ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO W GDAŃSKU

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 5: Linia 5:
 
[[File:1_Zarząd_Transpotu_Miejskiego.png|thumb|Logotyp Zarządu Transportu Miejskiego 2009-2016]]
 
[[File:1_Zarząd_Transpotu_Miejskiego.png|thumb|Logotyp Zarządu Transportu Miejskiego 2009-2016]]
 
  [[File:2_Zarząd_Transportu_Miejskiego.jpg|thumb|Logotyp Zarządu Transportu Miejskiego od 2016]]
 
  [[File:2_Zarząd_Transportu_Miejskiego.jpg|thumb|Logotyp Zarządu Transportu Miejskiego od 2016]]
'''ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO''' (ZTM) '''W GDAŃSKU''', ul. Na Stoku 49. Jednostka budżetowa powołana uchwałą [[RADA MIEJSKA | Rady Miasta]] Gdańska z 17 II 2005, funkcjonująca od 1 V 2005. Głównym zadaniem jest organizacja przewozów komunikacji miejskiej w Gdańsku (zob. [[AUTOBUSY MIEJSKIE | autobusy miejskie]], [[TRAMWAJE | tramwaje]]) oraz w sąsiednich gminach. Do czasu powstania ZTM organizacją i kontrolą przewozów oraz bieżącą działalnością eksploatacyjną w całości zajmował się [[ZAKŁAD KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ | Zakład Komunikacji Miejskiej]] (ZKM) w Gdańsku. W 2006 uruchomił [[TRAMWAJ WODNY | tramwaj wodny]]. {{author: CR}} <br/><br/>
+
'''ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO''' (ZTM) '''W GDAŃSKU''', ul. Na Stoku 49 ([[CZARNE MORZE | Czarne Morze]]). Jednostka budżetowa powołana uchwałą [[RADA MIEJSKA | Rady Miasta]] Gdańska z 17 II 2005, funkcjonująca od 1 V 2005. Głównym zadaniem jest organizacja przewozów komunikacji miejskiej w Gdańsku (zob. [[AUTOBUSY MIEJSKIE | autobusy miejskie]], [[TRAMWAJE | tramwaje]]) oraz w sąsiednich gminach. Do czasu powstania ZTM organizacją i kontrolą przewozów oraz bieżącą działalnością eksploatacyjną w całości zajmował się [[ZAKŁAD KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ | Zakład Komunikacji Miejskiej]] (ZKM) w Gdańsku. W 2006 uruchomił [[TRAMWAJ WODNY | tramwaj wodny]]. {{author: CR}} <br/><br/>
 
W 2006 ZTM przejął od ZKM kontrolę biletów i przekazał ją Zakładowi Wielobranżowemu „Renoma”. 1 VI 2006 wprowadził elektroniczny systemu sprzedaży biletów. W 2009 podpisał umowę z ZKM na obsługę miejskich linii tramwajowych (na kolejne 22 lata) i autobusowych (na 9 lat), z Warbus sp. z o.o. oraz PKS Gdańsk na obsługę linii podmiejskich. 1 I 2019 podtrzymano umowę z Gdańskimi Autobusami i Tramwajami (dawny ZKM), spółkę Warbus sp. z o. o. oraz PKS Gdańsk na liniach podmiejskich zastąpił BP Tour. <br/><br/>
 
W 2006 ZTM przejął od ZKM kontrolę biletów i przekazał ją Zakładowi Wielobranżowemu „Renoma”. 1 VI 2006 wprowadził elektroniczny systemu sprzedaży biletów. W 2009 podpisał umowę z ZKM na obsługę miejskich linii tramwajowych (na kolejne 22 lata) i autobusowych (na 9 lat), z Warbus sp. z o.o. oraz PKS Gdańsk na obsługę linii podmiejskich. 1 I 2019 podtrzymano umowę z Gdańskimi Autobusami i Tramwajami (dawny ZKM), spółkę Warbus sp. z o. o. oraz PKS Gdańsk na liniach podmiejskich zastąpił BP Tour. <br/><br/>
30 IV 2010 uruchomiono System Informacji Pasażerskiej w Gdańsku, stanowiący nowoczesne źródło informacji pasażerskiej. Od tego momentu rozpoczęła się kontrola punktualności pojazdów komunikacji w oparciu o dane z tego systemu. W 2011 rozpoczęto realizację programu Dużej Gdańskiej Rodziny, bezpłatnego korzystania z komunikacji miejskiej przez rodziny wielodzietne zamieszkałe w Gdańsku. W tym samym roku wprowadzono automaty biletowe (początkowo 50) w kilkudziesięciu punktach miasta. W 2012 utworzono Centralę Ruchu w celu bieżącej interwencji w przypadku zakłóceń przebiegu komunikacji miejskiej. Na siedzibę Centrali przeznaczono budynek byłego sklepu meblowego „Heban” przy ul. Wyspiańskiego 9, gdzie znalazły miejsce również inne służby miejskie, między innymi Centrum Zarządzania Ruchem, Centrum Zarządzania Kryzysowego, Punkt Obsługi Klienta nr 2 (poprzednio al. Grunwaldzka 6). {{author: APŁ}}
+
30 IV 2010 uruchomiono System Informacji Pasażerskiej w Gdańsku, stanowiący nowoczesne źródło informacji pasażerskiej. Od tego momentu rozpoczęła się kontrola punktualności pojazdów komunikacji w oparciu o dane z tego systemu. W 2011 rozpoczęto realizację programu Dużej Gdańskiej Rodziny, bezpłatnego korzystania z komunikacji miejskiej przez rodziny wielodzietne zamieszkałe w Gdańsku. W tym samym roku wprowadzono automaty biletowe (początkowo 50) w kilkudziesięciu punktach miasta. W 2012 utworzono Centralę Ruchu w celu bieżącej interwencji w przypadku zakłóceń przebiegu komunikacji miejskiej. Na siedzibę Centrali przeznaczono budynek byłego sklepu meblowego „Heban” przy ul. Wyspiańskiego 9, gdzie znalazły miejsce również inne służby miejskie, m.in. Centrum Zarządzania Ruchem, Centrum Zarządzania Kryzysowego, Punkt Obsługi Klienta nr 2 (poprzednio al. Grunwaldzka 6). {{author: APŁ}}
  
  
Linia 20: Linia 20:
 
| Jerzy Dobaczewski  
 
| Jerzy Dobaczewski  
 
|-
 
|-
| 1 IV 2019 (pełniący obowiązki dyrektora), 2 IX 2019 dyrektor –  
+
| 1 IV 2019 (pełniący obowiązki dyrektora), 2 IX 2019 dyrektor – 10 XI 2023
 
| Sebastian Zomkowski
 
| Sebastian Zomkowski
 +
|-
 +
| 15 XI 2023 – 2 IX 2024
 +
| Wojciech Siółkowski, p.o. (wicedyrektor ZTM ds. operacyjnych)
 +
|-
 +
| 2 IX 2024 –
 +
| Łukasz Kłos
 
|-
 
|-
 
| class="authorEgTab" | {{author: CR}} {{author: APŁ}}
 
| class="authorEgTab" | {{author: CR}} {{author: APŁ}}
 
|}
 
|}
 
[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]
 
[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Aktualna wersja na dzień 06:38, 3 wrz 2024

Siedziba Zarządu Transportu Miejskiego, ul. Na Stoku 49 (w środku), 2021
Siedziba Zarządu Transportu Miejskiego, ul. Na Stoku 49, po prawej w tle budynek Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Gdańsku, 2021
Dyrektorzy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku Jerzy Dobaczewski (z prawej) i Sebastian Zomkowski, 2019
Logotyp Zarządu Transportu Miejskiego 2009-2016
Logotyp Zarządu Transportu Miejskiego od 2016

ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO (ZTM) W GDAŃSKU, ul. Na Stoku 49 ( Czarne Morze). Jednostka budżetowa powołana uchwałą Rady Miasta Gdańska z 17 II 2005, funkcjonująca od 1 V 2005. Głównym zadaniem jest organizacja przewozów komunikacji miejskiej w Gdańsku (zob. autobusy miejskie, tramwaje) oraz w sąsiednich gminach. Do czasu powstania ZTM organizacją i kontrolą przewozów oraz bieżącą działalnością eksploatacyjną w całości zajmował się Zakład Komunikacji Miejskiej (ZKM) w Gdańsku. W 2006 uruchomił tramwaj wodny. CR

W 2006 ZTM przejął od ZKM kontrolę biletów i przekazał ją Zakładowi Wielobranżowemu „Renoma”. 1 VI 2006 wprowadził elektroniczny systemu sprzedaży biletów. W 2009 podpisał umowę z ZKM na obsługę miejskich linii tramwajowych (na kolejne 22 lata) i autobusowych (na 9 lat), z Warbus sp. z o.o. oraz PKS Gdańsk na obsługę linii podmiejskich. 1 I 2019 podtrzymano umowę z Gdańskimi Autobusami i Tramwajami (dawny ZKM), spółkę Warbus sp. z o. o. oraz PKS Gdańsk na liniach podmiejskich zastąpił BP Tour.

30 IV 2010 uruchomiono System Informacji Pasażerskiej w Gdańsku, stanowiący nowoczesne źródło informacji pasażerskiej. Od tego momentu rozpoczęła się kontrola punktualności pojazdów komunikacji w oparciu o dane z tego systemu. W 2011 rozpoczęto realizację programu Dużej Gdańskiej Rodziny, bezpłatnego korzystania z komunikacji miejskiej przez rodziny wielodzietne zamieszkałe w Gdańsku. W tym samym roku wprowadzono automaty biletowe (początkowo 50) w kilkudziesięciu punktach miasta. W 2012 utworzono Centralę Ruchu w celu bieżącej interwencji w przypadku zakłóceń przebiegu komunikacji miejskiej. Na siedzibę Centrali przeznaczono budynek byłego sklepu meblowego „Heban” przy ul. Wyspiańskiego 9, gdzie znalazły miejsce również inne służby miejskie, m.in. Centrum Zarządzania Ruchem, Centrum Zarządzania Kryzysowego, Punkt Obsługi Klienta nr 2 (poprzednio al. Grunwaldzka 6). APŁ


Dyrektorzy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku
1 V 2005 – 30 IV 2009 Włodzimierz Popiołek
1 V 2009 – 31 III 2019 Jerzy Dobaczewski
1 IV 2019 (pełniący obowiązki dyrektora), 2 IX 2019 dyrektor – 10 XI 2023 Sebastian Zomkowski
15 XI 2023 – 2 IX 2024 Wojciech Siółkowski, p.o. (wicedyrektor ZTM ds. operacyjnych)
2 IX 2024 – Łukasz Kłos
CR APŁ
⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania