WOŹNIAK JOLANTA MARIA, muzykolog

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
m (Blazejsliwinski przeniósł stronę WOŹNIAK JOLANTA MARIA na WOŹNIAK JOLANTA MARIA, muzykolog)
 
Linia 1: Linia 1:
 
{{web}}
 
{{web}}
'''JOLANTA MARIA WOŹNIAK''' z domu Kochlewska (ur. 8 IX 1945 Krosno), muzykolog. Córka Bolesława Kochlewskiego i Wandy z domu Kwaśniewskiej. W 1963 roku absolwentka [[LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE, IX | IX Liceum Ogólnokształcącego w Gdańsku]], w 1965 Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Gdańsku-Wrzeszczu ([[ZESPÓŁ SZKÓŁ MUZYCZNYCH | Zespół Szkół Muzycznych]]). W latach 1965–1970 studiowała muzykologię na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego (UW). Od 1971 roku zatrudniona w gdańskiej Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (PWSM; [[AKADEMIA MUZYCZNA IM. STANISŁAWA MONIUSZKI | Akademia Muzyczna w Gdańsku]]), od 1972 na stanowisku asystenta. Po uzyskaniu w 1984 roku stopnia doktora (na Wydziale Historycznym UW) adiunkt w gdańskiej PWSM, od 2010 na stanowisku profesora nadzwyczajnego (uczelnianego). W latach 1990–1993 pełniła funkcję dyrektora Instytutu Teorii Muzyki Akademii Muzycznej, 1996–2015 kierownika Zakładu Historii Muzyki Instytutu Teorii Muzyki. Jednocześnie w okresie 1994–1998 pracowała na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. <br/><br/>
+
'''JOLANTA MARIA WOŹNIAK''' z domu Kochlewska (ur. 8 IX 1945 Krosno), muzykolog. Córka Bolesława Kochlewskiego (26 XII 1900 – 29 X 1981 Gdańsk) i Wandy z domu Kwaśniewskiej (22 II 1910 – 7 VIII 1983 Gdańsk). W 1963 absolwentka [[LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE, IX | IX Liceum Ogólnokształcącego w Gdańsku]], w 1965 Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Gdańsku-Wrzeszczu ([[ZESPÓŁ SZKÓŁ MUZYCZNYCH | Zespół Szkół Muzycznych]]). W latach 1965–1970 studiowała muzykologię na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego (UW). Od 1971 roku zatrudniona w gdańskiej Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (PWSM; [[AKADEMIA MUZYCZNA IM. STANISŁAWA MONIUSZKI | Akademia Muzyczna w Gdańsku]]), od 1972 na stanowisku asystenta. Po uzyskaniu w 1984 stopnia doktora (na Wydziale Historycznym UW) adiunkt w gdańskiej PWSM, od 2010 na stanowisku profesora nadzwyczajnego (uczelnianego). W latach 1990–1993 pełniła funkcję dyrektora Instytutu Teorii Muzyki Akademii Muzycznej, 1996–2015 kierownika Zakładu Historii Muzyki Instytutu Teorii Muzyki. Jednocześnie w okresie 1994–1998 pracowała na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. <br/><br/>
W latach 1970–1990 jej zainteresowania naukowe dotyczyły problematyki matematycznych metod analizy meliki w utworach Fryderyka Chopina, Grażyny Bacewicz, Tadeusza Bairda. Autorka między innymi publikacji ''Matematyczna metoda analizy struktur melicznych. Zastosowanie do badań twórczości Tadeusza Bairda'' (1986), ''Polski folklor muzyczny'' (1981, 1995). W kolejnych latach prace badawcze koncentrowała wokół kultury muzycznej dawnego Gdańska. Współautorka serii katalogów tematycznych rękopisów muzycznych Music Collection from Gdańsk (2007, 2008, 2011). <br/><br/>
+
W latach 1970–1990 jej zainteresowania naukowe dotyczyły problematyki matematycznych metod analizy meliki w utworach Fryderyka Chopina, Grażyny Bacewicz, Tadeusza Bairda. Autorka między innymi publikacji ''Matematyczna metoda analizy struktur melicznych. Zastosowanie do badań twórczości Tadeusza Bairda'' (1986), ''Polski folklor muzyczny'' (1981, 1995). W kolejnych latach prace badawcze koncentrowała wokół kultury muzycznej dawnego Gdańska. Współautorka serii katalogów tematycznych rękopisów muzycznych Music Collection from Gdańsk (2007, 2008, 2011). Współautorka publikacji ''Music-making in Baltic cities – various kinds, places, repertoire, performers and instruments'' (Gdańsk 2015). <br/><br/>
Członek Związku Kompozytorów Polskich (ZKP) – Sekcja Muzykologów (od 1997), a w latach 1978–2000 skarbnik Gdańskiego Oddziału ZKP, Komisji Muzykologicznej [[GDAŃSKIE TOWARZYSTWO NAUKOWE | Gdańskiego Towarzystwa Naukowego]] (od 1984), Gdańskiego Oddziału Repertoire International des Sources Musicales (od 1997). Członek [[NIEZALEŻNY SAMORZĄDNY ZWIĄZEK ZAWODOWY „SOLIDARNOŚĆ” REGION GDAŃSKI | NSZZ „Solidarność”]] (od 1980). <br/><br/>
+
Członek Związku Kompozytorów Polskich (ZKP) – Sekcja Muzykologów (od 1997), a w latach 1978–2000 skarbnik Gdańskiego Oddziału ZKP, Komisji Muzykologicznej [[GDAŃSKIE TOWARZYSTWO NAUKOWE | Gdańskiego Towarzystwa Naukowego]] (od 1984), Gdańskiego Oddziału Répertoire International des Sources Musicales ((RISM; Międzynarodowy Katalog Źródeł Muzycznych, od 1997). Członek [[NIEZALEŻNY SAMORZĄDNY ZWIĄZEK ZAWODOWY „SOLIDARNOŚĆ” REGION GDAŃSKI | NSZZ „Solidarność”]] (od 1980). <br/><br/>
 
Odznaczona Srebrnym Krzyżem Zasługi (2002). {{author: ALL}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Ludzie]]
 
Odznaczona Srebrnym Krzyżem Zasługi (2002). {{author: ALL}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Ludzie]]

Aktualna wersja na dzień 17:00, 21 gru 2023

JOLANTA MARIA WOŹNIAK z domu Kochlewska (ur. 8 IX 1945 Krosno), muzykolog. Córka Bolesława Kochlewskiego (26 XII 1900 – 29 X 1981 Gdańsk) i Wandy z domu Kwaśniewskiej (22 II 1910 – 7 VIII 1983 Gdańsk). W 1963 absolwentka IX Liceum Ogólnokształcącego w Gdańsku, w 1965 Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Gdańsku-Wrzeszczu ( Zespół Szkół Muzycznych). W latach 1965–1970 studiowała muzykologię na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego (UW). Od 1971 roku zatrudniona w gdańskiej Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (PWSM; Akademia Muzyczna w Gdańsku), od 1972 na stanowisku asystenta. Po uzyskaniu w 1984 stopnia doktora (na Wydziale Historycznym UW) adiunkt w gdańskiej PWSM, od 2010 na stanowisku profesora nadzwyczajnego (uczelnianego). W latach 1990–1993 pełniła funkcję dyrektora Instytutu Teorii Muzyki Akademii Muzycznej, 1996–2015 kierownika Zakładu Historii Muzyki Instytutu Teorii Muzyki. Jednocześnie w okresie 1994–1998 pracowała na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

W latach 1970–1990 jej zainteresowania naukowe dotyczyły problematyki matematycznych metod analizy meliki w utworach Fryderyka Chopina, Grażyny Bacewicz, Tadeusza Bairda. Autorka między innymi publikacji Matematyczna metoda analizy struktur melicznych. Zastosowanie do badań twórczości Tadeusza Bairda (1986), Polski folklor muzyczny (1981, 1995). W kolejnych latach prace badawcze koncentrowała wokół kultury muzycznej dawnego Gdańska. Współautorka serii katalogów tematycznych rękopisów muzycznych Music Collection from Gdańsk (2007, 2008, 2011). Współautorka publikacji Music-making in Baltic cities – various kinds, places, repertoire, performers and instruments (Gdańsk 2015).

Członek Związku Kompozytorów Polskich (ZKP) – Sekcja Muzykologów (od 1997), a w latach 1978–2000 skarbnik Gdańskiego Oddziału ZKP, Komisji Muzykologicznej Gdańskiego Towarzystwa Naukowego (od 1984), Gdańskiego Oddziału Répertoire International des Sources Musicales ((RISM; Międzynarodowy Katalog Źródeł Muzycznych, od 1997). Członek NSZZ „Solidarność” (od 1980).

Odznaczona Srebrnym Krzyżem Zasługi (2002). ALL

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania