DYMITER MARCIN, muzyk, producent

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
Linia 5: Linia 5:
  
 
'''MARCIN DYMITER''' (ur. 22 III 1971 Słupsk), muzyk, improwizator, wokalista, autor tekstów, producent. Absolwent filologii polskiej i edytorstwa na [[UNIWERSYTET GDAŃSKI | Uniwersytecie Gdańskim]] (UG) (1991–1996), słuchacz Studium Doktoranckiego Filologii Polskiej UG (1996–2002). Był gitarzystą, wokalistą i liderem działającej w latach 1990–2002 słupskiej grupy Ewa Braun, czołowego polskiego zespołu noise-rockowego. Za płytę ''Sea Sea'' zespół był nominowany do nagrody muzycznej Fryderyk w 1999 i do Machinera (nagrody magazynu „Machina”) w kategorii muzyka niezależna. Gazeta muzyczna „Brum” uznała ''Sea Sea'' za płytę roku 1999. Z Paulem Wirkusem, jako duet MAPA, wydał w 1998 płytę ''Fudo''. W 2017 muzycy nagrali kolejny wspólny materiał: ''No automatu''. <br/><br/>
 
'''MARCIN DYMITER''' (ur. 22 III 1971 Słupsk), muzyk, improwizator, wokalista, autor tekstów, producent. Absolwent filologii polskiej i edytorstwa na [[UNIWERSYTET GDAŃSKI | Uniwersytecie Gdańskim]] (UG) (1991–1996), słuchacz Studium Doktoranckiego Filologii Polskiej UG (1996–2002). Był gitarzystą, wokalistą i liderem działającej w latach 1990–2002 słupskiej grupy Ewa Braun, czołowego polskiego zespołu noise-rockowego. Za płytę ''Sea Sea'' zespół był nominowany do nagrody muzycznej Fryderyk w 1999 i do Machinera (nagrody magazynu „Machina”) w kategorii muzyka niezależna. Gazeta muzyczna „Brum” uznała ''Sea Sea'' za płytę roku 1999. Z Paulem Wirkusem, jako duet MAPA, wydał w 1998 płytę ''Fudo''. W 2017 muzycy nagrali kolejny wspólny materiał: ''No automatu''. <br/><br/>
Od 2000 jako Emiter tworzy muzykę eksperymentalną, elektroniczną, nagrywa i przetwarza dźwięki towarzyszące codziennemu życiu. Jest twórcą instalacji dźwiękowych, słuchowisk radiowych, muzyki do filmów (m.in. ''Beksińscy. Album wideofoniczny'' Marcina Borchardta i Proste rzeczy Grzegorza Zaricznego), spektakli i przestrzeni publicznych, muzyki do filmów niemych. Związany również z formacjami: Mordy, Chlupot Mózgu, Ludzie oraz projektem emiter.arszyn (z Krzysztofem „Arszynem” Topolskim). Współpracował i grał z wieloma – polskimi i zagranicznymi – muzykami z obszaru muzyki elektronicznej, jazzu i awangardy oraz muzyki współczesnej, z artystami wizualnymi i tancerzami. Z pisarzem Danielem Odiją stworzył literacko-muzyczną formację Linie Północne oraz projekt „Słuchaj uchem” – cykl słuchowisk na żywo. Z Ludomirem Franczakiem jest współtwórcą i kuratorem festiwalu mikro_makro (Słupsk, Flensburg) oraz autorem muzyki i opracowania dźwiękowego w ramach działań teatralnych i performatywnych („Erft”, „Odzyskane”, „Życie i śmierć Janiny Węgrzynowskiej”, „Atlas of Sounds”). Pomysłodawca i wspólnie z Marcinem Barskim kurator projektu „Polish Soundscapes”, pierwszej polskiej wystawy prezentującej zjawisko field recordingu. Z Hubertem Zemlerem współtworzy projekt „Zemiter”. Autor map dźwiękowych, serii płyt ''Pocztówki Dźwiękowe'' oraz projektu „Field Notes”, edukacyjnego cyklu muzycznego ''Tracklista''. W 2020 zaproszony do udziału w światowej wystawie sound artu „Audiosphere. Sound Experimentation 1980-2020” (Museo Reina Sofia, Madryt). Autor książek ''Notatki z terenu'' (2021, nominowacja do Nagrody Literackiej Gdynia w kategorii esej w 2022), ''Maszyny do ciszy'' (2023). Współpracuje z internetowym magazynem o kulturze ''Dwutygodnik'', współtwórca Instytutu Pejzażu Dźwiękowego.<br/><br/>
+
Od 2000 jako Emiter tworzy muzykę eksperymentalną, elektroniczną, nagrywa i przetwarza dźwięki towarzyszące codziennemu życiu. Jest twórcą instalacji dźwiękowych, słuchowisk radiowych, muzyki do filmów (m.in. ''Beksińscy. Album wideofoniczny'' Marcina Borchardta i ''Proste rzeczy'' Grzegorza Zaricznego), spektakli i przestrzeni publicznych, muzyki do filmów niemych. Związany również z formacjami: Mordy, Chlupot Mózgu, Ludzie oraz projektem emiter.arszyn (z Krzysztofem „Arszynem” Topolskim). Współpracował i grał z wieloma – polskimi i zagranicznymi – muzykami z obszaru muzyki elektronicznej, jazzu i awangardy oraz muzyki współczesnej, z artystami wizualnymi i tancerzami. Z pisarzem Danielem Odiją stworzył literacko-muzyczną formację Linie Północne oraz projekt „Słuchaj uchem” – cykl słuchowisk na żywo. Z Ludomirem Franczakiem jest współtwórcą i kuratorem festiwalu mikro_makro (Słupsk, Flensburg) oraz autorem muzyki i opracowania dźwiękowego w ramach działań teatralnych i performatywnych („Erft”, „Odzyskane”, „Życie i śmierć Janiny Węgrzynowskiej”, „Atlas of Sounds”). Pomysłodawca i wspólnie z Marcinem Barskim kurator projektu „Polish Soundscapes”, pierwszej polskiej wystawy prezentującej zjawisko field recordingu. Z Hubertem Zemlerem współtworzy projekt „Zemiter”. Autor map dźwiękowych, serii płyt ''Pocztówki Dźwiękowe'', projektu „Field Notes”, edukacyjnego cyklu muzycznego ''Tracklista''. W 2020 zaproszony do udziału w światowej wystawie sound artu „Audiosphere. Sound Experimentation 1980-2020” (Museo Reina Sofia, Madryt). Autor książek ''Notatki z terenu'' (2021, nominowacja do Nagrody Literackiej Gdynia w kategorii esej w 2022), ''Maszyny do ciszy'' (2023). Współpracuje z internetowym magazynem o kulturze ''Dwutygodnik'', współtwórca Instytutu Pejzażu Dźwiękowego.<br/><br/>
Stypendysta Marszałka Województwa Pomorskiego (2011), oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2011) oraz Fundacji Wyszehradzkiej (2012, 2023). Stypendysta Uniwersytetu Sztuki w Berlinie, finalista konkursu Netmage International Multimedia Festival w Bolonii. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. {{author: CR}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Ludzie]]
+
Stypendysta Marszałka Województwa Pomorskiego (2011), oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2011) oraz Fundacji Wyszehradzkiej (2012, 2023). Stypendysta Uniwersytetu Sztuki w Berlinie, finalista konkursu Netmage International Multimedia Festival w Bolonii. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. {{author: CR}} {{author: JANSZ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Ludzie]]

Aktualna wersja na dzień 06:41, 15 maj 2024

Marcin Dymiter
Hasło powstało dzięki Miastu Gdańsk
Partner redakcji

MARCIN DYMITER (ur. 22 III 1971 Słupsk), muzyk, improwizator, wokalista, autor tekstów, producent. Absolwent filologii polskiej i edytorstwa na Uniwersytecie Gdańskim (UG) (1991–1996), słuchacz Studium Doktoranckiego Filologii Polskiej UG (1996–2002). Był gitarzystą, wokalistą i liderem działającej w latach 1990–2002 słupskiej grupy Ewa Braun, czołowego polskiego zespołu noise-rockowego. Za płytę Sea Sea zespół był nominowany do nagrody muzycznej Fryderyk w 1999 i do Machinera (nagrody magazynu „Machina”) w kategorii muzyka niezależna. Gazeta muzyczna „Brum” uznała Sea Sea za płytę roku 1999. Z Paulem Wirkusem, jako duet MAPA, wydał w 1998 płytę Fudo. W 2017 muzycy nagrali kolejny wspólny materiał: No automatu.

Od 2000 jako Emiter tworzy muzykę eksperymentalną, elektroniczną, nagrywa i przetwarza dźwięki towarzyszące codziennemu życiu. Jest twórcą instalacji dźwiękowych, słuchowisk radiowych, muzyki do filmów (m.in. Beksińscy. Album wideofoniczny Marcina Borchardta i Proste rzeczy Grzegorza Zaricznego), spektakli i przestrzeni publicznych, muzyki do filmów niemych. Związany również z formacjami: Mordy, Chlupot Mózgu, Ludzie oraz projektem emiter.arszyn (z Krzysztofem „Arszynem” Topolskim). Współpracował i grał z wieloma – polskimi i zagranicznymi – muzykami z obszaru muzyki elektronicznej, jazzu i awangardy oraz muzyki współczesnej, z artystami wizualnymi i tancerzami. Z pisarzem Danielem Odiją stworzył literacko-muzyczną formację Linie Północne oraz projekt „Słuchaj uchem” – cykl słuchowisk na żywo. Z Ludomirem Franczakiem jest współtwórcą i kuratorem festiwalu mikro_makro (Słupsk, Flensburg) oraz autorem muzyki i opracowania dźwiękowego w ramach działań teatralnych i performatywnych („Erft”, „Odzyskane”, „Życie i śmierć Janiny Węgrzynowskiej”, „Atlas of Sounds”). Pomysłodawca i wspólnie z Marcinem Barskim kurator projektu „Polish Soundscapes”, pierwszej polskiej wystawy prezentującej zjawisko field recordingu. Z Hubertem Zemlerem współtworzy projekt „Zemiter”. Autor map dźwiękowych, serii płyt Pocztówki Dźwiękowe, projektu „Field Notes”, edukacyjnego cyklu muzycznego Tracklista. W 2020 zaproszony do udziału w światowej wystawie sound artu „Audiosphere. Sound Experimentation 1980-2020” (Museo Reina Sofia, Madryt). Autor książek Notatki z terenu (2021, nominowacja do Nagrody Literackiej Gdynia w kategorii esej w 2022), Maszyny do ciszy (2023). Współpracuje z internetowym magazynem o kulturze Dwutygodnik, współtwórca Instytutu Pejzażu Dźwiękowego.

Stypendysta Marszałka Województwa Pomorskiego (2011), oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2011) oraz Fundacji Wyszehradzkiej (2012, 2023). Stypendysta Uniwersytetu Sztuki w Berlinie, finalista konkursu Netmage International Multimedia Festival w Bolonii. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. CR JANSZ

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania