OLIWA, drobnicowiec

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 3: Linia 3:
 
[[File:Drobnicowiec „Oliwa”.JPG|thumb|Drobnicowiec „Oliwa”]]
 
[[File:Drobnicowiec „Oliwa”.JPG|thumb|Drobnicowiec „Oliwa”]]
  
'''„OLIWA”''', drobnicowiec typu B 59 (prototyp dla serii 8 jednostek o zbliżonych parametrach), pojemność 2950 BRT, 1507 NRT, nośność 4514 DWT, długość 114,15 m, szerokość 14,7, zanurzenie 6,20, silnik spalinowy, moc 3062 kW przy 150 obrotów/minutę, prędkość 15 węzłów, 1 śruba, 2 pokłady, załoga 37 osób, 8 pasażerów.<br/><br/>
+
'''„OLIWA”''', drobnicowiec typu B 59 (prototyp dla serii ośmiu jednostek o zbliżonych parametrach), pojemność 2950 BRT, 1507 NRT, nośność 4514 DWT, długość 114,15 m, szerokość 14,7, zanurzenie 6,20; silnik spalinowy, moc 3062 kW przy 150 obrotów/minutę, prędkość 15 węzłów, jedna śruba, dwa pokłady, załoga 37 osób, ośmiu pasażerów. <br/><br/>
Wodowany 5 II 1959 w Stoczni Szczecińskiej, w służbie w Polskich Linii Oceanicznych od 10 IX 1959, podniesienie bandery nastąpiło przy [[DWORZEC WIŚLANY | Dworcu Wiślanym]] w Gdańsku. Rozpoczął służbę (kpt. Antoni Strzelbicki) 15 IX 1959 rejsem inaugurującym nową trasę Gdańsk-Izrael- Morze Czarne. W 1961 roku, w czasie rejsów po Morzu Śródziemnym, był dwukrotnie zmuszany przez francuską marynarkę wojenną do zatrzymania (wystrzałami z dział przed dziób) i rewidowany. Interweniowało dwukrotnie w tej sprawie polskie MSZ.<br/><br/>
+
Wodowany 5 II 1959 roku w Stoczni Szczecińskiej, w służbie Polskich Linii Oceanicznych od 10 IX 1959, podniesienie bandery odbyło się przy [[DWORZEC WIŚLANY | Dworcu Wiślanym]] w Gdańsku. Rozpoczął służbę (kpt. Antoni Strzelbicki) 15 IX 1959 rejsem inaugurującym nową trasę Gdańsk Izrael Morze Czarne. W 1961 roku, w czasie rejsów po Morzu Śródziemnym, był dwukrotnie zmuszany przez francuską marynarkę wojenną do zatrzymania (wystrzałami z dział przed dziób) i rewidowany. Dwukrotnie interweniowało w tej sprawie polskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych. <br/><br/>
Sprzedany armatorowi East Mediterranean Navigation z Bejrutu (Liban) w kwietniu 1980 roku (banderę opuszczono w Pireusie (Grecja)); nosił imię „Zaki”. {{author:RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]
+
Sprzedany armatorowi East Mediterranean Navigation z Bejrutu (Liban) w kwietniu 1980 roku (banderę opuszczono w Pireusie (Grecja)); nosił imię „Zaki”. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Wersja z 14:57, 18 lis 2019

Drobnicowiec „Oliwa” w budowie
Drobnicowiec „Oliwa”

„OLIWA”, drobnicowiec typu B 59 (prototyp dla serii ośmiu jednostek o zbliżonych parametrach), pojemność 2950 BRT, 1507 NRT, nośność 4514 DWT, długość 114,15 m, szerokość 14,7, zanurzenie 6,20; silnik spalinowy, moc 3062 kW przy 150 obrotów/minutę, prędkość 15 węzłów, jedna śruba, dwa pokłady, załoga 37 osób, ośmiu pasażerów.

Wodowany 5 II 1959 roku w Stoczni Szczecińskiej, w służbie Polskich Linii Oceanicznych od 10 IX 1959, podniesienie bandery odbyło się przy Dworcu Wiślanym w Gdańsku. Rozpoczął służbę (kpt. Antoni Strzelbicki) 15 IX 1959 rejsem inaugurującym nową trasę Gdańsk – Izrael – Morze Czarne. W 1961 roku, w czasie rejsów po Morzu Śródziemnym, był dwukrotnie zmuszany przez francuską marynarkę wojenną do zatrzymania (wystrzałami z dział przed dziób) i rewidowany. Dwukrotnie interweniowało w tej sprawie polskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych.

Sprzedany armatorowi East Mediterranean Navigation z Bejrutu (Liban) w kwietniu 1980 roku (banderę opuszczono w Pireusie (Grecja)); nosił imię „Zaki”. RED

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania