POSTERUNEK KOLEJOWY GDAŃSK FIROGA
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{web}} | {{web}} | ||
− | '''POSTERUNEK KOLEJOWY GDAŃSK FIROGA''', posterunek bocznicowy położony na dwutorowej, niezelektryfikowanej [[LINIA KOLEJOWA NUMER 248 | linii kolejowej numer 248]] (Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa) na jej 12,7 kilometrze pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Kiełpinek a [[STACJA KOLEJOWA GDAŃSK RĘBIECHOWO | stacją Gdańsk Rębiechowo]]. Znajduje się na terenie dzielnicy Gdańsk-[[MATARNIA | Matarnia]], nazwę wziął od położonego w pobliżu [[FIROGA | osiedla]]. <br/><br/> | + | '''POSTERUNEK KOLEJOWY GDAŃSK FIROGA''', posterunek bocznicowy położony na dwutorowej, początkowo na niezelektryfikowanej [[LINIA KOLEJOWA NUMER 248 | linii kolejowej numer 248]] (Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa), od 2022 zelektryfikowanej, na jej 12,7 kilometrze pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Kiełpinek a [[STACJA KOLEJOWA GDAŃSK RĘBIECHOWO | stacją Gdańsk Rębiechowo]]. Znajduje się na terenie dzielnicy Gdańsk-[[MATARNIA | Matarnia]], nazwę wziął od położonego w pobliżu [[FIROGA, osiedle | osiedla]]. <br/><br/> |
− | Posterunek został otwarty 1 IX 2015. | + | Posterunek, jako bocznicowy, został otwarty 1 IX 2015. Odgałęziała się wówczas od niego bocznica prowadząca do [[PORT LOTNICZY GDAŃSK IM. LECHA WAŁĘSY | Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy]] służąca do dostarczania paliwa. Wcześniej w tym miejscu funkcjonowała bocznica Petrolot, która położona była na [[LINIA KOLEJOWA NUMER 235 | linii kolejowej numer 235]] (Gdańsk-Kokoszki – Gdańsk-Osowa). Wskutek budowy linii numer 248 została ona jednak zlikwidowana, w efekcie jej tor kończy się obok tego posterunku, nie łączy się jednak z funkcjonującą linią. Podczas prac związanych z elektryfikacją linii kolejowej numer 248 nastąpiła przebudowa posterunku, który od końca 2022 pełni nie tylko rolę bocznicowego, ale również i odgałęźnego.<br/><br/> |
− | Obok posterunku przebiegają ulice: Słowackiego, Radarowa i Szybowcowa. W jego obrębie nie ma peronów. Ruch pociągów obsługiwany jest z Lokalnego Centrum Sterowania Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, które znajduje się obok [[PRZYSTANEK KOLEJOWY GDAŃSK MATARNIA | | + | Obok posterunku przebiegają ulice: Słowackiego, Radarowa i Szybowcowa. W jego obrębie nie ma peronów. Ruch pociągów obsługiwany jest z Lokalnego Centrum Sterowania Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, które znajduje się obok [[PRZYSTANEK KOLEJOWY GDAŃSK MATARNIA | przystanku kolejowego Gdańsk Matarnia]]. {{author: PP}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 08:22, 1 lip 2023
POSTERUNEK KOLEJOWY GDAŃSK FIROGA, posterunek bocznicowy położony na dwutorowej, początkowo na niezelektryfikowanej linii kolejowej numer 248 (Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa), od 2022 zelektryfikowanej, na jej 12,7 kilometrze pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Kiełpinek a stacją Gdańsk Rębiechowo. Znajduje się na terenie dzielnicy Gdańsk- Matarnia, nazwę wziął od położonego w pobliżu osiedla.
Posterunek, jako bocznicowy, został otwarty 1 IX 2015. Odgałęziała się wówczas od niego bocznica prowadząca do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy służąca do dostarczania paliwa. Wcześniej w tym miejscu funkcjonowała bocznica Petrolot, która położona była na linii kolejowej numer 235 (Gdańsk-Kokoszki – Gdańsk-Osowa). Wskutek budowy linii numer 248 została ona jednak zlikwidowana, w efekcie jej tor kończy się obok tego posterunku, nie łączy się jednak z funkcjonującą linią. Podczas prac związanych z elektryfikacją linii kolejowej numer 248 nastąpiła przebudowa posterunku, który od końca 2022 pełni nie tylko rolę bocznicowego, ale również i odgałęźnego.
Obok posterunku przebiegają ulice: Słowackiego, Radarowa i Szybowcowa. W jego obrębie nie ma peronów. Ruch pociągów obsługiwany jest z Lokalnego Centrum Sterowania Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, które znajduje się obok przystanku kolejowego Gdańsk Matarnia.