MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ

Z Encyklopedia Gdańska
Wersja Blazejsliwinski (dyskusja | edycje) z dnia 14:43, 12 maj 2022

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

< Poprzednie Następne >
Most kolejowy nad Motławą, 2022
Most kolejowy nad Motława, 2022

MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ, między Orunią i Olszynką, między ul. Olszyńską a ul. Przybrzeżną, na linii kolejowej numer 226, w obrębie stacji Gdańsk Olszynka. Powstał w 1905 na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Jedyny kolejowy (dla pociągów towarowych) nad Motławą, podwójny (równoległy, każda część dla jednego toru), obie części oddalone od siebie o 2 m, konstrukcji stalowej, kratownicowej. Obsługuje linię kolejową do Rafinerii Ropy Naftowej i Portu Północnego. Każda część po 50 m długości i 6 m szerokości. RED

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania