DIRCKSEN ERNST, budowniczy

Z Encyklopedia Gdańska
Wersja Blazejsliwinski (dyskusja | edycje) z dnia 11:56, 10 wrz 2022

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

< Poprzednie Następne >

ERNST DIRCKSEN (31 V 1830 Gdańsk – 11 V 1899 Erfurt), budowniczy. Syn Friedricha, nauczyciela gdańskich szkół elementarnych. Uczęszczał do szkół św. Jana i św. Piotra i Pawła. Po uzyskaniu stypendium z Towarzystwa Pokoju studiował w Królewskim Instytucie Przemysłowym w Berlinie. W 1853 otrzymał uprawnienia budowlane. Pracował w ramach stażu w kilku firmach budowlanych, następnie poświęcił się budownictwu kolejowemu.

W latach 1859–1867 pracował jako inspektor nadzorujący budownictwo kolejowe w Wielkopolsce i na Śląsku, w czasie wojny prusko-francuskiej (1870–1871) był odpowiedzialny za linie kolejowe w centralnej części frontu. Zbudował 37-kilometrową linię kolejową z Remilly do Pont à Mousson, co przyśpieszyło zdobycie francuskiej twierdzy Metz i zadecydowało o ostatecznej klęsce Francji.

Od 1874 jako tajny radca zaprojektował i zbudował nowoczesny berliński węzeł kolejowy (wraz z istniejącą obecnie obwodnicą). Podobne rozwiązania techniczne zastosował w budownictwie kolejowym w Erfurcie (od 1890). Kierował z Erfurtu budową nowych linii na całym górzystym terenie Lasu Turyńskiego i w rejonie Frankfurtu nad Odrą. MrGl

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania