DWORZEC W OLIWIE

Z Encyklopedia Gdańska
Wersja Redakcja techniczna (dyskusja | edycje) z dnia 18:47, 20 lis 2012

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

< Poprzednie Następne >

DWORZEC W OLIWIE (Oliva, 1926 Danzig Oliva, 1945 Gdańsk Oliwa), przy ob. pl. Dworcowym 1 (Bahnhofsvorplatz), oddany do użytku 1 VII 1870 wraz z uruchomieniem kolejowego połączenia ze Szczecinem (q kolej). Według tego samego projektu budynki dworcowe zbudowano na stacjach Gd.-Wrzeszcz (nie zachował się), Sopot (nie zachował się), Gdynia-Chylonia, Reda, Wejherowo i Lębork. Przez stację przechodzą 2 dwutorowe linie kolejowe: dalekobieżna Gd. Główny – Szczecin i Gdynia – Tczew oraz od 1952 linia podmiejska Gd. Główny – Sopot, od 1957 do Wejherowa (q SKM), linia dalekobieżna zelektryfikowana od 19 X 1969. Dwa zadaszone perony, przejście tylko podziemne, łączące (od wsch.) ul. Droszyńskiego z pl. Dworcowym (od zach.). MrGl

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania