GEDANIA, kolejowy prom portowy (1926)

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
m (M.Ogonowska przeniósł stronę GEDANIA (ex "Gedanja", ex "Danzig"), kolejowy prom portowy (1926) na GEDANIA (ex „Gedanja”, ex „Danzig”), kolejowy prom portowy (1926), bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem)
 
(Nie pokazano 11 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''„GEDANIA”''' (ex „Gedanja”, ex „Danzig”), kolejowy prom portowy (czołowy: po jednej śrubie na dziobie i rufie), parowiec, zbudowany 1926 w The International Shipbuilding & Engineering, Co, Ltd (Danziger Werke, q Stocznia Królewska) na zamówienie rządu pol. dla Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowej PKP w Gd. (q Dyrekcja Kolei);291 BRT, 74 NRT, 200 DWT; dł. 51,7 m, szer. 8 m, zanurzenie 2 m; 220 KM; 6 ludzi. Zabierał 4 wagony. Pod nazwą „Gedanja” kursował między Portem Cesarskim (q Przeróbka) a wyspą q Ostrów (q Kanał Kaszubski). W 1939 przejęty przez Niemców, pływał dawną trasą pod nazwą „Danzig”, 1945 zatopiony. Podniesiony, w 1949 wyremontowany w Stoczni Gd., przekazany PKP, pełnił służbę w tym samym miejscu jako „G”. do zamknięcia przeprawy. [[Category: Encyklopedia]]
+
[[File: Gedania_-_prom_kolejowy.jpg|thumb|Prom „Gedanja” w służbie Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowej PKP w Gdańsku]]
 +
[[File: Gedania_-_prom.jpg |thumb| Prom kolejowy „Gedanja”]]
 +
'''„GEDANIA”''' (ex „Gedanja”, ex „Danzig”), kolejowy prom portowy (czołowy: po jednej śrubie na dziobie i rufie), parowiec, zbudowany w 1926 roku w The International Shipbuilding & Engineering Co. Ltd. (Danziger Werft, [[STOCZNIA KLAWITTERA | Stocznia Królewska]]) na zamówienie rządu polskiego dla [[DYREKCJA KOLEI | Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowej PKP w Gdańsku]]; 291 BRT, 74 NRT, 200 DWT; długość 51,7 m, szerokość 8 m, zanurzenie 2 m; 220 KM; 6 ludzi. Zabierał 4 wagony. Pod nazwą „Gedanja” kursował między Portem Cesarskim ([[PRZERÓBKA | Przeróbka]]) a wyspą [[OSTRÓW | Ostrów]] ([[KANAŁ KASZUBSKI | Kanał Kaszubski]]). W 1939 roku przejęty przez Niemców, pływał dawną trasą pod nazwą „Danzig”, w 1945 zatopiony. Podniesiony, w roku 1949 wyremontowany w Stoczni Gdańskiej, przekazany Polskim Kolejom Państwowym, pełnił służbę w tym samym miejscu jako „Gedania” do zamknięcia przeprawy. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Aktualna wersja na dzień 16:40, 24 mar 2021

Prom „Gedanja” w służbie Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowej PKP w Gdańsku
Prom kolejowy „Gedanja”

„GEDANIA” (ex „Gedanja”, ex „Danzig”), kolejowy prom portowy (czołowy: po jednej śrubie na dziobie i rufie), parowiec, zbudowany w 1926 roku w The International Shipbuilding & Engineering Co. Ltd. (Danziger Werft, Stocznia Królewska) na zamówienie rządu polskiego dla Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowej PKP w Gdańsku; 291 BRT, 74 NRT, 200 DWT; długość 51,7 m, szerokość 8 m, zanurzenie 2 m; 220 KM; 6 ludzi. Zabierał 4 wagony. Pod nazwą „Gedanja” kursował między Portem Cesarskim ( Przeróbka) a wyspą Ostrów ( Kanał Kaszubski). W 1939 roku przejęty przez Niemców, pływał dawną trasą pod nazwą „Danzig”, w 1945 zatopiony. Podniesiony, w roku 1949 wyremontowany w Stoczni Gdańskiej, przekazany Polskim Kolejom Państwowym, pełnił służbę w tym samym miejscu jako „Gedania” do zamknięcia przeprawy. RED

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania