UNIWERSYTET GDAŃSKI, masowiec
(poprawki, mail BŚ 22.11.2016) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''„UNIWERSYTET GDAŃSKI”''', MS, standardowy pięćdziesięciotysięcznik, masowiec wodowany w marcu 1974 roku w stoczni Burmeister & Wain, Kopenhaga (Dania). O nadanie nazwy zabiegali w marcu 1972 uczestnicy konferencji uczelnianej Związku Nauczycielstwa Polskiego przy Uniwersytecie Gdańskim specjalnym pismem do ministra żeglugi Jerzego Szopy. 22 291 NRT, 52 020 ton; długość 218,8 (210,2 rej.) m, szerokość 30,6 m, zanurzenie 12,1 m; 15 000 KM; prędkość eksploatacyjna 15,5 w; 1 pokład, 7 ładowni (ładownie nr 1, 3, 5 i 7 przystosowane do przewozu rudy); załoga – 45 osób; zasięg 12 tysięcy mil morskich. W służbie Polskiej Żeglugi Morskiej, następnie Żeglugi Polskiej, 1 X 1998 sprzedany na złom. <br/><br/> Był pierwszym statkiem, który 9 VII 1974 przybił do pirsu węglowego uruchamianego wówczas [[PORT PÓŁNOCNY| Portu Północnego]] (otwartego oficjalnie 18 lipca t. r.).{{author: BŚ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] | + | '''„UNIWERSYTET GDAŃSKI”''', MS, standardowy pięćdziesięciotysięcznik, masowiec wodowany w marcu 1974 roku w stoczni Burmeister & Wain, Kopenhaga (Dania). O nadanie nazwy zabiegali w marcu 1972 uczestnicy konferencji uczelnianej Związku Nauczycielstwa Polskiego przy Uniwersytecie Gdańskim specjalnym pismem do ministra żeglugi Jerzego Szopy. 22 291 NRT, 52 020 ton; długość 218,8 (210,2 rej.) m, szerokość 30,6 m, zanurzenie 12,1 m; 15 000 KM; prędkość eksploatacyjna 15,5 w; 1 pokład, 7 ładowni (ładownie nr 1, 3, 5 i 7 przystosowane do przewozu rudy); załoga – 45 osób; zasięg 12 tysięcy mil morskich. W służbie Polskiej Żeglugi Morskiej, następnie Żeglugi Polskiej, 1 X 1998 sprzedany na złom. <br/><br/> Był pierwszym statkiem, który 9 VII 1974 przybił do pirsu węglowego uruchamianego wówczas [[PORT PÓŁNOCNY| Portu Północnego]] (otwartego oficjalnie 18 lipca t. r.). {{author: BŚ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Wersja z 11:33, 5 gru 2016
„UNIWERSYTET GDAŃSKI”, MS, standardowy pięćdziesięciotysięcznik, masowiec wodowany w marcu 1974 roku w stoczni Burmeister & Wain, Kopenhaga (Dania). O nadanie nazwy zabiegali w marcu 1972 uczestnicy konferencji uczelnianej Związku Nauczycielstwa Polskiego przy Uniwersytecie Gdańskim specjalnym pismem do ministra żeglugi Jerzego Szopy. 22 291 NRT, 52 020 ton; długość 218,8 (210,2 rej.) m, szerokość 30,6 m, zanurzenie 12,1 m; 15 000 KM; prędkość eksploatacyjna 15,5 w; 1 pokład, 7 ładowni (ładownie nr 1, 3, 5 i 7 przystosowane do przewozu rudy); załoga – 45 osób; zasięg 12 tysięcy mil morskich. W służbie Polskiej Żeglugi Morskiej, następnie Żeglugi Polskiej, 1 X 1998 sprzedany na złom.
Był pierwszym statkiem, który 9 VII 1974 przybił do pirsu węglowego uruchamianego wówczas Portu Północnego (otwartego oficjalnie 18 lipca t. r.).