ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO W GDAŃSKU
m |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{web}} | {{web}} | ||
− | '''ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO''' (ZTM) '''W GDAŃSKU''', ul. Na Stoku 49. | + | '''ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO''' (ZTM) '''W GDAŃSKU''', ul. Na Stoku 49. Jednostka budżetowa powołana uchwałą [[RADA MIEJSKA | Rady Miasta]] Gdańska z 17 II 2005, funkcjonująca od 1 V 2005. Głównym zadaniem jest organizacja przewozów komunikacji miejskiej w Gdańsku (zob. [[AUTOBUSY MIEJSKIE | autobusy miejskie]], [[TRAMWAJE | tramwaje]]) oraz w sąsiednich gminach. Do czasu powstania ZTM organizacją i kontrolą przewozów oraz bieżącą działalnością eksploatacyjną w całości zajmował się [[ZAKŁAD KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ | Zakład Komunikacji Miejskiej]] (ZKM) w Gdańsku. W 2006 uruchomił [[TRAMWAJ WODNY | tramwaj wodny]]. {{author: CR}} <br/><br/> |
+ | W 2006 ZTM przejął od ZKM kontrolę biletów i przekazał ją Zakładowi Wielobranżowemu „Renoma”. 1 VI 2006 wprowadził elektroniczny systemu sprzedaży biletów. W 2009 podpisał umowę z ZKM na obsługę miejskich linii tramwajowych (na kolejne 22 lata) i autobusowych (na 9 lat), z Warbus sp. z o.o. oraz PKS Gdańsk na obsługę linii podmiejskich. 1 I 2019 podtrzymano umowę z Gdańskimi Autobusami i Tramwajami (dawny ZKM), spółkę Warbus sp. z o. o. oraz PKS Gdańsk na liniach podmiejskich zastąpił BP Tour. <br/><br/> | ||
+ | 30 IV 2010 uruchomiono System Informacji Pasażerskiej w Gdańsku, stanowiący nowoczesne źródło informacji pasażerskiej. Od tego momentu rozpoczęła się kontrola punktualności pojazdów komunikacji w oparciu o dane z tego systemu. W 2011 rozpoczęto realizację programu Dużej Gdańskiej Rodziny, bezpłatnego korzystania z komunikacji miejskiej przez rodziny wielodzietne zamieszkałe w Gdańsku. W tym samym roku wprowadzono automaty biletowe (początkowo 50) w kilkudziesięciu punktach miasta. W 2012 utworzono Centralę Ruchu w celu bieżącej interwencji w przypadku zakłóceń przebiegu komunikacji miejskiej. Na siedzibę Centrali przeznaczono budynek byłego sklepu meblowego „Heban” przy ul. Wyspiańskiego 9, gdzie znalazły miejsce również inne służby miejskie, między innymi Centrum Zarządzania Ruchem, Centrum Zarządzania Kryzysowego, Punkt Obsługi Klienta nr 2 (poprzednio al. Grunwaldzka 6). {{author: APŁ}} | ||
+ | |||
+ | |||
{| class="tableGda" | {| class="tableGda" | ||
|- | |- | ||
|+ Dyrektorzy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku | |+ Dyrektorzy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | 1 V 2005 – 30 IV 2009 |
| Włodzimierz Popiołek | | Włodzimierz Popiołek | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | 1 V 2009 – 31 III 2019 |
| Jerzy Dobaczewski | | Jerzy Dobaczewski | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | 1 IV 2019 (pełniący obowiązki dyrektora) – |
| Sebastian Zomkowski | | Sebastian Zomkowski | ||
|- | |- | ||
− | | class="authorEgTab" | {{author: CR}} | + | | class="authorEgTab" | {{author: CR}} {{author: APŁ}} |
|} | |} | ||
[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] | [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Wersja z 10:23, 22 lip 2019
ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO (ZTM) W GDAŃSKU, ul. Na Stoku 49. Jednostka budżetowa powołana uchwałą Rady Miasta Gdańska z 17 II 2005, funkcjonująca od 1 V 2005. Głównym zadaniem jest organizacja przewozów komunikacji miejskiej w Gdańsku (zob. autobusy miejskie, tramwaje) oraz w sąsiednich gminach. Do czasu powstania ZTM organizacją i kontrolą przewozów oraz bieżącą działalnością eksploatacyjną w całości zajmował się Zakład Komunikacji Miejskiej (ZKM) w Gdańsku. W 2006 uruchomił tramwaj wodny.
W 2006 ZTM przejął od ZKM kontrolę biletów i przekazał ją Zakładowi Wielobranżowemu „Renoma”. 1 VI 2006 wprowadził elektroniczny systemu sprzedaży biletów. W 2009 podpisał umowę z ZKM na obsługę miejskich linii tramwajowych (na kolejne 22 lata) i autobusowych (na 9 lat), z Warbus sp. z o.o. oraz PKS Gdańsk na obsługę linii podmiejskich. 1 I 2019 podtrzymano umowę z Gdańskimi Autobusami i Tramwajami (dawny ZKM), spółkę Warbus sp. z o. o. oraz PKS Gdańsk na liniach podmiejskich zastąpił BP Tour.
30 IV 2010 uruchomiono System Informacji Pasażerskiej w Gdańsku, stanowiący nowoczesne źródło informacji pasażerskiej. Od tego momentu rozpoczęła się kontrola punktualności pojazdów komunikacji w oparciu o dane z tego systemu. W 2011 rozpoczęto realizację programu Dużej Gdańskiej Rodziny, bezpłatnego korzystania z komunikacji miejskiej przez rodziny wielodzietne zamieszkałe w Gdańsku. W tym samym roku wprowadzono automaty biletowe (początkowo 50) w kilkudziesięciu punktach miasta. W 2012 utworzono Centralę Ruchu w celu bieżącej interwencji w przypadku zakłóceń przebiegu komunikacji miejskiej. Na siedzibę Centrali przeznaczono budynek byłego sklepu meblowego „Heban” przy ul. Wyspiańskiego 9, gdzie znalazły miejsce również inne służby miejskie, między innymi Centrum Zarządzania Ruchem, Centrum Zarządzania Kryzysowego, Punkt Obsługi Klienta nr 2 (poprzednio al. Grunwaldzka 6).
1 V 2005 – 30 IV 2009 | Włodzimierz Popiołek |
1 V 2009 – 31 III 2019 | Jerzy Dobaczewski |
1 IV 2019 (pełniący obowiązki dyrektora) – | Sebastian Zomkowski |