MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ''', przy ul. Przybrzeżnej, między [[ORUNIA | Orunią]] i [[OLSZYNKA | Olszynką]]. Powstał w 1905 roku na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Jedyny kolejowy (dla pociągów towarowych) nad [[MOTŁAWA | Motławą]], podwójny (równoległy, każda część dla jednego toru), obie części oddalone od siebie o 2 m, obrotowy w środkowym, największym filarze (funkcja niewykorzystywana od lat 60. XX wieku), konstrukcji stalowej, kratownicowej. Obsługuje linię kolejową do [[RAFINERIA ROPY NAFTOWEJ | Rafinerii Ropy Naftowej]] i [[PORT PÓŁNOCNY | Portu Północnego]]. Każda część po 50 m długości i 6 m szerokości. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]]
+
'''MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ''', przy ul. Przybrzeżnej, między [[ORUNIA | Orunią]] i [[OLSZYNKA | Olszynką]]. Powstał w 1905 roku na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Jedyny kolejowy (dla pociągów towarowych) nad [[MOTŁAWA | Motławą]], podwójny (równoległy, każda część dla jednego toru), obie części oddalone od siebie o 2 m, obrotowy w środkowym, największym filarze (funkcja niewykorzystywana od lat 60. XX wieku), konstrukcji stalowej, kratownicowej. Obsługuje linię kolejową do [[RAFINERIA ROPY NAFTOWEJ | Rafinerii Ropy Naftowej]] i [[PORT PÓŁNOCNY | Portu Północnego]]. Każda część po 50 m długości i 6 m szerokości. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Wersja z 13:28, 7 lip 2014

MOST KOLEJOWY NAD MOTŁAWĄ, przy ul. Przybrzeżnej, między Orunią i Olszynką. Powstał w 1905 roku na nowej towarowej linii kolejowej, łączącej stację rozrządową na Oruni poprzez Olszynkę ze stacją towarową Kaiserhafen (obecnie Gdańsk-Przeróbka). Jedyny kolejowy (dla pociągów towarowych) nad Motławą, podwójny (równoległy, każda część dla jednego toru), obie części oddalone od siebie o 2 m, obrotowy w środkowym, największym filarze (funkcja niewykorzystywana od lat 60. XX wieku), konstrukcji stalowej, kratownicowej. Obsługuje linię kolejową do Rafinerii Ropy Naftowej i Portu Północnego. Każda część po 50 m długości i 6 m szerokości. RED

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania