SZCZYT ANTONI
(uzupełnienie CR (e-mail z 2.12.2017)) |
|||
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{web}} | {{web}} | ||
+ | [[File:Antoni_Szczyt.png|thumb|Antoni Szczyt]] | ||
+ | [[File:Nagrobek_Antoniego_Szczyta.jpg|thumb|Nagrobek Antoniego Szczyta]] | ||
[[File:GDANKSK LOGOTYP.jpg|thumb|'''Hasło powstało dzięki Miastu Gdańsk''']] | [[File:GDANKSK LOGOTYP.jpg|thumb|'''Hasło powstało dzięki Miastu Gdańsk''']] | ||
[[File:GAIT LOGOTYP.jpg|thumb|'''Partner redakcji''']] | [[File:GAIT LOGOTYP.jpg|thumb|'''Partner redakcji''']] | ||
Linia 5: | Linia 7: | ||
'''ANTONI SZCZYT''' (21 VII 1952 Dzikowszczyzna na Wileńszczyźnie – 6 XII 2010 zatoka Mossel, RPA), urzędnik, działacz społeczny. Od 1958 roku w Polsce, dokąd przyjechał razem z rodziną ostatnim transportem repatriantów. Ukończył Technikum Kolejowe w Olsztynie, następnie w 1987 roku studia podyplomowe o profilu kolejowym na [[POLITECHNIKA GDAŃSKA| Politechnice Gdańskiej]]. Magister inżynier budownictwa lądowego. <br/><br/> | '''ANTONI SZCZYT''' (21 VII 1952 Dzikowszczyzna na Wileńszczyźnie – 6 XII 2010 zatoka Mossel, RPA), urzędnik, działacz społeczny. Od 1958 roku w Polsce, dokąd przyjechał razem z rodziną ostatnim transportem repatriantów. Ukończył Technikum Kolejowe w Olsztynie, następnie w 1987 roku studia podyplomowe o profilu kolejowym na [[POLITECHNIKA GDAŃSKA| Politechnice Gdańskiej]]. Magister inżynier budownictwa lądowego. <br/><br/> | ||
Pracował w Biurze Projektów Kolejowych PKP w Gdańsku, przeszedł niemal wszystkie szczeble kariery w PKP: od toromistrza do zastępcy naczelnika zarządu drogowego Północnej Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych ([[DYREKCJA KOLEI | Dyrekcja Kole]]i). Od 1992 roku zatrudniony w Urzędzie Miasta w Gdańsku, gdzie pełnił kolejno funkcje: pełnomocnika prezydenta ds. komunikacji zbiorowej, naczelnika Wydziału Komunikacji Miejskiej, dyrektora Wydziału Infrastruktury Miejskiej, p.o. dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej i zastępcy dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej. W styczniu 2009 roku rozpoczął pracę na stanowisku dyrektora departamentu infrastruktury w urzędzie marszałkowskim, a w marcu tegoż roku został dyrektorem Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego i koordynatorem Miasta Gdańska do spraw Transportu Drogowego i Kolejowego. Był jednym z głównych organizatorów gdańskiej komunikacji zbiorowej oraz [[DROGI ROWEROWE | dróg rowerowych]], które były jego pasją. <br/><br/> | Pracował w Biurze Projektów Kolejowych PKP w Gdańsku, przeszedł niemal wszystkie szczeble kariery w PKP: od toromistrza do zastępcy naczelnika zarządu drogowego Północnej Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych ([[DYREKCJA KOLEI | Dyrekcja Kole]]i). Od 1992 roku zatrudniony w Urzędzie Miasta w Gdańsku, gdzie pełnił kolejno funkcje: pełnomocnika prezydenta ds. komunikacji zbiorowej, naczelnika Wydziału Komunikacji Miejskiej, dyrektora Wydziału Infrastruktury Miejskiej, p.o. dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej i zastępcy dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej. W styczniu 2009 roku rozpoczął pracę na stanowisku dyrektora departamentu infrastruktury w urzędzie marszałkowskim, a w marcu tegoż roku został dyrektorem Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego i koordynatorem Miasta Gdańska do spraw Transportu Drogowego i Kolejowego. Był jednym z głównych organizatorów gdańskiej komunikacji zbiorowej oraz [[DROGI ROWEROWE | dróg rowerowych]], które były jego pasją. <br/><br/> | ||
− | W 1994 roku współtworzył [[STOWARZYSZENIA | Stowarzyszenie Nasz Gdańsk]], którego został pierwszym prezesem; funkcję tę pełnił przez dwie kadencje, do 1998 roku. Był inicjatorem powołania w 1997 roku Rady Dzielnicy [[LETNICA | Letnica]] i pierwszym jej przewodniczącym. | + | W 1994 roku współtworzył [[STOWARZYSZENIA | Stowarzyszenie Nasz Gdańsk]], którego został pierwszym prezesem; funkcję tę pełnił przez dwie kadencje, do 1998 roku. Był inicjatorem powołania w 1997 roku Rady Dzielnicy [[LETNICA | Letnica]] i pierwszym jej przewodniczącym. Członek Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej, następnie działacz Chrześcijańskiej Demokracji III Rzeczypospolitej Polskiej [[WAŁĘSA LECH, prezydent Polski | Lecha Wałęsy]]. Utonął podczas urlopu w RPA. Pochowany na [[CMENTARZE WE WRZESZCZU. SREBRZYSKO | cmentarzu Srebrzysko]]. {{author: CR}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Ludzie]] |
Aktualna wersja na dzień 20:19, 1 gru 2022
ANTONI SZCZYT (21 VII 1952 Dzikowszczyzna na Wileńszczyźnie – 6 XII 2010 zatoka Mossel, RPA), urzędnik, działacz społeczny. Od 1958 roku w Polsce, dokąd przyjechał razem z rodziną ostatnim transportem repatriantów. Ukończył Technikum Kolejowe w Olsztynie, następnie w 1987 roku studia podyplomowe o profilu kolejowym na Politechnice Gdańskiej. Magister inżynier budownictwa lądowego.
Pracował w Biurze Projektów Kolejowych PKP w Gdańsku, przeszedł niemal wszystkie szczeble kariery w PKP: od toromistrza do zastępcy naczelnika zarządu drogowego Północnej Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych ( Dyrekcja Kolei). Od 1992 roku zatrudniony w Urzędzie Miasta w Gdańsku, gdzie pełnił kolejno funkcje: pełnomocnika prezydenta ds. komunikacji zbiorowej, naczelnika Wydziału Komunikacji Miejskiej, dyrektora Wydziału Infrastruktury Miejskiej, p.o. dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej i zastępcy dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej. W styczniu 2009 roku rozpoczął pracę na stanowisku dyrektora departamentu infrastruktury w urzędzie marszałkowskim, a w marcu tegoż roku został dyrektorem Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego i koordynatorem Miasta Gdańska do spraw Transportu Drogowego i Kolejowego. Był jednym z głównych organizatorów gdańskiej komunikacji zbiorowej oraz dróg rowerowych, które były jego pasją.
W 1994 roku współtworzył Stowarzyszenie Nasz Gdańsk, którego został pierwszym prezesem; funkcję tę pełnił przez dwie kadencje, do 1998 roku. Był inicjatorem powołania w 1997 roku Rady Dzielnicy Letnica i pierwszym jej przewodniczącym. Członek Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej, następnie działacz Chrześcijańskiej Demokracji III Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Wałęsy. Utonął podczas urlopu w RPA. Pochowany na cmentarzu Srebrzysko.