MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
[[File: Most_kolejowy_nad_Motławą.jpg |thumb| Most kolejowy nad Motławą, 2022]] | [[File: Most_kolejowy_nad_Motławą.jpg |thumb| Most kolejowy nad Motławą, 2022]] | ||
+ | [[File: 2_Most_kolejowy_nad_Motławą.jpg |thumb| Most kolejowy nad Motława, 2022]] | ||
'''MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ''', między [[ORUNIA | Orunią]] i [[OLSZYNKA | Olszynką]], między ul. Olszyńską a ul. Przybrzeżną, na [[LINIA KOLEJOWA NUMER 226 | linii kolejowej numer 226]], w obrębie [[STACJA KOLEJOWA GDAŃSK OLSZYNKA | stacji Gdańsk Olszynka]]. Powstał w 1905 na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Jedyny kolejowy (dla pociągów towarowych) nad [[MOTŁAWA | Motławą]], podwójny (równoległy, każda część dla jednego toru), obie części oddalone od siebie o 2 m, konstrukcji stalowej, kratownicowej. Obsługuje linię kolejową do [[RAFINERIA ROPY NAFTOWEJ | Rafinerii Ropy Naftowej]] i [[PORT PÓŁNOCNY | Portu Północnego]]. Każda część po 50 m długości i 6 m szerokości. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] | '''MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ''', między [[ORUNIA | Orunią]] i [[OLSZYNKA | Olszynką]], między ul. Olszyńską a ul. Przybrzeżną, na [[LINIA KOLEJOWA NUMER 226 | linii kolejowej numer 226]], w obrębie [[STACJA KOLEJOWA GDAŃSK OLSZYNKA | stacji Gdańsk Olszynka]]. Powstał w 1905 na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Jedyny kolejowy (dla pociągów towarowych) nad [[MOTŁAWA | Motławą]], podwójny (równoległy, każda część dla jednego toru), obie części oddalone od siebie o 2 m, konstrukcji stalowej, kratownicowej. Obsługuje linię kolejową do [[RAFINERIA ROPY NAFTOWEJ | Rafinerii Ropy Naftowej]] i [[PORT PÓŁNOCNY | Portu Północnego]]. Każda część po 50 m długości i 6 m szerokości. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 14:43, 12 maj 2022
MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ, między Orunią i Olszynką, między ul. Olszyńską a ul. Przybrzeżną, na linii kolejowej numer 226, w obrębie stacji Gdańsk Olszynka. Powstał w 1905 na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Jedyny kolejowy (dla pociągów towarowych) nad Motławą, podwójny (równoległy, każda część dla jednego toru), obie części oddalone od siebie o 2 m, konstrukcji stalowej, kratownicowej. Obsługuje linię kolejową do Rafinerii Ropy Naftowej i Portu Północnego. Każda część po 50 m długości i 6 m szerokości.