ESTAKADA SAMOCHODOWO-TRAMWAJOWA, ul. Rakoczego

Z Encyklopedia Gdańska
Wersja Leszek Molendowski (dyskusja | edycje) z dnia 14:40, 3 maj 2021

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

< Poprzednie Następne >

ESTAKADA SAMOCHODOWO-TRAMWAJOWA w ciągu ul. Rakoczego (początkowo tzw. Nowopiecewska), łącząca Piecki-Migowo ze Śródmieściem, Niedźwiednikiem i Wrzeszczem, o długości 354 m i szerokości 44 m. Zaprojektowana w 1970 roku jako droga łącząca budowane wówczas osiedla mieszkaniowe w Pieckach-Migowie z ul. Kartuską. Pierwotnie planowano budowę estakady i tunelu dla tramwajów. Budowę rozpoczęto w 1979, planując jej ukończenie w ciągu 4–5 lat. Inwestorem zastępczym była Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, wykonawcą do końca lat 80. XX wieku – Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych. Po zbudowaniu betonowej konstrukcji estakady prace przerwano z powodu braku funduszy. Wznowiono je w kwietniu 1992 i prowadzono do grudnia 1992, wykonawcą była firma Aksmot. Po wykonaniu 85% zadania prace – również z powodu braku funduszy – ponownie przerwano. W 1994 roku dokończenia budowy podjęła się firma WPRD Gravel, na początku września oddała ona do użytku: w kierunku ul. Kartuskiej – jeden samochodowy pas ruchu, w kierunku ul. Jaśkowa Dolina – dwa pasy ruchu samochodowego. Całość ukończono 28 XII 1995, pozostawiając szeroki środkowy pas dla dwutorowej linii tramwajowej, oddanej do użytku dopiero 31 VIII 2015 ( tramwaje).

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania