie uzupełniał też na kursach interpretacji i lekcjach mistrzowskich: w latach 1994–2004 brał udział – w Polsce, Niemczech, Holandii, Danii i Szwajcarii – w 28 organowych kursach mistrzowskich, dwóch klawikordowych i dwóch gry na pianoforte. Finalista i laureat konkursów organowych w Rumi (1994), Gdańsku (1995), Warszawie (1997), Odense (Dania, 2000, finał) i Brugii (Belgia, 2003, wyróżnienie). Stypendysta miasta Basel (Bazylea, Szwajcaria), fundacji Rapps-Stiftung i Doms-Stiftung (Szwajcaria), Organ Summer Academy w Haarlem (Holandia), (obecnie Narodowego) Instytutu Muzyki i Tańca w Warszawie, Instytutu Adama Mickiewicza w Warszawie, Prezydenta Miasta Gdańska, Marszałka Województwa Pomorskiego, Fundacji Kultury w Gdańsku.<br/><br/> | |
− | Regularne studia akademickie uzupełniał też | + | |
− | + | ||
W 2002 zrealizował doktorski przewód kwalifikacyjny I stopnia w dziedzinie sztuki (dyscyplina – instrumentalistyka) w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Od 2012 doktor habilitowany sztuk muzycznych (Akademia Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu). W 2017 ukończył dwuletnie podyplomowe studia menadżerów kultury w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od 2005 adiunkt, od 2017 profesor uczelniany gdańskiej AM, pracownik Katedry Muzyki Kościelnej, gdzie wykłada grę na organach i realizację ''basso continuo''. W latach 2007–2019 prowadził wykłady i kursy interpretacji muzyki organowej w uczelniach w Polsce, na Wydziale Muzycznym Politechniki w Oulu (Finlandia), Wydziale Muzykologii Uniwersytetu w Greifswaldzie (Niemcy) oraz na University of Michigan w Ann Arbor (USA). Od 2021 profesor sztuki w dyscyplinie sztuki muzyczne.<br/><br/> | W 2002 zrealizował doktorski przewód kwalifikacyjny I stopnia w dziedzinie sztuki (dyscyplina – instrumentalistyka) w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Od 2012 doktor habilitowany sztuk muzycznych (Akademia Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu). W 2017 ukończył dwuletnie podyplomowe studia menadżerów kultury w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od 2005 adiunkt, od 2017 profesor uczelniany gdańskiej AM, pracownik Katedry Muzyki Kościelnej, gdzie wykłada grę na organach i realizację ''basso continuo''. W latach 2007–2019 prowadził wykłady i kursy interpretacji muzyki organowej w uczelniach w Polsce, na Wydziale Muzycznym Politechniki w Oulu (Finlandia), Wydziale Muzykologii Uniwersytetu w Greifswaldzie (Niemcy) oraz na University of Michigan w Ann Arbor (USA). Od 2021 profesor sztuki w dyscyplinie sztuki muzyczne.<br/><br/> | ||
− | |||
Od 1994 regularnie koncertuje w Polsce, Europie i USA jako solista, kameralista i dyrygent (do 2020 ponad 550 koncertów). Zajmuje się także komponowaniem. W 2011 nakładem wydawnictwa Polihymnia, w ramach Stypendium Marszałka Województwa Pomorskiego dla Młodych Twórców, ukazało się wydanie ''Missa Brevis'' na chór 8-głosowy a’cappella jego autorstwa, w 2018 i 2019 nakładem [[WYDAWNICTWO AKADEMII MUZYCZNEJ| Wydawnictwa AM]] w Gdańsku ukazały się cztery tomy jego kompozycji organowych, których premiery miały miejsce w Polsce, Danii, Niemczech, Szwajcarii, USA, Wielkiej Brytanii, Norwegii i USA. <br/><br/> | Od 1994 regularnie koncertuje w Polsce, Europie i USA jako solista, kameralista i dyrygent (do 2020 ponad 550 koncertów). Zajmuje się także komponowaniem. W 2011 nakładem wydawnictwa Polihymnia, w ramach Stypendium Marszałka Województwa Pomorskiego dla Młodych Twórców, ukazało się wydanie ''Missa Brevis'' na chór 8-głosowy a’cappella jego autorstwa, w 2018 i 2019 nakładem [[WYDAWNICTWO AKADEMII MUZYCZNEJ| Wydawnictwa AM]] w Gdańsku ukazały się cztery tomy jego kompozycji organowych, których premiery miały miejsce w Polsce, Danii, Niemczech, Szwajcarii, USA, Wielkiej Brytanii, Norwegii i USA. <br/><br/> | ||
− | |||
Przewodniczył pracom nad odbudową historycznych organów, między innymi Mertena Friese (z 1618) w gdańskim [[KOŚCIÓŁ I KLASZTOR FRANCISZKANÓW ŚW. TRÓJCY | kościele św. Trójcy]] (2008–2018), neoromantycznych organów Eduarda Witteka (z 1911) w [[KOŚCIÓŁ NAJŚWIĘTSZEGO SERCA PANA JEZUSA I ŚW. JANA BOSKO| kościele Św. Jana Bosko w Gdańsku-Oruni]] (2016–2019), barokowo-klasycznych organów Johanna Rohdego (z 1761) w [[KOŚCIÓŁ ŚW. JANA| kościele Św. Jana w Gdańsku]] (2013–2019) oraz w kościele NMP na Piaskach w Wilnie (2019–2022). Był konsultantem projektów organowych w Polsce, Belgii, na Litwie. <br/><br/> | Przewodniczył pracom nad odbudową historycznych organów, między innymi Mertena Friese (z 1618) w gdańskim [[KOŚCIÓŁ I KLASZTOR FRANCISZKANÓW ŚW. TRÓJCY | kościele św. Trójcy]] (2008–2018), neoromantycznych organów Eduarda Witteka (z 1911) w [[KOŚCIÓŁ NAJŚWIĘTSZEGO SERCA PANA JEZUSA I ŚW. JANA BOSKO| kościele Św. Jana Bosko w Gdańsku-Oruni]] (2016–2019), barokowo-klasycznych organów Johanna Rohdego (z 1761) w [[KOŚCIÓŁ ŚW. JANA| kościele Św. Jana w Gdańsku]] (2013–2019) oraz w kościele NMP na Piaskach w Wilnie (2019–2022). Był konsultantem projektów organowych w Polsce, Belgii, na Litwie. <br/><br/> | ||
− | + | W 2008 założyciel i kierownik zespołu wokalno-instrumentalnego ''Goldberg Baroque Ensemble'', z którym nagrywa premierowe wykonania gdańskich kantat kompozytorów osiemnastowiecznych. Jako solista i dyrygent ma na swoim koncie 25 płyt dla wytwórni polskich (Sarton, Dux, Ars Sonora, Acte Prealable) i niemieckich (Motette-Psallite, MDG). W latach 2008–2015, jako koordynator projektu ''Muzyczne Dziedzictwo Miasta Gdańska. Gdańskie Królestwo Kantat'', współpracował z [[BIBLIOTEKA GDAŃSKA POLSKIEJ AKADEMII NAUK| Biblioteką Gdańską PAN]] przy przygotowaniu nagrań i druków muzykaliów gdańskich (wydano 7 CDs), wielokrotnie nominowanych do nagród ''Fryderyk i Sztorm''. Od 2016 kierownik artystyczny serii ''Musica Baltica'' (do 2022, wydano 10 SACD) oraz ''Gdansk Organ Landscape'' (od 2019, wydano 1 SACD, z cyklu 3 SACD) w renomowanej wytwórni niemieckiej MDG; płyty z tych serii były wielokrotnie nominowane do nagrody niemieckich krytyków muzycznych ''Opus Klassik'', jak też do nagrody ''Fryderyk''.<br/><br/> | |
− | W 2008 założyciel i kierownik zespołu wokalno-instrumentalnego ''Goldberg Baroque Ensemble'', z którym nagrywa premierowe wykonania gdańskich kantat kompozytorów osiemnastowiecznych. Jako solista i dyrygent ma na swoim koncie 25 płyt dla wytwórni polskich (Sarton, Dux, Ars Sonora, Acte Prealable) i niemieckich (Motette-Psallite, MDG). W latach 2008–2015, jako koordynator projektu ''Muzyczne Dziedzictwo Miasta Gdańska. Gdańskie Królestwo Kantat'', współpracował z [[BIBLIOTEKA GDAŃSKA POLSKIEJ AKADEMII NAUK| Biblioteką Gdańską PAN]] przy przygotowaniu nagrań i druków muzykaliów gdańskich (wydano 7 CDs), wielokrotnie nominowanych do nagród ''Fryderyk i Sztorm''. Od 2016 kierownik artystyczny serii ''Musica Baltica'' (do 2022, wydano 10 SACD) oraz ''Gdansk Organ Landscape'' (od 2019, wydano 1 SACD, z cyklu 3 SACD) w renomowanej wytwórni niemieckiej MDG; płyty z tych serii były wielokrotnie nominowane do nagrody niemieckich krytyków muzycznych Opus Klassik, jak też do nagrody Fryderyk.<br/><br/> | + | Autor między innymi monografii poświęconej twórczości uczniów Jana Sebastiana Bacha, działających nad Bałtykiem: ''Styl i interpretacja w utworach organowych Friedricha Christiana Mohrheima (1719?–1780) i Johanna Gottfrieda Müthela (1728–1788). Zagadnienia wykonawcze i stylistyczne muzyki organowej w regionie południowego Bałtyku w osiemnastym wieku'' (Gdańsk 2011, wyróżnienie na Międzynarodowych Targach Książek Naukowych we Wrocławiu). W 2015 w ramach programu Muzyczne Białe Plamy w Instytucie Muzyki i Tańca w Warszawie zrealizował opracowanie dotyczące manuskryptu z 517 fugami gdańskiego organisty Daniela Magnusa Gronaua. Stało się ono podstawą dla wydania podręcznika do ''basso continuo'', kontrapunktu, improwizacji i kompozycji oraz transkrypcji manuskryptu (2016 w wersji angielsko-niemieckiej, 2017 w języku polskim). Główny autor monografii ''Organy z franciszkańskiego kościoła Św. Trójcy w Gdańsku'' (Gdańsk 2018). Autor cyklu audycji ''Organy Nieograne'' w Programie Drugim Polskiego Radia w latach 2014–2015. <br/><br/> |
− | + | Od 2020 kurator i zarazem pierwszy organista kościoła św. Jana w Gdańsku. Pełniąc jego obowiązki w czasie liturgii niedziel i świąt, oprócz wspólnego ze scholą i prowadzącym ją drugim organistą muzycznego ilustrowania ich przebiegu, w swoich partiach solowych prezentuje – poza kompozycjami własnymi czy mistrzów sztuki organowej jak Johann Sebastian Bach, Johannes Brahms, Georg Muffat – także muzykę dawnych kompozytorów gdańskich, jak [[VOLCKMAR THEOPHIL ANDREAS, organista, kompozytor | Theophil Andreas Volckmar]], Andreas Neunhaber (1603–1663) czy Andreas Schade (1674–17??), w tym organistów tegoż kościoła jak [[GRONAU DANIEL MAGNUS, organista, kompozytor | Daniel Magnus Gronau]].<br/><br/> | |
− | Autor między innymi monografii poświęconej twórczości uczniów Jana Sebastiana Bacha, działających nad Bałtykiem: ''Styl i interpretacja w utworach organowych Friedricha Christiana Mohrheima (1719?–1780) i Johanna Gottfrieda Müthela (1728–1788). Zagadnienia wykonawcze i stylistyczne muzyki organowej w regionie południowego Bałtyku w osiemnastym wieku'' (Gdańsk 2011, wyróżnienie na Międzynarodowych Targach Książek Naukowych we Wrocławiu). W 2015 w ramach programu Muzyczne Białe Plamy w Instytucie Muzyki i Tańca w Warszawie zrealizował opracowanie dotyczące manuskryptu z 517 fugami gdańskiego organisty Daniela Magnusa Gronaua. Stało się ono podstawą dla wydania podręcznika do ''basso continuo'', kontrapunktu, improwizacji i kompozycji oraz transkrypcji manuskryptu (2016 w wersji angielsko-niemieckiej, 2017 w języku polskim). Główny autor monografii ''Organy z franciszkańskiego kościoła Św. Trójcy w Gdańsku'' (Gdańsk 2018). Autor cyklu audycji ''Organy Nieograne'' w Programie Drugim Polskiego Radia w latach 2014–2015.<br/><br/> | + | |
− | + | ||
W 2002–2006 był dyrektorem muzycznym parafii w Oberwil (Szwajcaria). Od 2007 prezes gdańskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Kościoła Św. Trójcy „Dziedziniec”. Od 2016 prezes Fundacji ''Trinitas Artis''. Organizator wielu formatów artystycznych i festiwali: Festiwalu Młodych Wokalistów i Organistów w Bydgoszczy (2007–2010), Festiwalu ORGANy PLUS+ w Gdańsku (od 2014), cyklu Oruńskie Koncerty (od 2019), cyklu Koncerty dla Gdańszczan (od 2008), happeningów dla dzieci „Popiszczmy Razem” (2009–2018), konkursu plastycznego „…i zagrały organy” (2016), Międzynarodowej Konferencji Budowniczych Organów – Pomerania 2008 (150 firm organmistrzowskich z całego świata) oraz GdO Tagung 2018 – Międzynarodowego Zlotu Miłośników Organów (200 uczestników z 10 krajów europejskich). W 2019 był dyrektorem artystycznym projektu ''Johannes de Lyublyn 1541– Sacrum & Profanum'' oraz kuratorem festiwalu muzyki sakralnej ''Moniuszko w kościołach Warszawy'' (we współpracy z Biurem Obchodów Roku Stanisława Moniuszki i Teatrem Wielkim Operą Narodową). Pomysłodawca i dyrektor artystyczny międzynarodowego projektu koncertowo-nagraniowego MONIUSZKO_150, zrealizowanego w 2022 w Wilnie i Berlinie z udziałem artystów z Polski, Niemiec i Litwy.<br/><br/> | W 2002–2006 był dyrektorem muzycznym parafii w Oberwil (Szwajcaria). Od 2007 prezes gdańskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Kościoła Św. Trójcy „Dziedziniec”. Od 2016 prezes Fundacji ''Trinitas Artis''. Organizator wielu formatów artystycznych i festiwali: Festiwalu Młodych Wokalistów i Organistów w Bydgoszczy (2007–2010), Festiwalu ORGANy PLUS+ w Gdańsku (od 2014), cyklu Oruńskie Koncerty (od 2019), cyklu Koncerty dla Gdańszczan (od 2008), happeningów dla dzieci „Popiszczmy Razem” (2009–2018), konkursu plastycznego „…i zagrały organy” (2016), Międzynarodowej Konferencji Budowniczych Organów – Pomerania 2008 (150 firm organmistrzowskich z całego świata) oraz GdO Tagung 2018 – Międzynarodowego Zlotu Miłośników Organów (200 uczestników z 10 krajów europejskich). W 2019 był dyrektorem artystycznym projektu ''Johannes de Lyublyn 1541– Sacrum & Profanum'' oraz kuratorem festiwalu muzyki sakralnej ''Moniuszko w kościołach Warszawy'' (we współpracy z Biurem Obchodów Roku Stanisława Moniuszki i Teatrem Wielkim Operą Narodową). Pomysłodawca i dyrektor artystyczny międzynarodowego projektu koncertowo-nagraniowego MONIUSZKO_150, zrealizowanego w 2022 w Wilnie i Berlinie z udziałem artystów z Polski, Niemiec i Litwy.<br/><br/> | ||
− | Odznaczony odznaką Zasłużony Kulturze Polskiej (2017), | + | Odznaczony odznaką Zasłużony Kulturze Polskiej (2017). Laureat nagrody [[GDAŃSKIE TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUKI | Gdańskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuki]] w dziedzinie muzyki (2016), Pomorskiej Nagrody Artystycznej (2018), nagrody [[GDAŃSKIE TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUKI| Gdańskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuki]] w dziedziniec muzyki i muzykologii (2017), nagrody franciszkańskiej Pro Trinitatis (2016), [[NAGRODY MIASTA GDAŃSKA: KULTURALNE I NAUKOWE | Nagrody Miasta Gdańska w Dziedzinie Kultury „Splendor Gedanensis”]] (2023), Człowiek Roku [[DZIENNIK BAŁTYCKI| „Dziennika Bałtyckiego”]]. 28 VIII 2022 otrzymał prestiżową nagrodę w dziedzinie muzyki klasycznej w Niemczech Opus Klassik w kategorii „Najlepsza Światowa Premiera“ za rok 2021. Przyznaną przez Towarzystwo Promocji Muzyki Klasycznej (Verein zur Förderung der Klassischen Musik e.V.) nagrodę zdobył, wraz ze swym ''Goldberg Baroque Ensemble'', za album Musica Baltica 9 – Johann Daniel Pucklitz, na której artyści premierowo nagrali nowo odkryte ''Oratorio Secondo'' [[PUCKLITZ JOHANN DANIEL, muzyk, kompozytor | Johanna Daniela Pucklitza]].<br/><br/> |
− | Ojciec Jędrzeja (ur. 10 XI 1999), Jana (ur. 14 XI 2002), Marii | + | Ojciec Jędrzeja (ur. 10 XI 1999), Jana (ur. 14 XI 2002), bliźniaczek Marii oraz Anny (ur. 8 VII 2007). {{author: JANSZ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Ludzie]] |
Aktualna wersja na dzień 08:08, 21 maj 2023
ANDRZEJ SZADEJKO (ur. 27 X 1974 Gdańsk), kompozytor, dyrygent, organista, organizator życia muzycznego. Syn Andrzeja (ur. 18 II 1951) i Zofii z domu Woroneckiej (ur. 4 XI 1954). Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Feliksa Nowowiejskiego (gra na organach w klasie Bronisława Falkowskiego, matura z wyróżnieniem w 1992), w latach 1993–1996 student gdańskiej Akademii Muzycznej (AM), w klasie organów pod kierunkiem prof. Leona Batora (studia instrumentalne i teoria muzyki), w 1998 absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie, w klasie organów prof. Joachima Grubicha. W 2002 ukończył studia podyplomowe w Hochschule für Alte Musik „Schola Cantorum Basiliensis” (Bazylea, Szwajcaria), w klasie organów Jeana-Claude’a Zehndera, rozszerzone o naukę śpiewu w klasie Richarda Levitta, kurs kompozytorski u Rudolfa Lutza, kurs basso continuo u Gottfrieda Bacha oraz kurs dyrygentury u Hansa-Martina Lindego.
Regularne studia akademickie uzupełniał też na kursach interpretacji i lekcjach mistrzowskich: w latach 1994–2004 brał udział – w Polsce, Niemczech, Holandii, Danii i Szwajcarii – w 28 organowych kursach mistrzowskich, dwóch klawikordowych i dwóch gry na pianoforte. Finalista i laureat konkursów organowych w Rumi (1994), Gdańsku (1995), Warszawie (1997), Odense (Dania, 2000, finał) i Brugii (Belgia, 2003, wyróżnienie). Stypendysta miasta Basel (Bazylea, Szwajcaria), fundacji Rapps-Stiftung i Doms-Stiftung (Szwajcaria), Organ Summer Academy w Haarlem (Holandia), (obecnie Narodowego) Instytutu Muzyki i Tańca w Warszawie, Instytutu Adama Mickiewicza w Warszawie, Prezydenta Miasta Gdańska, Marszałka Województwa Pomorskiego, Fundacji Kultury w Gdańsku.
W 2002 zrealizował doktorski przewód kwalifikacyjny I stopnia w dziedzinie sztuki (dyscyplina – instrumentalistyka) w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Od 2012 doktor habilitowany sztuk muzycznych (Akademia Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu). W 2017 ukończył dwuletnie podyplomowe studia menadżerów kultury w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od 2005 adiunkt, od 2017 profesor uczelniany gdańskiej AM, pracownik Katedry Muzyki Kościelnej, gdzie wykłada grę na organach i realizację basso continuo. W latach 2007–2019 prowadził wykłady i kursy interpretacji muzyki organowej w uczelniach w Polsce, na Wydziale Muzycznym Politechniki w Oulu (Finlandia), Wydziale Muzykologii Uniwersytetu w Greifswaldzie (Niemcy) oraz na University of Michigan w Ann Arbor (USA). Od 2021 profesor sztuki w dyscyplinie sztuki muzyczne.
Od 1994 regularnie koncertuje w Polsce, Europie i USA jako solista, kameralista i dyrygent (do 2020 ponad 550 koncertów). Zajmuje się także komponowaniem. W 2011 nakładem wydawnictwa Polihymnia, w ramach Stypendium Marszałka Województwa Pomorskiego dla Młodych Twórców, ukazało się wydanie Missa Brevis na chór 8-głosowy a’cappella jego autorstwa, w 2018 i 2019 nakładem Wydawnictwa AM w Gdańsku ukazały się cztery tomy jego kompozycji organowych, których premiery miały miejsce w Polsce, Danii, Niemczech, Szwajcarii, USA, Wielkiej Brytanii, Norwegii i USA.
Przewodniczył pracom nad odbudową historycznych organów, między innymi Mertena Friese (z 1618) w gdańskim kościele św. Trójcy (2008–2018), neoromantycznych organów Eduarda Witteka (z 1911) w kościele Św. Jana Bosko w Gdańsku-Oruni (2016–2019), barokowo-klasycznych organów Johanna Rohdego (z 1761) w kościele Św. Jana w Gdańsku (2013–2019) oraz w kościele NMP na Piaskach w Wilnie (2019–2022). Był konsultantem projektów organowych w Polsce, Belgii, na Litwie.
W 2008 założyciel i kierownik zespołu wokalno-instrumentalnego Goldberg Baroque Ensemble, z którym nagrywa premierowe wykonania gdańskich kantat kompozytorów osiemnastowiecznych. Jako solista i dyrygent ma na swoim koncie 25 płyt dla wytwórni polskich (Sarton, Dux, Ars Sonora, Acte Prealable) i niemieckich (Motette-Psallite, MDG). W latach 2008–2015, jako koordynator projektu Muzyczne Dziedzictwo Miasta Gdańska. Gdańskie Królestwo Kantat, współpracował z Biblioteką Gdańską PAN przy przygotowaniu nagrań i druków muzykaliów gdańskich (wydano 7 CDs), wielokrotnie nominowanych do nagród Fryderyk i Sztorm. Od 2016 kierownik artystyczny serii Musica Baltica (do 2022, wydano 10 SACD) oraz Gdansk Organ Landscape (od 2019, wydano 1 SACD, z cyklu 3 SACD) w renomowanej wytwórni niemieckiej MDG; płyty z tych serii były wielokrotnie nominowane do nagrody niemieckich krytyków muzycznych Opus Klassik, jak też do nagrody Fryderyk.
Autor między innymi monografii poświęconej twórczości uczniów Jana Sebastiana Bacha, działających nad Bałtykiem: Styl i interpretacja w utworach organowych Friedricha Christiana Mohrheima (1719?–1780) i Johanna Gottfrieda Müthela (1728–1788). Zagadnienia wykonawcze i stylistyczne muzyki organowej w regionie południowego Bałtyku w osiemnastym wieku (Gdańsk 2011, wyróżnienie na Międzynarodowych Targach Książek Naukowych we Wrocławiu). W 2015 w ramach programu Muzyczne Białe Plamy w Instytucie Muzyki i Tańca w Warszawie zrealizował opracowanie dotyczące manuskryptu z 517 fugami gdańskiego organisty Daniela Magnusa Gronaua. Stało się ono podstawą dla wydania podręcznika do basso continuo, kontrapunktu, improwizacji i kompozycji oraz transkrypcji manuskryptu (2016 w wersji angielsko-niemieckiej, 2017 w języku polskim). Główny autor monografii Organy z franciszkańskiego kościoła Św. Trójcy w Gdańsku (Gdańsk 2018). Autor cyklu audycji Organy Nieograne w Programie Drugim Polskiego Radia w latach 2014–2015.
Od 2020 kurator i zarazem pierwszy organista kościoła św. Jana w Gdańsku. Pełniąc jego obowiązki w czasie liturgii niedziel i świąt, oprócz wspólnego ze scholą i prowadzącym ją drugim organistą muzycznego ilustrowania ich przebiegu, w swoich partiach solowych prezentuje – poza kompozycjami własnymi czy mistrzów sztuki organowej jak Johann Sebastian Bach, Johannes Brahms, Georg Muffat – także muzykę dawnych kompozytorów gdańskich, jak Theophil Andreas Volckmar, Andreas Neunhaber (1603–1663) czy Andreas Schade (1674–17??), w tym organistów tegoż kościoła jak Daniel Magnus Gronau.
W 2002–2006 był dyrektorem muzycznym parafii w Oberwil (Szwajcaria). Od 2007 prezes gdańskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Kościoła Św. Trójcy „Dziedziniec”. Od 2016 prezes Fundacji Trinitas Artis. Organizator wielu formatów artystycznych i festiwali: Festiwalu Młodych Wokalistów i Organistów w Bydgoszczy (2007–2010), Festiwalu ORGANy PLUS+ w Gdańsku (od 2014), cyklu Oruńskie Koncerty (od 2019), cyklu Koncerty dla Gdańszczan (od 2008), happeningów dla dzieci „Popiszczmy Razem” (2009–2018), konkursu plastycznego „…i zagrały organy” (2016), Międzynarodowej Konferencji Budowniczych Organów – Pomerania 2008 (150 firm organmistrzowskich z całego świata) oraz GdO Tagung 2018 – Międzynarodowego Zlotu Miłośników Organów (200 uczestników z 10 krajów europejskich). W 2019 był dyrektorem artystycznym projektu Johannes de Lyublyn 1541– Sacrum & Profanum oraz kuratorem festiwalu muzyki sakralnej Moniuszko w kościołach Warszawy (we współpracy z Biurem Obchodów Roku Stanisława Moniuszki i Teatrem Wielkim Operą Narodową). Pomysłodawca i dyrektor artystyczny międzynarodowego projektu koncertowo-nagraniowego MONIUSZKO_150, zrealizowanego w 2022 w Wilnie i Berlinie z udziałem artystów z Polski, Niemiec i Litwy.
Odznaczony odznaką Zasłużony Kulturze Polskiej (2017). Laureat nagrody Gdańskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuki w dziedzinie muzyki (2016), Pomorskiej Nagrody Artystycznej (2018), nagrody Gdańskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuki w dziedziniec muzyki i muzykologii (2017), nagrody franciszkańskiej Pro Trinitatis (2016), Nagrody Miasta Gdańska w Dziedzinie Kultury „Splendor Gedanensis” (2023), Człowiek Roku „Dziennika Bałtyckiego”. 28 VIII 2022 otrzymał prestiżową nagrodę w dziedzinie muzyki klasycznej w Niemczech Opus Klassik w kategorii „Najlepsza Światowa Premiera“ za rok 2021. Przyznaną przez Towarzystwo Promocji Muzyki Klasycznej (Verein zur Förderung der Klassischen Musik e.V.) nagrodę zdobył, wraz ze swym Goldberg Baroque Ensemble, za album Musica Baltica 9 – Johann Daniel Pucklitz, na której artyści premierowo nagrali nowo odkryte Oratorio Secondo Johanna Daniela Pucklitza.
Ojciec Jędrzeja (ur. 10 XI 1999), Jana (ur. 14 XI 2002), bliźniaczek Marii oraz Anny (ur. 8 VII 2007).