WIADUKT KOLEJOWY WRZESZCZ–ZASPA
WIADUKT KOLEJOWY WRZESZCZ Dolny –Zaspa Młyniec, w ciągu ul. Braci Lewoniewskich. Wybudowany w 1914 ze scalanych na miejscu elementów, które wyprodukowano we Friedenshütte (Huta Pokój, huta żelaza w późniejszym Nowym Bytomiu, obecnie dzielnicy Rudy Śląskiej). Jego konstrukcja nośna to dwa stalowe łuki kratowe ze ściągami o rozpiętości 54 m i o rozstawie 8 m. Po wybudowaniu umożliwił komunikację nad torami kolejowymi z lotniskiem na Zaspie, biegnąca po nim ulica pierwotnie nosiła nazwę Flughafenstrasse.
Remontowany w 1946 i w latach 60. XX wieku. Uległ poważnej awarii budowlanej 10 X 2004 około godziny 22:30, kiedy z powodu korozji (doszukiwano się też efektu trzęsienia ziemi odnotowanego w Polsce 20 IX 2004) zerwała się jedna z poziomych metalowych belek podtrzymujących konstrukcję, uszkadzając jedną z sieci trakcyjnych. Na dobę zamknięto odbywający się po nim ruch pociągów i na 51 dni odbywający się na nim ruch samochodów. Po ekspertyzach uzyskanych z Politechniki Gdańskiej ruch samochodowy przywrócono 24 XI 2004, z ograniczeniem do 3,5 tony masy. Na każdym z wjazdów zamontowano po dwie bariery uniemożliwiające wjazd pojazdom cięższym (pierwsza elastyczna, ostrzegająca, druga sztywna).
Po opracowaniu do czerwca 2005 dokumentacji technicznej, ogłoszony 25 sierpnia przetarg na wyremontowanie wiaduktu i ul. Braci Lewoniewskich (500 m) wygrało Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych SA. Przebudowę zrealizowano w okresie od marca do listopada 2006. Wiadukt w nocy z 11 na 12 V 2006 podniesiono o dwa metry (odcięto i podniesiono kratownicę, wymieniono pomost, przedłużono filary i na nowy pomost opuszczono kratownicę), wymieniono też łożyska na ceglanych przyczółkach (wyremontowanych, z zachowaniem historycznego wyglądu), zamontowano nowy pomost, wyremontowano schody prowadzące na przystanek kolejowy Gdańsk Zaspa i w kierunku dzielnicy Zaspa-Młyniec. Po remoncie wiadukt osiągnął nośność 40 ton, otrzymał niebieską iluminację.