HERMAN STEFAN, profesor Wyższej Szkoły Muzycznej

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 2: Linia 2:
 
[[File:Herman Stefan.JPG|thumb|Stefan Herman]]
 
[[File:Herman Stefan.JPG|thumb|Stefan Herman]]
  
'''STEFAN HERMAN''' (16 VII 1902 Warszawa – 3 IV 1981 Gdańsk), pedagog wiolinistyki. Uczeń Józefa Jarzębskiego, Ireny Dubiskiej i Bronisława Hubermanna; pierwsze doświadczenia pedagogiczne zdobywał w tzw. Wszechnicy Muzycznej w Warszawie. W latach 1948–1981 pracował w q PWSM w Sopocie, następnie w Gdańsku (q Akademia Muzyczna). W roku 1968 docent, od 1975 profesor. Kładł nacisk na kształcenie aparatu gry i poszerzanie możliwości brzmieniowych, na przygotowanie estradowe. Preferował repertuar romantyczny. Dzięki niemu gdańska wiolinistyka zaczęła liczyć się w Europie. Jego uczniem był q Konstanty Andrzej Kulka. {{author: MA}} [[Category: Encyklopedia]]
+
'''STEFAN HERMAN''' (16 VII 1902 Warszawa – 3 IV 1981 Gdańsk), pedagog wiolinistyki. Uczeń Józefa Jarzębskiego, Ireny Dubiskiej i Bronisława Hubermanna; pierwsze doświadczenia pedagogiczne zdobywał w tzw. Wszechnicy Muzycznej w Warszawie. W latach 1948–1981 pracował w PWSM w Sopocie, następnie w Gdańsku ([[AKADEMIA MUZYCZNA IM. STANISŁAWA MONIUSZKI | Akademia Muzyczna]]). W roku 1968 docent, od 1975 profesor. Kładł nacisk na kształcenie aparatu gry i poszerzanie możliwości brzmieniowych, na przygotowanie estradowe. Preferował repertuar romantyczny. Dzięki niemu gdańska wiolinistyka zaczęła liczyć się w Europie. Jego uczniem był [[KULKA KONSTANTY ANDRZEJ | Konstanty Andrzej Kulka]]. {{author: MA}} [[Category: Encyklopedia]]

Wersja z 18:16, 19 cze 2014

Stefan Herman

STEFAN HERMAN (16 VII 1902 Warszawa – 3 IV 1981 Gdańsk), pedagog wiolinistyki. Uczeń Józefa Jarzębskiego, Ireny Dubiskiej i Bronisława Hubermanna; pierwsze doświadczenia pedagogiczne zdobywał w tzw. Wszechnicy Muzycznej w Warszawie. W latach 1948–1981 pracował w PWSM w Sopocie, następnie w Gdańsku ( Akademia Muzyczna). W roku 1968 docent, od 1975 profesor. Kładł nacisk na kształcenie aparatu gry i poszerzanie możliwości brzmieniowych, na przygotowanie estradowe. Preferował repertuar romantyczny. Dzięki niemu gdańska wiolinistyka zaczęła liczyć się w Europie. Jego uczniem był Konstanty Andrzej Kulka. MA

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania