PRZYSTANEK KOLEJOWY GDAŃSK ZASPA

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Nowe hasło (11.06.2021))
 
Linia 1: Linia 1:
 
{{web}}
 
{{web}}
  
'''PRZYSTANEK KOLEJOWY GDAŃSK ZASPA''', położony na dwutorowej, zeletryfikowanej linii kolejowej numer 250 (Gdańsk Główny – Rumia), na jej 5,4 kilometrze, pomiędzy stacjami Gdańsk Wrzeszcz i Gdańsk Oliwa. Obok niego przebiega dwutorowa, zelektryfikowana linia kolejowa numer 202 (Gdańsk Główny – Stargard). Znajduje się w obrębie [[STACJA KOLEJOWA GDAŃSK WRZESZCZ | stacji Gdańsk Wrzeszcz]], na granicy dzielnic administracyjnych: Zaspa-Młyniec i Strzyża.<br/><br/>
+
'''PRZYSTANEK KOLEJOWY [[SZYBKA KOLEJ MIEJSKA| SZYBKIEJ KOLEI MIEJSKIEJ]] GDAŃSK ZASPA''', położony na dwutorowej, zeletryfikowanej linii kolejowej numer 250 (Gdańsk Główny – Rumia), na jej 5,4 kilometrze, pomiędzy stacjami Gdańsk Wrzeszcz i Gdańsk Oliwa. Obok niego przebiega dwutorowa, zelektryfikowana linia kolejowa numer 202 (Gdańsk Główny – Stargard). Znajduje się w obrębie [[STACJA KOLEJOWA GDAŃSK WRZESZCZ | stacji Gdańsk Wrzeszcz]], na granicy dzielnic administracyjnych: Zaspa-Młyniec i Strzyża.<br/><br/>
  
 
Początkowo znajdował się obok, na dzisiejszej linii kolejowej numer 202. Otwarty w 1945 pod nazwą Danzig Flughafen, a po zakończeniu II wojny światowej przemianowany na Gdańsk Lotnisko. W 1952 przeniesiony na obecne miejsce przy linii numer 250. W dniu 1 VI 1975 przyjął nazwę Gdańsk Zaspa, co było związane z zamknięciem funkcjonującego niedaleko lotniska. Została ona przejęta od obecnej [[STACJA KOLEJOWA GDAŃSK ZASPA TOWAROWA | stacji Gdańsk Zaspa Towarowa]] i nawiązuje do części Gdańska .<br/><br/>
 
Początkowo znajdował się obok, na dzisiejszej linii kolejowej numer 202. Otwarty w 1945 pod nazwą Danzig Flughafen, a po zakończeniu II wojny światowej przemianowany na Gdańsk Lotnisko. W 1952 przeniesiony na obecne miejsce przy linii numer 250. W dniu 1 VI 1975 przyjął nazwę Gdańsk Zaspa, co było związane z zamknięciem funkcjonującego niedaleko lotniska. Została ona przejęta od obecnej [[STACJA KOLEJOWA GDAŃSK ZASPA TOWAROWA | stacji Gdańsk Zaspa Towarowa]] i nawiązuje do części Gdańska .<br/><br/>
  
 
Posiada jeden peron dwukrawędziowy pomiędzy torami linii kolejowej numer 250. Znajduje się na nim częściowe zadaszenie oraz dwa przejścia dla pieszych. Pierwsze, położone od strony południowo-wschodniej, prowadzi z peronu do góry i łączy się z wiaduktem w ciągu ul. Braci Lewoniewskich. Drugie, od strony północno-zachodniej, stanowi dojście do ul. Hynka – poprzez przejście kolejowe na wysokości jednego z torów.<br/><br/>
 
Posiada jeden peron dwukrawędziowy pomiędzy torami linii kolejowej numer 250. Znajduje się na nim częściowe zadaszenie oraz dwa przejścia dla pieszych. Pierwsze, położone od strony południowo-wschodniej, prowadzi z peronu do góry i łączy się z wiaduktem w ciągu ul. Braci Lewoniewskich. Drugie, od strony północno-zachodniej, stanowi dojście do ul. Hynka – poprzez przejście kolejowe na wysokości jednego z torów.<br/><br/>
 
+
We wrześniu 1993 zlikwidowano kasę biletową. W latach 2006–2007 przeprowadzono częściową modernizację przystanku. {{author: PP}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]
Ruch pasażerski obsługiwany jest przez pociągi [[SZYBKA KOLEJ MIEJSKA| Szybkiej Kolei Miejskiej]]. We wrześniu 1993 zlikwidowano kasę biletową. W latach 2006–2007 przeprowadzono częściową modernizację przystanku. {{author: PP}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]
+

Wersja z 19:14, 27 cze 2021

PRZYSTANEK KOLEJOWY SZYBKIEJ KOLEI MIEJSKIEJ GDAŃSK ZASPA, położony na dwutorowej, zeletryfikowanej linii kolejowej numer 250 (Gdańsk Główny – Rumia), na jej 5,4 kilometrze, pomiędzy stacjami Gdańsk Wrzeszcz i Gdańsk Oliwa. Obok niego przebiega dwutorowa, zelektryfikowana linia kolejowa numer 202 (Gdańsk Główny – Stargard). Znajduje się w obrębie stacji Gdańsk Wrzeszcz, na granicy dzielnic administracyjnych: Zaspa-Młyniec i Strzyża.

Początkowo znajdował się obok, na dzisiejszej linii kolejowej numer 202. Otwarty w 1945 pod nazwą Danzig Flughafen, a po zakończeniu II wojny światowej przemianowany na Gdańsk Lotnisko. W 1952 przeniesiony na obecne miejsce przy linii numer 250. W dniu 1 VI 1975 przyjął nazwę Gdańsk Zaspa, co było związane z zamknięciem funkcjonującego niedaleko lotniska. Została ona przejęta od obecnej stacji Gdańsk Zaspa Towarowa i nawiązuje do części Gdańska .

Posiada jeden peron dwukrawędziowy pomiędzy torami linii kolejowej numer 250. Znajduje się na nim częściowe zadaszenie oraz dwa przejścia dla pieszych. Pierwsze, położone od strony południowo-wschodniej, prowadzi z peronu do góry i łączy się z wiaduktem w ciągu ul. Braci Lewoniewskich. Drugie, od strony północno-zachodniej, stanowi dojście do ul. Hynka – poprzez przejście kolejowe na wysokości jednego z torów.

We wrześniu 1993 zlikwidowano kasę biletową. W latach 2006–2007 przeprowadzono częściową modernizację przystanku. PP

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania