MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II
(uzupełnienie BŚ (e-mail z 12.01.2016)) |
(uzupełnienie BŚ (e-mail z 25.04.2018)) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II''', wantowy, na Martwej Wiśle, w ciągu ul. Sucharskiego, między ulicami Elbląską a Wosia Budzysza; stanowi część Trasy Sucharskiego, łączącej [[PORT PÓŁNOCNY | Port Północny]] z [[OBWODNICE | Obwodnicą Południową]]. Wybudowany według projektu Krzysztofa Wąchalskiego i Tadeusza Kosiedowskiego; generalny wykonawca Demathieu et Bard (Francja) i Mosty Łódź. Długość całkowita 380 m, szerokość pomostu 20 m (szerokość jezdni 2 × 7 m, szerokość chodnika 2 × 0,75 m), dwa przęsła, rozpiętość przęseł rzeki 255 + 117 m, nośność 500 kN, zawieszony 8 m nad lustrem wody. Prace budowlane rozpoczęto 23 VII 1999 | + | '''MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II''', wantowy, na Martwej Wiśle, w ciągu ul. Sucharskiego, między ulicami Elbląską a Wosia Budzysza; stanowi część Trasy Sucharskiego, łączącej [[PORT PÓŁNOCNY | Port Północny]] z [[OBWODNICE | Obwodnicą Południową]].<br/><br/> |
+ | W 1994 gdańskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego złożyło w Banku Światowym projekt sfinansowania budowy mostu, niezbędnego dla dalszego rozwoju Portu Północnego. 28 V 1997 projekt uzyskał aprobatę Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych.<br/><br/> | ||
+ | Wybudowany według projektu Krzysztofa Wąchalskiego i Jana Tadeusza Kosiedowskiego z zespołem z gdańskiego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego; generalny wykonawca Demathieu et Bard (Francja) i Mosty Łódź. Długość całkowita 380 m, szerokość pomostu 20 m (szerokość jezdni 2 × 7 m, szerokość chodnika 2 × 0,75 m), dwa przęsła, rozpiętość przęseł rzeki 255 + 117 m, nośność 500 kN, zawieszony 8 m nad lustrem wody. Prace budowlane rozpoczęto 23 VII 1999, kamień węgielny wmurowano 20 IX 1999, most otwarto 9 XI 2001, oddano do użytku 11 XI 2001. Pod względem rozpiętości przęsła największy w Polsce most podwieszony do jednego pylonu (o kształcie litery A i wysokości 100 m). W 2002 roku w konkursie Dzieło Mostowe Roku, organizowanym przez Związek Mostowców Rzeczypospolitej Polskie, nagrodzony za konstrukcję i wdrożenie nowej technologii. {{author: BŚ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Wersja z 13:18, 25 kwi 2018
MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II, wantowy, na Martwej Wiśle, w ciągu ul. Sucharskiego, między ulicami Elbląską a Wosia Budzysza; stanowi część Trasy Sucharskiego, łączącej Port Północny z Obwodnicą Południową.
W 1994 gdańskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego złożyło w Banku Światowym projekt sfinansowania budowy mostu, niezbędnego dla dalszego rozwoju Portu Północnego. 28 V 1997 projekt uzyskał aprobatę Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych.
Wybudowany według projektu Krzysztofa Wąchalskiego i Jana Tadeusza Kosiedowskiego z zespołem z gdańskiego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego; generalny wykonawca Demathieu et Bard (Francja) i Mosty Łódź. Długość całkowita 380 m, szerokość pomostu 20 m (szerokość jezdni 2 × 7 m, szerokość chodnika 2 × 0,75 m), dwa przęsła, rozpiętość przęseł rzeki 255 + 117 m, nośność 500 kN, zawieszony 8 m nad lustrem wody. Prace budowlane rozpoczęto 23 VII 1999, kamień węgielny wmurowano 20 IX 1999, most otwarto 9 XI 2001, oddano do użytku 11 XI 2001. Pod względem rozpiętości przęsła największy w Polsce most podwieszony do jednego pylonu (o kształcie litery A i wysokości 100 m). W 2002 roku w konkursie Dzieło Mostowe Roku, organizowanym przez Związek Mostowców Rzeczypospolitej Polskie, nagrodzony za konstrukcję i wdrożenie nowej technologii.