DWORZEC CENTRALNY
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(uzupełnienia BŚ (e-mail z 12.07.2014)) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''DWORZEC CENTRALNY''' (Zentralbahnhof), tymczasowy, otwarty 1 X 1896 roku, przejął funkcje [[DWORZEC BRAMA WYŻYNNA | Dworca Brama Wyżynna]] i [[DWORZEC BRAMA NIZINNA | Dworca Brama Nizinna]] w obsłudze ruchu podmiejskiego Gdańsk – Sopot – Gdańsk, dalekobieżnego do Stargardu Szczecińskiego oraz do Tczewa i Nowego Portu. Zlokalizowany między schodami prowadzącymi na obecny [[DWORZEC AUTOBUSOWY | dworzec autobusowy]] a wiaduktem [[BŁĘDNIK, wiadukt | Błędnik]]. Funkcjonował do roku 1900; jego funkcje przejął [[DWORZEC GDAŃSK GŁÓWNY | Dworzec Gdańsk Główny]]. Parterowy pawilon obsługi pasażerów rozebrano, w jego miejscu powstały perony dla ruchu dalekobieżnego. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] | + | '''DWORZEC CENTRALNY''' (Zentralbahnhof), przy Promenade (ul. 3 Maja), tymczasowy, otwarty 1 X 1896 roku, przejął funkcje [[DWORZEC BRAMA WYŻYNNA | Dworca Brama Wyżynna]] i [[DWORZEC BRAMA NIZINNA | Dworca Brama Nizinna]] w obsłudze ruchu podmiejskiego Gdańsk – Sopot – Gdańsk, dalekobieżnego do Stargardu Szczecińskiego oraz do Tczewa i Nowego Portu. Zlokalizowany między schodami prowadzącymi na obecny [[DWORZEC AUTOBUSOWY | dworzec autobusowy]] a wiaduktem [[BŁĘDNIK, wiadukt | Błędnik]]. Funkcjonował do roku 1900; jego funkcje przejął [[DWORZEC GDAŃSK GŁÓWNY | Dworzec Gdańsk Główny]]. Parterowy pawilon obsługi pasażerów rozebrano, w jego miejscu powstały perony dla ruchu dalekobieżnego. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Wersja z 16:24, 1 lis 2015
DWORZEC CENTRALNY (Zentralbahnhof), przy Promenade (ul. 3 Maja), tymczasowy, otwarty 1 X 1896 roku, przejął funkcje Dworca Brama Wyżynna i Dworca Brama Nizinna w obsłudze ruchu podmiejskiego Gdańsk – Sopot – Gdańsk, dalekobieżnego do Stargardu Szczecińskiego oraz do Tczewa i Nowego Portu. Zlokalizowany między schodami prowadzącymi na obecny dworzec autobusowy a wiaduktem Błędnik. Funkcjonował do roku 1900; jego funkcje przejął Dworzec Gdańsk Główny. Parterowy pawilon obsługi pasażerów rozebrano, w jego miejscu powstały perony dla ruchu dalekobieżnego.