ESTAKADA SAMOCHODOWO-TRAMWAJOWA, ul. Rakoczego
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{web}} | {{web}} | ||
− | [[File: Ul._Rakoczego_estakada.jpg |thumb| Estakada w ciągu ul. Rakoczego (za słupem reklamowym McDonald's) ]] | + | [[File: Ul._Rakoczego_estakada.jpg |thumb| Estakada w ciągu ul. Rakoczego (za słupem reklamowym McDonald's), widok od północy, od strony Piecek, 2021]] |
− | [[File: Estakada_Rakoczego.JPG |thumb| Estakada samochodowo-tramwajowa w ciągu ul. Rakoczego, 2021]] | + | [[File: Estakada_Rakoczego.JPG |thumb| Estakada samochodowo-tramwajowa w ciągu ul. Rakoczego, widok od południa, w stronę Piecek 2021]] |
− | '''ESTAKADA SAMOCHODOWO-TRAMWAJOWA''' w ciągu ul. Rakoczego (początkowo tzw. Nowopiecewska), łącząca [[PIECKI | Piecki]] i [[MIGOWO | Migowo]] z [[EMAUS | Emaus]] ([[SIEDLCE | | + | '''ESTAKADA SAMOCHODOWO-TRAMWAJOWA''' w ciągu ul. Rakoczego (początkowo tzw. Nowopiecewska), łącząca [[PIECKI | Piecki]] i [[MIGOWO | Migowo]] z [[EMAUS | Emaus]] ([[SIEDLCE | Siedlce]]), o długości 354 m i szerokości 44 m. Zaprojektowana w 1970 jako droga łącząca budowane wówczas osiedla mieszkaniowe w Pieckach-Migowie z ul. Kartuską. Pierwotnie planowano budowę estakady dla samochodów i tunelu dla tramwajów.<br/><br/> |
Budowę rozpoczęto w 1979, planując jej ukończenie najpóźniej w ciągu pięciu lat. Inwestorem zastępczym była Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, wykonawcą do końca lat 80. XX wieku – Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych. Po zbudowaniu betonowej konstrukcji estakady prace przerwano z powodu braku funduszy. Wznowiono je w kwietniu 1992 i prowadzono do grudnia 1992, wykonawcą była firma Aksmot. Po wykonaniu 85% zadania prace – również z powodu braku funduszy – ponownie przerwano. W 1994 dokończenia budowy podjęła się firma WPRD Gravel, na początku września oddała ona do użytku: w kierunku ul. Kartuskiej – jeden samochodowy pas ruchu, w kierunku ul. Jaśkowa Dolina – dwa pasy ruchu samochodowego.<br/><br/> | Budowę rozpoczęto w 1979, planując jej ukończenie najpóźniej w ciągu pięciu lat. Inwestorem zastępczym była Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, wykonawcą do końca lat 80. XX wieku – Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych. Po zbudowaniu betonowej konstrukcji estakady prace przerwano z powodu braku funduszy. Wznowiono je w kwietniu 1992 i prowadzono do grudnia 1992, wykonawcą była firma Aksmot. Po wykonaniu 85% zadania prace – również z powodu braku funduszy – ponownie przerwano. W 1994 dokończenia budowy podjęła się firma WPRD Gravel, na początku września oddała ona do użytku: w kierunku ul. Kartuskiej – jeden samochodowy pas ruchu, w kierunku ul. Jaśkowa Dolina – dwa pasy ruchu samochodowego.<br/><br/> | ||
Całość ukończono 28 XII 1995, pozostawiając szeroki środkowy pas dla dwutorowej linii tramwajowej, oddanej do użytku 31 VIII 2015 ([[TRAMWAJE | tramwaje]]). Remontowana w 2020–2021 (wymiana dylatacji na nowocześniejsze (modułowych na palczaste), naprawa przyczółków). {{author: BŚ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] | Całość ukończono 28 XII 1995, pozostawiając szeroki środkowy pas dla dwutorowej linii tramwajowej, oddanej do użytku 31 VIII 2015 ([[TRAMWAJE | tramwaje]]). Remontowana w 2020–2021 (wymiana dylatacji na nowocześniejsze (modułowych na palczaste), naprawa przyczółków). {{author: BŚ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 15:41, 6 sie 2022
ESTAKADA SAMOCHODOWO-TRAMWAJOWA w ciągu ul. Rakoczego (początkowo tzw. Nowopiecewska), łącząca Piecki i Migowo z Emaus ( Siedlce), o długości 354 m i szerokości 44 m. Zaprojektowana w 1970 jako droga łącząca budowane wówczas osiedla mieszkaniowe w Pieckach-Migowie z ul. Kartuską. Pierwotnie planowano budowę estakady dla samochodów i tunelu dla tramwajów.
Budowę rozpoczęto w 1979, planując jej ukończenie najpóźniej w ciągu pięciu lat. Inwestorem zastępczym była Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, wykonawcą do końca lat 80. XX wieku – Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych. Po zbudowaniu betonowej konstrukcji estakady prace przerwano z powodu braku funduszy. Wznowiono je w kwietniu 1992 i prowadzono do grudnia 1992, wykonawcą była firma Aksmot. Po wykonaniu 85% zadania prace – również z powodu braku funduszy – ponownie przerwano. W 1994 dokończenia budowy podjęła się firma WPRD Gravel, na początku września oddała ona do użytku: w kierunku ul. Kartuskiej – jeden samochodowy pas ruchu, w kierunku ul. Jaśkowa Dolina – dwa pasy ruchu samochodowego.
Całość ukończono 28 XII 1995, pozostawiając szeroki środkowy pas dla dwutorowej linii tramwajowej, oddanej do użytku 31 VIII 2015 ( tramwaje). Remontowana w 2020–2021 (wymiana dylatacji na nowocześniejsze (modułowych na palczaste), naprawa przyczółków).