WESTERPLATTE, prom pasażerski
< Poprzednie | Następne > |
„WESTERPLATTE”, prom pasażerski o napędzie bocznokołowym, z maszyną parową 15 KM, długość 11,71, szerokość 5,66, zanurzenie 1,8; załoga pięć osób, zabierał 35 pasażerów. Zbudowany w 1884 w Stoczni Klawittera dla armatora Alexandra Gibsone’a. Od 1885 armatorem była firma Danziger Schiffahrt AG, Danzig (Żegluga Gdańska SA, Gdańsk), od 1894 Weichsel-Danziger Dampfschiffahrt und Seebad AG, Danzig (Wiślano-Gdańska Żegluga Parowa i Kąpielisko SA, Gdańsk). Przewoził kuracjuszy z Nowego Portu na Westerplatte.
Od 1907 własność gdańskiej firmy Kaiser-Wilhelm-Canalverwaltung (Zarząd Kanału im. Cesarza Wilhelma, zob. Kanał Kaszubski); używany był do przewozu pracowników na odcinku Ostrów – Przeróbka. W 1925 przebudowany w Stoczni Wojana na śrubowiec (55 KM). W 1945 zatopiony w Nowym Porcie.