DWORZEC CENTRALNY

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(uzupełnienia BŚ (e-mail z 12.07.2014))
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''DWORZEC CENTRALNY''' (Zentralbahnhof), tymczasowy, otwarty 1 X 1896 roku, przejął funkcje [[DWORZEC BRAMA WYŻYNNA | Dworca Brama Wyżynna]] i [[DWORZEC BRAMA NIZINNA | Dworca Brama Nizinna]] w obsłudze ruchu podmiejskiego Gdańsk – Sopot – Gdańsk, dalekobieżnego do Stargardu Szczecińskiego oraz do Tczewa i Nowego Portu. Zlokalizowany między schodami prowadzącymi na obecny [[DWORZEC AUTOBUSOWY | dworzec autobusowy]] a wiaduktem [[BŁĘDNIK, wiadukt | Błędnik]]. Funkcjonował do roku 1900; jego funkcje przejął [[DWORZEC GDAŃSK GŁÓWNY | Dworzec Gdańsk Główny]]. Parterowy pawilon obsługi pasażerów rozebrano, w jego miejscu powstały perony dla ruchu dalekobieżnego. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]
+
'''DWORZEC CENTRALNY''' (Zentralbahnhof), przy Promenade (ul. 3 Maja), tymczasowy, otwarty 1 X 1896 roku, przejął funkcje [[DWORZEC BRAMA WYŻYNNA | Dworca Brama Wyżynna]] i [[DWORZEC BRAMA NIZINNA | Dworca Brama Nizinna]] w obsłudze ruchu podmiejskiego Gdańsk – Sopot – Gdańsk, dalekobieżnego do Stargardu Szczecińskiego oraz do Tczewa i Nowego Portu. Zlokalizowany między schodami prowadzącymi na obecny [[DWORZEC AUTOBUSOWY | dworzec autobusowy]] a wiaduktem [[BŁĘDNIK, wiadukt | Błędnik]]. Funkcjonował do roku 1900; jego funkcje przejął [[DWORZEC GDAŃSK GŁÓWNY | Dworzec Gdańsk Główny]]. Parterowy pawilon obsługi pasażerów rozebrano, w jego miejscu powstały perony dla ruchu dalekobieżnego. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Wersja z 17:24, 1 lis 2015

DWORZEC CENTRALNY (Zentralbahnhof), przy Promenade (ul. 3 Maja), tymczasowy, otwarty 1 X 1896 roku, przejął funkcje Dworca Brama Wyżynna i Dworca Brama Nizinna w obsłudze ruchu podmiejskiego Gdańsk – Sopot – Gdańsk, dalekobieżnego do Stargardu Szczecińskiego oraz do Tczewa i Nowego Portu. Zlokalizowany między schodami prowadzącymi na obecny dworzec autobusowy a wiaduktem Błędnik. Funkcjonował do roku 1900; jego funkcje przejął Dworzec Gdańsk Główny. Parterowy pawilon obsługi pasażerów rozebrano, w jego miejscu powstały perony dla ruchu dalekobieżnego. MrGl

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania