MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II
(aktualizacja BŚ (e-mail z 15.09.2014)) |
(uzupełnienie BŚ (e-mail z 12.01.2016)) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II''', wantowy, na Martwej Wiśle, w ciągu ul. Sucharskiego, między ulicami Elbląską a Wosia Budzysza; stanowi część Trasy Sucharskiego, łączącej [[PORT PÓŁNOCNY | Port Północny]] z [[OBWODNICE | Obwodnicą Południową]]. Wybudowany według projektu Krzysztofa Wąchalskiego i Tadeusza Kosiedowskiego; generalny wykonawca Demathieu et Bard (Francja) i Mosty Łódź. | + | '''MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II''', wantowy, na Martwej Wiśle, w ciągu ul. Sucharskiego, między ulicami Elbląską a Wosia Budzysza; stanowi część Trasy Sucharskiego, łączącej [[PORT PÓŁNOCNY | Port Północny]] z [[OBWODNICE | Obwodnicą Południową]]. Wybudowany według projektu Krzysztofa Wąchalskiego i Tadeusza Kosiedowskiego; generalny wykonawca Demathieu et Bard (Francja) i Mosty Łódź. Długość całkowita 380 m, szerokość pomostu 20 m (szerokość jezdni 2 × 7 m, szerokość chodnika 2 × 0,75 m), dwa przęsła, rozpiętość przęseł rzeki 255 + 117 m, nośność 500 kN, zawieszony 8 m nad lustrem wody. Prace budowlane rozpoczęto 23 VII 1999 roku, most otwarto 9 XI 2001, oddano do użytku 11 XI 2001. Pod względem rozpiętości przęsła największy w Polsce most podwieszony do jednego pylonu (o kształcie litery A i wysokości 100 m). W 2002 roku w konkursie Dzieło Mostowe Roku, organizowanym przez Związek Mostowców Rzeczypospolitej Polskie, nagrodzony za konstrukcję i wdrożenie nowej technologii. {{author: BŚ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Wersja z 09:49, 14 mar 2016
MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II, wantowy, na Martwej Wiśle, w ciągu ul. Sucharskiego, między ulicami Elbląską a Wosia Budzysza; stanowi część Trasy Sucharskiego, łączącej Port Północny z Obwodnicą Południową. Wybudowany według projektu Krzysztofa Wąchalskiego i Tadeusza Kosiedowskiego; generalny wykonawca Demathieu et Bard (Francja) i Mosty Łódź. Długość całkowita 380 m, szerokość pomostu 20 m (szerokość jezdni 2 × 7 m, szerokość chodnika 2 × 0,75 m), dwa przęsła, rozpiętość przęseł rzeki 255 + 117 m, nośność 500 kN, zawieszony 8 m nad lustrem wody. Prace budowlane rozpoczęto 23 VII 1999 roku, most otwarto 9 XI 2001, oddano do użytku 11 XI 2001. Pod względem rozpiętości przęsła największy w Polsce most podwieszony do jednego pylonu (o kształcie litery A i wysokości 100 m). W 2002 roku w konkursie Dzieło Mostowe Roku, organizowanym przez Związek Mostowców Rzeczypospolitej Polskie, nagrodzony za konstrukcję i wdrożenie nowej technologii.