DWORZEC AUTOBUSOWY
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''DWORZEC AUTOBUSOWY''', ul. 3 Maja. Pierwotnie mieścił się na [[TARG SIENNY | Targu Siennym]]. Otwarty 19 III 1973 roku, zbudowany według projektu Bernarda Cofty, powstał w gdańskim Biurze Projektów Kolejowych (zob. [[BUDYNEK GDAŃSKIEGO BIURA PROJEKTÓW BUDOWNICTWA KOMUNIKACYJNEGO | budynek Gdańskiego Biura Projektów Budownictwa Komunikacyjnego]]). Lekka konstrukcja, duże szklane płaszczyzny, połączony podziemnym przejściem i ruchomymi schodami z [[DWORZEC GDAŃSK GŁÓWNY | Dworcem Głównym PKP]]. W 1974 roku uzyskał nagrodę Ministerstwa Budownictwa i Materiałów Budowlanych. Od początku 2012 własność firm Przewozy Autokarowe Mariana Koteckiego i Przedsiębiorstwo Budowlane Bogdana Górskiego z Kartuz, którzy nabyli go od Grupy Orbis wraz ze spółką PKS Gdańsk, od września 2012 własność Przedsiębiorstwa Budowlanego Górski. Zaplanowano wyburzenie obiektu i wybudowanie nowego kompleksu dworcowego. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] | + | '''DWORZEC AUTOBUSOWY''', ul. 3 Maja. Pierwotnie mieścił się na [[TARG SIENNY | Targu Siennym]]. Otwarty 19 III 1973 roku, zbudowany według projektu Bernarda Cofty, powstał w gdańskim Biurze Projektów Kolejowych (zob. [[BUDYNEK GDAŃSKIEGO BIURA PROJEKTÓW BUDOWNICTWA KOMUNIKACYJNEGO | budynek Gdańskiego Biura Projektów Budownictwa Komunikacyjnego]]). Lekka konstrukcja, duże szklane płaszczyzny, połączony podziemnym przejściem i ruchomymi schodami z [[DWORZEC GDAŃSK GŁÓWNY | Dworcem Głównym PKP]]. W 1974 roku uzyskał nagrodę Ministerstwa Budownictwa i Materiałów Budowlanych. Od początku 2012 własność firm Przewozy Autokarowe Mariana Koteckiego i Przedsiębiorstwo Budowlane Bogdana Górskiego z Kartuz, którzy nabyli go od Grupy Orbis wraz ze spółką PKS Gdańsk, od września 2012 własność Przedsiębiorstwa Budowlanego Górski. Zaplanowano wyburzenie obiektu i wybudowanie nowego kompleksu dworcowego. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Wersja z 09:51, 3 lip 2014
DWORZEC AUTOBUSOWY, ul. 3 Maja. Pierwotnie mieścił się na Targu Siennym. Otwarty 19 III 1973 roku, zbudowany według projektu Bernarda Cofty, powstał w gdańskim Biurze Projektów Kolejowych (zob. budynek Gdańskiego Biura Projektów Budownictwa Komunikacyjnego). Lekka konstrukcja, duże szklane płaszczyzny, połączony podziemnym przejściem i ruchomymi schodami z Dworcem Głównym PKP. W 1974 roku uzyskał nagrodę Ministerstwa Budownictwa i Materiałów Budowlanych. Od początku 2012 własność firm Przewozy Autokarowe Mariana Koteckiego i Przedsiębiorstwo Budowlane Bogdana Górskiego z Kartuz, którzy nabyli go od Grupy Orbis wraz ze spółką PKS Gdańsk, od września 2012 własność Przedsiębiorstwa Budowlanego Górski. Zaplanowano wyburzenie obiektu i wybudowanie nowego kompleksu dworcowego.