POSTERUNEK KOLEJOWY GDAŃSK FIROGA
Linia 2: | Linia 2: | ||
'''POSTERUNEK KOLEJOWY GDAŃSK FIROGA''', posterunek bocznicowy położony na dwutorowej, niezelektryfikowanej [[LINIA KOLEJOWA NUMER 248 | linii kolejowej numer 248]] (Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa) na jej 12,7 kilometrze pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Kiełpinek a [[STACJA KOLEJOWA GDAŃSK RĘBIECHOWO | stacją Gdańsk Rębiechowo]]. Znajduje się na terenie dzielnicy Gdańsk-[[MATARNIA | Matarnia]], nazwę wziął od położonego w pobliżu [[FIROGA | osiedla]]. <br/><br/> | '''POSTERUNEK KOLEJOWY GDAŃSK FIROGA''', posterunek bocznicowy położony na dwutorowej, niezelektryfikowanej [[LINIA KOLEJOWA NUMER 248 | linii kolejowej numer 248]] (Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa) na jej 12,7 kilometrze pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Kiełpinek a [[STACJA KOLEJOWA GDAŃSK RĘBIECHOWO | stacją Gdańsk Rębiechowo]]. Znajduje się na terenie dzielnicy Gdańsk-[[MATARNIA | Matarnia]], nazwę wziął od położonego w pobliżu [[FIROGA | osiedla]]. <br/><br/> | ||
Posterunek został otwarty 1 IX 2015. Odgałęzia się na nim bocznica prowadząca do [[PORT LOTNICZY GDAŃSK IM. LECHA WAŁĘSY | Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy]] służąca do dostarczania paliwa. Wcześniej w tym miejscu funkcjonowała bocznica Petrolot, która położona była na [[LINIA KOLEJOWA NUMER 235 | linii kolejowej numer 235]] (Gdańsk-Kokoszki – Gdańsk-Osowa). Wskutek budowy linii numer 248 została ona jednak zlikwidowana i obecnie jej tor kończy się obok tego posterunku, nie łączy się jednak z funkcjonującą linią. <br/><br/> | Posterunek został otwarty 1 IX 2015. Odgałęzia się na nim bocznica prowadząca do [[PORT LOTNICZY GDAŃSK IM. LECHA WAŁĘSY | Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy]] służąca do dostarczania paliwa. Wcześniej w tym miejscu funkcjonowała bocznica Petrolot, która położona była na [[LINIA KOLEJOWA NUMER 235 | linii kolejowej numer 235]] (Gdańsk-Kokoszki – Gdańsk-Osowa). Wskutek budowy linii numer 248 została ona jednak zlikwidowana i obecnie jej tor kończy się obok tego posterunku, nie łączy się jednak z funkcjonującą linią. <br/><br/> | ||
− | Obok posterunku przebiegają ulice: Słowackiego, Radarowa i Szybowcowa. W jego obrębie nie ma peronów. Ruch pociągów obsługiwany jest z Lokalnego Centrum Sterowania Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, które znajduje się obok [[PRZYSTANEK KOLEJOWY GDAŃSK MATARNIA | | + | Obok posterunku przebiegają ulice: Słowackiego, Radarowa i Szybowcowa. W jego obrębie nie ma peronów. Ruch pociągów obsługiwany jest z Lokalnego Centrum Sterowania Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, które znajduje się obok [[PRZYSTANEK KOLEJOWY GDAŃSK MATARNIA | przystanku kolejowego Gdańsk Matarnia]]. {{author: PP}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Wersja z 08:22, 14 maj 2022
POSTERUNEK KOLEJOWY GDAŃSK FIROGA, posterunek bocznicowy położony na dwutorowej, niezelektryfikowanej linii kolejowej numer 248 (Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa) na jej 12,7 kilometrze pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Kiełpinek a stacją Gdańsk Rębiechowo. Znajduje się na terenie dzielnicy Gdańsk- Matarnia, nazwę wziął od położonego w pobliżu osiedla.
Posterunek został otwarty 1 IX 2015. Odgałęzia się na nim bocznica prowadząca do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy służąca do dostarczania paliwa. Wcześniej w tym miejscu funkcjonowała bocznica Petrolot, która położona była na linii kolejowej numer 235 (Gdańsk-Kokoszki – Gdańsk-Osowa). Wskutek budowy linii numer 248 została ona jednak zlikwidowana i obecnie jej tor kończy się obok tego posterunku, nie łączy się jednak z funkcjonującą linią.
Obok posterunku przebiegają ulice: Słowackiego, Radarowa i Szybowcowa. W jego obrębie nie ma peronów. Ruch pociągów obsługiwany jest z Lokalnego Centrum Sterowania Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, które znajduje się obok przystanku kolejowego Gdańsk Matarnia.