MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 2: Linia 2:
 
[[File:Most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II.JPG|thumb|Most III Tysiąclecia im.  Jana Pawła II]]
 
[[File:Most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II.JPG|thumb|Most III Tysiąclecia im.  Jana Pawła II]]
  
'''MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II''', wantowy, na Martwej Wiśle, w ciągu ul. Sucharskiego, między ulicami Elbląską a Wosia Budzysza. Wybudowany według projektu Krzysztofa Wąchalskiego i Tadeusza Kosiedowskiego; generalny wykonawca Demathieu et Bard (Francja) i Mosty Łódź. Długości całkowita 380 m, szerokość pomostu 20 m (szerokość jezdni 2 × 7 m, szerokość chodnika 2 × 0,75 m), dwa przęsła, rozpiętość przęseł rzeki 255 + 117 m, nośność 500 kN. Prace budowlane rozpoczęto 23 VII 1999 roku, most otwarto 9 XI 2001, oddano do użytku 11 XI 2001; w ciągu planowanej Trasy Sucharskiego, mającej połączyć [[PORT PÓŁNOCNY | Port Północny]] z [[OBWODNICE | Obwodnicą Południową]] (S7). Obecnie służy jako połączenie drogi krajowej numer 7 ze [[STOGI | Stogami]] i [[PRZERÓBKA | Przeróbką]] oraz ul. Sucharskiego (do Portu Północnego). Pod względem rozpiętości przęsła największy w Polsce most podwieszony do jednego pylonu (o kształcie litery A i o wysokości 100 m). W roku 2002, w konkursie Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej – Dzieło Mostowe Roku, nagrodzony za konstrukcję i wdrożenie nowej technologii. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]]
+
'''MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II''', wantowy, na Martwej Wiśle, w ciągu ul. Sucharskiego, między ulicami Elbląską a Wosia Budzysza. Wybudowany według projektu Krzysztofa Wąchalskiego i Tadeusza Kosiedowskiego; generalny wykonawca Demathieu et Bard (Francja) i Mosty Łódź. Długości całkowita 380 m, szerokość pomostu 20 m (szerokość jezdni 2 × 7 m, szerokość chodnika 2 × 0,75 m), dwa przęsła, rozpiętość przęseł rzeki 255 + 117 m, nośność 500 kN. Prace budowlane rozpoczęto 23 VII 1999 roku, most otwarto 9 XI 2001, oddano do użytku 11 XI 2001; w ciągu planowanej Trasy Sucharskiego, mającej połączyć [[PORT PÓŁNOCNY | Port Północny]] z [[OBWODNICE | Obwodnicą Południową]] (S7). Obecnie służy jako połączenie drogi krajowej numer 7 ze [[STOGI | Stogami]] i [[PRZERÓBKA | Przeróbką]] oraz ul. Sucharskiego (do Portu Północnego). Pod względem rozpiętości przęsła największy w Polsce most podwieszony do jednego pylonu (o kształcie litery A i o wysokości 100 m). W roku 2002, w konkursie Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej – Dzieło Mostowe Roku, nagrodzony za konstrukcję i wdrożenie nowej technologii. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Wersja z 13:26, 7 lip 2014

Most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II

MOST III TYSIĄCLECIA IM. JANA PAWŁA II, wantowy, na Martwej Wiśle, w ciągu ul. Sucharskiego, między ulicami Elbląską a Wosia Budzysza. Wybudowany według projektu Krzysztofa Wąchalskiego i Tadeusza Kosiedowskiego; generalny wykonawca Demathieu et Bard (Francja) i Mosty Łódź. Długości całkowita 380 m, szerokość pomostu 20 m (szerokość jezdni 2 × 7 m, szerokość chodnika 2 × 0,75 m), dwa przęsła, rozpiętość przęseł rzeki 255 + 117 m, nośność 500 kN. Prace budowlane rozpoczęto 23 VII 1999 roku, most otwarto 9 XI 2001, oddano do użytku 11 XI 2001; w ciągu planowanej Trasy Sucharskiego, mającej połączyć Port Północny z Obwodnicą Południową (S7). Obecnie służy jako połączenie drogi krajowej numer 7 ze Stogami i Przeróbką oraz ul. Sucharskiego (do Portu Północnego). Pod względem rozpiętości przęsła największy w Polsce most podwieszony do jednego pylonu (o kształcie litery A i o wysokości 100 m). W roku 2002, w konkursie Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej – Dzieło Mostowe Roku, nagrodzony za konstrukcję i wdrożenie nowej technologii. RED

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania