PRZYSTANEK KOLEJOWY GDAŃSK PRZYMORZE-UNIWERSYTET
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{web}} | {{web}} | ||
[[File: Przystanek_Gdańsk_Przymorze.jpg |thumb| Przystanek kolejowy Gdańsk Przymorze Uniwersytet, 2021]] | [[File: Przystanek_Gdańsk_Przymorze.jpg |thumb| Przystanek kolejowy Gdańsk Przymorze Uniwersytet, 2021]] | ||
− | '''PRZYSTANEK KOLEJOWY [[SZYBKA KOLEJ MIEJSKA| SZYBKIEJ KOLEI MIEJSKIEJ]] GDAŃSK PRZYMORZE-UNIWERSYTET''', położony na dwutorowej, zeletryfikowanej linii kolejowej numer 250 (Gdańsk Główny – Rumia), na jej 7,0 kilometrze, | + | '''PRZYSTANEK KOLEJOWY [[SZYBKA KOLEJ MIEJSKA| SZYBKIEJ KOLEI MIEJSKIEJ]] GDAŃSK PRZYMORZE-UNIWERSYTET''', położony na dwutorowej, zeletryfikowanej [[LINIA KOLEJOWA NUMER 250 | linii kolejowej numer 250]] (Gdańsk Główny – Rumia), na jej 7,0 kilometrze, między stacją [[STACJA KOLEJOWA GDAŃSK WRZESZCZ | Gdańsk Wrzeszcz]] a[[POSTERUNEK ODGAŁĘŹNY, ODSTĘPOWY I PRZYSTANEK KOLEJOWY GDAŃSK OLIWA | Gdańsk Oliwa]]. Obok niego przebiega dwutorowa, zelektryfikowana [[LINIA KOLEJOWA NUMER 202 | linia kolejowa numer 202]] (Gdańsk Główny – Stargard). Znajduje się na granicy dzielnic: [[OLIWA | Oliwa]] i [[PRZYMORZE | Przymorze]] Małe.<br/><br/> |
Otwarty 20 V 1952 pod nazwą Gdańsk Polanki, a 22 V 1966 przemianowany na Gdańsk Przymorze. Od 20 III 2004 nosi swoją obecną nazwę, co było między innymi wynikiem akcji władz [[UNIWERSYTET GDAŃSKI | Uniwersytetu Gdańskiego]] (UG), chcących w ten sposób promować własną uczelnię. Obecna nazwa nawiązuje więc do części miasta oraz znajdującego się w pobliżu UG.<br/><br/> | Otwarty 20 V 1952 pod nazwą Gdańsk Polanki, a 22 V 1966 przemianowany na Gdańsk Przymorze. Od 20 III 2004 nosi swoją obecną nazwę, co było między innymi wynikiem akcji władz [[UNIWERSYTET GDAŃSKI | Uniwersytetu Gdańskiego]] (UG), chcących w ten sposób promować własną uczelnię. Obecna nazwa nawiązuje więc do części miasta oraz znajdującego się w pobliżu UG.<br/><br/> | ||
− | Posiada jeden peron dwukrawędziowy pomiędzy torami linii kolejowej numer 250. W tym miejscu tory biegną po nasypie, | + | Posiada jeden peron dwukrawędziowy pomiędzy torami linii kolejowej numer 250. W tym miejscu tory biegną po nasypie, pod nimi przebiega ul. Kołobrzeska. Peron jest częściowo zadaszony i schodzą z niego dwa podziemne przejścia. Przejście od strony południowej doprowadza do ciągu dla pieszych (bez nadanej nazwy) znajdującego się po stronie wschodniej torów oraz w kierunku al. Grunwaldzkiej (ciąg został uruchomiony 29 V 2014). Drugie przejście, położone po południowej stronie peronu, ma wylot obok ul. Kołobrzeskiej. Obok przystanku działa kasa biletowa.<br/><br/> |
W dniu 7 XII 1970 na przystanku miał miejsce wypadek kolejowy, podczas którego pociąg SKM najechał na tył innego stojącego składu. W wyniku wypadku zginęła jedna osoba. {{author: PP}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] | W dniu 7 XII 1970 na przystanku miał miejsce wypadek kolejowy, podczas którego pociąg SKM najechał na tył innego stojącego składu. W wyniku wypadku zginęła jedna osoba. {{author: PP}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 09:42, 9 wrz 2021
PRZYSTANEK KOLEJOWY SZYBKIEJ KOLEI MIEJSKIEJ GDAŃSK PRZYMORZE-UNIWERSYTET, położony na dwutorowej, zeletryfikowanej linii kolejowej numer 250 (Gdańsk Główny – Rumia), na jej 7,0 kilometrze, między stacją Gdańsk Wrzeszcz a Gdańsk Oliwa. Obok niego przebiega dwutorowa, zelektryfikowana linia kolejowa numer 202 (Gdańsk Główny – Stargard). Znajduje się na granicy dzielnic: Oliwa i Przymorze Małe.
Otwarty 20 V 1952 pod nazwą Gdańsk Polanki, a 22 V 1966 przemianowany na Gdańsk Przymorze. Od 20 III 2004 nosi swoją obecną nazwę, co było między innymi wynikiem akcji władz Uniwersytetu Gdańskiego (UG), chcących w ten sposób promować własną uczelnię. Obecna nazwa nawiązuje więc do części miasta oraz znajdującego się w pobliżu UG.
Posiada jeden peron dwukrawędziowy pomiędzy torami linii kolejowej numer 250. W tym miejscu tory biegną po nasypie, pod nimi przebiega ul. Kołobrzeska. Peron jest częściowo zadaszony i schodzą z niego dwa podziemne przejścia. Przejście od strony południowej doprowadza do ciągu dla pieszych (bez nadanej nazwy) znajdującego się po stronie wschodniej torów oraz w kierunku al. Grunwaldzkiej (ciąg został uruchomiony 29 V 2014). Drugie przejście, położone po południowej stronie peronu, ma wylot obok ul. Kołobrzeskiej. Obok przystanku działa kasa biletowa.
W dniu 7 XII 1970 na przystanku miał miejsce wypadek kolejowy, podczas którego pociąg SKM najechał na tył innego stojącego składu. W wyniku wypadku zginęła jedna osoba.