MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 2: Linia 2:
 
[[File:1_Most_III_Tysiaclecia.jpg|thumb|Most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II]]
 
[[File:1_Most_III_Tysiaclecia.jpg|thumb|Most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II]]
 
[[File:Most_III_Tysiąclecia_im._Jana_Pawła_II1234.jpg|thumb|Most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II, 2012]]
 
[[File:Most_III_Tysiąclecia_im._Jana_Pawła_II1234.jpg|thumb|Most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II, 2012]]
[[File:Most_III_Tysiąclecia_im._Jana_Pawła_II.jpg|thumb|Most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II]]
+
[[File:Most_III_Tysiąclecia_im._Jana_Pawła_II.jpg|thumb|Most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II, z prawej fragment [[MOST KOLEJOWY NAD MARTWĄ WISŁĄ | mostu kolejowego nad Martwą Wisłą]]]]
  
 
'''MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II''', wantowy, na Martwej Wiśle, w ciągu ul. Sucharskiego, między ulicami Elbląską a Wosia Budzysza; stanowi część Trasy Sucharskiego, łączącej [[PORT PÓŁNOCNY | Port Północny]] z [[OBWODNICE | Obwodnicą Południową]]. W 1994 gdańskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego złożyło w Banku Światowym projekt sfinansowania budowy mostu, niezbędnego dla dalszego rozwoju Portu Północnego. Na zlecenie Banku grupa konsultantów Rotterdam Maritime Group wykonał studium opłacalności budowy mostu, przedstawiając wynik negatywny. 28 V 1997 projekt uzyskał aprobatę Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych. Wybudowany według projektu Krzysztofa Wąchalskiego i Jana Tadeusza Kosiedowskiego z zespołem z gdańskiego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego; generalny wykonawca Demathieu et Bard (Francja) i Mosty Łódź.<br/><br/>
 
'''MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II''', wantowy, na Martwej Wiśle, w ciągu ul. Sucharskiego, między ulicami Elbląską a Wosia Budzysza; stanowi część Trasy Sucharskiego, łączącej [[PORT PÓŁNOCNY | Port Północny]] z [[OBWODNICE | Obwodnicą Południową]]. W 1994 gdańskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego złożyło w Banku Światowym projekt sfinansowania budowy mostu, niezbędnego dla dalszego rozwoju Portu Północnego. Na zlecenie Banku grupa konsultantów Rotterdam Maritime Group wykonał studium opłacalności budowy mostu, przedstawiając wynik negatywny. 28 V 1997 projekt uzyskał aprobatę Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych. Wybudowany według projektu Krzysztofa Wąchalskiego i Jana Tadeusza Kosiedowskiego z zespołem z gdańskiego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego; generalny wykonawca Demathieu et Bard (Francja) i Mosty Łódź.<br/><br/>
Długość całkowita 380 m, szerokość pomostu 20 m (szerokość jezdni 2 × 7 m, szerokość chodnika 2 × 0,75 m), dwa przęsła, rozpiętość przęseł rzeki 255 + 117 m, nośność 500 kN, zawieszony 8 m nad lustrem wody. Prace budowlane rozpoczęto 23 VII 1999, kamień węgielny wmurowano 20 IX 1999, most otwarto 9 XI 2001 (wstęgę przeciął wicepremier i minister infrastruktury Marek Pol, wojewoda pomorski [[KURYLCZYK JAN RYSZARD| Ryszard Kurylczyk]], marszałek pomorski [[ZARĘBSKI JAN STANISŁAW| Jan Zarębski]] i prezydent Gdańska [[ADAMOWICZ PAWEŁ BOGDAN| Paweł Adamowicz]], tablicę pamiątkową odsłonił i most poświęcił arcybiskup [[GOCŁOWSKI TADEUSZ| Tadeusz Gocłowski]]), oddano do użytku 11 XI 2001.<br/><br/>
+
Długość całkowita 380 m, szerokość pomostu 20 m (szerokość jezdni 2 × 7 m, szerokość chodnika 2 × 0,75 m), dwa przęsła, rozpiętość przęseł rzeki 255 + 117 m, nośność 500 kN, zawieszony 8 m nad lustrem wody. Prace budowlane rozpoczęto 23 VII 1999, kamień węgielny wmurowano 20 IX 1999, most otwarto 9 XI 2001 (wstęgę przeciął wicepremier i minister infrastruktury Marek Pol, wojewoda pomorski [[KURYLCZYK JAN RYSZARD, wojewoda pomorski| Ryszard Kurylczyk]], marszałek pomorski [[ZARĘBSKI JAN STANISŁAW, przedsiębiorca, marszałek województwa pomorskiego| Jan Zarębski]] i prezydent Gdańska [[ADAMOWICZ PAWEŁ BOGDAN, prezydent Gdańska| Paweł Adamowicz]], tablicę pamiątkową odsłonił i most poświęcił arcybiskup [[GOCŁOWSKI TADEUSZ, arcybiskup gdański| Tadeusz Gocłowski]]), oddano do użytku 11 XI 2001.<br/><br/>
 
Pod względem rozpiętości przęsła w chwili oddania największy w Polsce most podwieszony do jednego pylonu (o kształcie litery A i wysokości 100 m). W 2002 w konkursie Dzieło Mostowe Roku, organizowanym przez Związek Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej, nagrodzony za konstrukcję i wdrożenie nowej technologii. {{author: BŚ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]
 
Pod względem rozpiętości przęsła w chwili oddania największy w Polsce most podwieszony do jednego pylonu (o kształcie litery A i wysokości 100 m). W 2002 w konkursie Dzieło Mostowe Roku, organizowanym przez Związek Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej, nagrodzony za konstrukcję i wdrożenie nowej technologii. {{author: BŚ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Aktualna wersja na dzień 18:23, 11 lip 2023

Most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II
Most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II, 2012
Most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II, z prawej fragment mostu kolejowego nad Martwą Wisłą

MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II, wantowy, na Martwej Wiśle, w ciągu ul. Sucharskiego, między ulicami Elbląską a Wosia Budzysza; stanowi część Trasy Sucharskiego, łączącej Port Północny z Obwodnicą Południową. W 1994 gdańskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego złożyło w Banku Światowym projekt sfinansowania budowy mostu, niezbędnego dla dalszego rozwoju Portu Północnego. Na zlecenie Banku grupa konsultantów Rotterdam Maritime Group wykonał studium opłacalności budowy mostu, przedstawiając wynik negatywny. 28 V 1997 projekt uzyskał aprobatę Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych. Wybudowany według projektu Krzysztofa Wąchalskiego i Jana Tadeusza Kosiedowskiego z zespołem z gdańskiego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego; generalny wykonawca Demathieu et Bard (Francja) i Mosty Łódź.

Długość całkowita 380 m, szerokość pomostu 20 m (szerokość jezdni 2 × 7 m, szerokość chodnika 2 × 0,75 m), dwa przęsła, rozpiętość przęseł rzeki 255 + 117 m, nośność 500 kN, zawieszony 8 m nad lustrem wody. Prace budowlane rozpoczęto 23 VII 1999, kamień węgielny wmurowano 20 IX 1999, most otwarto 9 XI 2001 (wstęgę przeciął wicepremier i minister infrastruktury Marek Pol, wojewoda pomorski Ryszard Kurylczyk, marszałek pomorski Jan Zarębski i prezydent Gdańska Paweł Adamowicz, tablicę pamiątkową odsłonił i most poświęcił arcybiskup Tadeusz Gocłowski), oddano do użytku 11 XI 2001.

Pod względem rozpiętości przęsła w chwili oddania największy w Polsce most podwieszony do jednego pylonu (o kształcie litery A i wysokości 100 m). W 2002 w konkursie Dzieło Mostowe Roku, organizowanym przez Związek Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej, nagrodzony za konstrukcję i wdrożenie nowej technologii.

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania