PRZYSTANEK KOLEJOWY ŚWIBNO

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
Linia 2: Linia 2:
 
'''PRZYSTANEK KOLEJOWY ŚWIBNO''' ([[ŚWIBNO | Świbno]]), nieistniejący przystanek osobowy położony na jednotorowej, niezelektryfikowanej linii wąskotorowej o rozstawie szyn 750 milimetrów. <br/><br/>
 
'''PRZYSTANEK KOLEJOWY ŚWIBNO''' ([[ŚWIBNO | Świbno]]), nieistniejący przystanek osobowy położony na jednotorowej, niezelektryfikowanej linii wąskotorowej o rozstawie szyn 750 milimetrów. <br/><br/>
 
Otwarty 17 VIII 1905 pod nazwą Schiewenhorst jako część lewobrzeżnej sieci kolei wąskotorowej na Żuławach, należącej do spółki Westpreußische Kleinbahnen Aktien-Gesellschaft. Po II wojnie światowej, 9 V 1945, przemianowany na Śpiewowo, od sierpnia 1945 pod nazwą Różankowo, od maja 1948 Świbno. <br/><br/>
 
Otwarty 17 VIII 1905 pod nazwą Schiewenhorst jako część lewobrzeżnej sieci kolei wąskotorowej na Żuławach, należącej do spółki Westpreußische Kleinbahnen Aktien-Gesellschaft. Po II wojnie światowej, 9 V 1945, przemianowany na Śpiewowo, od sierpnia 1945 pod nazwą Różankowo, od maja 1948 Świbno. <br/><br/>
Od 1945 przejęty przez Polskie Koleje Państwowe, które w celu administrowania całą żuławską koleją wąskotorową utworzyły Zarząd Gdańskich Kolei Wąskotorowych z siedzibą w Nowym Stawie przy Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowej w Gdańsku. Wskutek zniszczeń podczas walk kończących II wojnę światową ruch pasażerski i towarowy na linii, przy której przebiegał, wznowiono w październiku 1947. <br/><br/>
+
Od 1945 przejęty przez Polskie Koleje Państwowe, które w celu administrowania całą żuławską koleją wąskotorową utworzyły Zarząd Gdańskich Kolei Wąskotorowych przy Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowej w Gdańsku z siedzibą w Nowym Stawie. Wskutek zniszczeń podczas walk kończących II wojnę światową ruch pasażerski i towarowy na linii, przy której przebiegał, wznowiono w październiku 1947. <br/><br/>
 
Położony był pomiędzy przystankami osobowymi [[PRZYSTANEK KOLEJOWY PRZEGALINA | Przegalina]] i [[PRZYSTANEK KOLEJOWY LEWY BRZEG WISŁY | Lewy Brzeg Wisły]], obok dzisiejszej ul. Świbnieńskiej. Ruch pasażerski na linii został zawieszony 31 V 1971, tory rozebrano w 1974. {{author: PP}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]
 
Położony był pomiędzy przystankami osobowymi [[PRZYSTANEK KOLEJOWY PRZEGALINA | Przegalina]] i [[PRZYSTANEK KOLEJOWY LEWY BRZEG WISŁY | Lewy Brzeg Wisły]], obok dzisiejszej ul. Świbnieńskiej. Ruch pasażerski na linii został zawieszony 31 V 1971, tory rozebrano w 1974. {{author: PP}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Aktualna wersja na dzień 07:55, 14 maj 2022

PRZYSTANEK KOLEJOWY ŚWIBNO ( Świbno), nieistniejący przystanek osobowy położony na jednotorowej, niezelektryfikowanej linii wąskotorowej o rozstawie szyn 750 milimetrów.

Otwarty 17 VIII 1905 pod nazwą Schiewenhorst jako część lewobrzeżnej sieci kolei wąskotorowej na Żuławach, należącej do spółki Westpreußische Kleinbahnen Aktien-Gesellschaft. Po II wojnie światowej, 9 V 1945, przemianowany na Śpiewowo, od sierpnia 1945 pod nazwą Różankowo, od maja 1948 Świbno.

Od 1945 przejęty przez Polskie Koleje Państwowe, które w celu administrowania całą żuławską koleją wąskotorową utworzyły Zarząd Gdańskich Kolei Wąskotorowych przy Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowej w Gdańsku z siedzibą w Nowym Stawie. Wskutek zniszczeń podczas walk kończących II wojnę światową ruch pasażerski i towarowy na linii, przy której przebiegał, wznowiono w październiku 1947.

Położony był pomiędzy przystankami osobowymi Przegalina i Lewy Brzeg Wisły, obok dzisiejszej ul. Świbnieńskiej. Ruch pasażerski na linii został zawieszony 31 V 1971, tory rozebrano w 1974. PP

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania