MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ''', przy ul. Przybrzeżnej, między [[ORUNIA | Orunią]] i [[OLSZYNKA | Olszynką]]. Powstał w 1905 | + | '''MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ''', przy ul. Przybrzeżnej, między [[ORUNIA | Orunią]] i [[OLSZYNKA | Olszynką]]. Powstał w 1905 na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Jedyny kolejowy (dla pociągów towarowych) nad [[MOTŁAWA | Motławą]], podwójny (równoległy, każda część dla jednego toru), obie części oddalone od siebie o 2 m, konstrukcji stalowej, kratownicowej. Obsługuje linię kolejową do [[RAFINERIA ROPY NAFTOWEJ | Rafinerii Ropy Naftowej]] i [[PORT PÓŁNOCNY | Portu Północnego]]. Każda część po 50 m długości i 6 m szerokości. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Wersja z 13:36, 12 maj 2022
MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ, przy ul. Przybrzeżnej, między Orunią i Olszynką. Powstał w 1905 na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Jedyny kolejowy (dla pociągów towarowych) nad Motławą, podwójny (równoległy, każda część dla jednego toru), obie części oddalone od siebie o 2 m, konstrukcji stalowej, kratownicowej. Obsługuje linię kolejową do Rafinerii Ropy Naftowej i Portu Północnego. Każda część po 50 m długości i 6 m szerokości.