MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ''', przy ul. Przybrzeżnej, między q Orunią i q Olszynką. Powstał 1905 na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (ob. Gd.-Przeróbka). Jedyny kolejowy (dla pociągów towarowych) nad q Motławą, podwójny (równoległy, każda część dla 1 toru), obie części oddalone od siebie o 2 m, obrotowy w środkowym, największym filarze (funkcja niewykorzystywana od lat 60. XX w.), konstrukcji stalowej, kratownicowej. Obsługuje linię kolejową do q Rafinerii Ropy Naftowej i q Portu Północnego. Każda część po 50 m dł. i 6 m szer. [[Category: Encyklopedia]]
+
[[File: Most_kolejowy_nad_Motławą.jpg |thumb| Most kolejowy nad Motławą, 2022]]
 +
[[File: 2_Most_kolejowy_nad_Motławą.jpg |thumb| Most kolejowy nad Motława, 2022]]
 +
'''MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ''', między [[ORUNIA | Orunią]] i [[OLSZYNKA | Olszynką]], między ul. Olszyńską a ul. Przybrzeżną, na [[LINIA KOLEJOWA NUMER 226 | linii kolejowej numer 226]], w obrębie [[STACJA KOLEJOWA GDAŃSK OLSZYNKA | stacji Gdańsk Olszynka]]. Powstał w 1905 na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Jedyny kolejowy (dla pociągów towarowych) nad [[MOTŁAWA | Motławą]], podwójny (równoległy, każda część dla jednego toru), obie części oddalone od siebie o 2 m, konstrukcji stalowej, kratownicowej. Obsługuje linię kolejową do [[RAFINERIA ROPY NAFTOWEJ | Rafinerii Ropy Naftowej]] i [[PORT PÓŁNOCNY | Portu Północnego]]. Każda część po 50 m długości i 6 m szerokości. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Aktualna wersja na dzień 14:43, 12 maj 2022

Most kolejowy nad Motławą, 2022
Most kolejowy nad Motława, 2022

MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ, między Orunią i Olszynką, między ul. Olszyńską a ul. Przybrzeżną, na linii kolejowej numer 226, w obrębie stacji Gdańsk Olszynka. Powstał w 1905 na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Jedyny kolejowy (dla pociągów towarowych) nad Motławą, podwójny (równoległy, każda część dla jednego toru), obie części oddalone od siebie o 2 m, konstrukcji stalowej, kratownicowej. Obsługuje linię kolejową do Rafinerii Ropy Naftowej i Portu Północnego. Każda część po 50 m długości i 6 m szerokości. RED

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania