TRASA SŁOWACKIEGO

Z Encyklopedia Gdańska
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

< Poprzednie Następne >

TRASA SŁOWACKIEGO, budowana w celu usprawnienia połączenia Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy (q lotniska) z centrum miasta oraz trasy warsz. i Portu Północnego z lewobrzeżną częścią Gd. Portu Morskiego oraz zapleczem przem. Gd. i Gdyni. Posiada kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju gosp. Gd. Inwestycja rozpoczęto w marcu 2011, planowane zakończenie w październiku 2014. Przedsięwzięcie podzielono na 4 zadania – etapy o łącznej dł. ok. 10 km, w tym budowa tunelu pod Martwą Wisłą. Zadanie I – odcinek od ul. Spadochroniarzy do ul Budowlanych, dł. 2,8 km, 2 dwupasmowe jezdnie. Przebudowa istniejącej jezdni i budowa drugiej od portu lotniczego do ul. Spadochroniarzy. Na odcinku 1,4 km wybudowano nową trasę, przebudowano przejazd kolejowy ul. Nowa Słowackiego z linią kolejową nr 235 plus przebudowa torów kolejowych. Nowa infrastruktura tech., ścieżki rowerowe. Koszt 31,5 mln zł. Zadanie II – odcinek od ul. Potokowej do al. Rzeczypospolitej, dł. 3,35 km, 2 dwupasmowe jezdnie, w tym budowa kluczowej estakady nad al. Grunwaldzką o dł. 126 m, 3 tunele dla pieszych w rejonie skrzyżowań Trasy z ulicami: Reymonta, Obywatelską, Kilińskiego. Nowy wiadukt nad torami PKP o dł. 97,5 m, budowa skrzyżowania ul. Partyzantów-Nowa Słowackiego-Chrzanowskiego z wyspą centr., przebudowa uzbrojenia podziemnego. Koszt 158,36 mln zł. Zadanie III – Droga Zielona, odcinek al. Hallera-Węzeł Marynarki Polskiej, dł. 2,163 km, 2 jezdnie dwupasmowe. Budowa trasy od al. Hallera do Węzła Marynarki Polskiej, przebudowa skrzyżowania al. Hallera z ul. Czarny Dwór. Wiadukt nad ul. Kochanowskiego, terenami kolejowymi, ul. Nowa Stadionowa. Węzeł typu „harfa” w rejonie skrzyżowania z ul. Nowa Stadionowa. Fragment ul. Nowa Stadionowa, przejście dla pieszych pod trasą, łączące q Stadion Miejski PGE Arena Gd. z ul. Uczniowską, przebudowa uzbrojenia podziemnego. Koszt 135, 15 mln zł. Zadanie IV – odcinek Węzeł Marynarki Polskiej-Węzeł Ku Ujściu, dł. 2,4 km, 2 jezdnie dwupasmowe. Budowa Tunelu pod Martwą Wisłą o dł. 1377,5 m. 2 równoległe tunele dla każdego kierunku ruchu z dwupasmowymi jezdniami, wykonywane metodą drążoną (1072,5 m) maszyną TBM (Tunel Boring Machine). Wyloty z tunelu zlokalizowane na wysokości nabrzeży Dworzec Drzewny (od strony Węzła Ku Ujściu) w odległości ok. 520 m od wsch. brzegu Martwej Wisły i Dworzec Wiślany (od strony Węzła Marynarki Polskiej) w odległości ok. 370 m od zach. brzegu Martwej Wisły. W najniższym miejscu tunel 35 m pod lustrem wody. Tarcza wiercąca o śr. 12,20 m, obudowa tunelu z elementów prefabrykowanych. Koszt 885,6 mln zł.

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania