POSTERUNEK KOLEJOWY GDAŃSK FIROGA

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Utworzył nową stronę „{{web}} '''POSTERUNEK KOLEJOWY POMORSKIEJ KOLEJ METROPOLITALNEJ GDAŃSK FIROGA''', posterunek bocznicowy położony na dwutorowej, niezelektryfikowanej linii kolejow...”)
 
 
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
{{web}}
 
{{web}}
'''POSTERUNEK KOLEJOWY POMORSKIEJ KOLEJ METROPOLITALNEJ GDAŃSK FIROGA''', posterunek bocznicowy położony na dwutorowej, niezelektryfikowanej linii kolejowej numer 248 (Gdańsk-Wrzeszcz – Gdańsk-Osowa) na jej 12,7 kilometrze pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Kiełpinek a stacją Gdańsk-Rębiechowo. Znajduje się na terenie dzielnicy Matarnia. Swoją nazwę wziął od położonego w pobliżu osiedla. <br/><br/>
+
'''POSTERUNEK KOLEJOWY GDAŃSK FIROGA''', posterunek bocznicowy położony na dwutorowej, początkowo na niezelektryfikowanej [[LINIA KOLEJOWA NUMER 248 | linii kolejowej numer 248]] (Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa), od 2022 zelektryfikowanej, na jej 12,7 kilometrze pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Kiełpinek a [[STACJA KOLEJOWA GDAŃSK RĘBIECHOWO | stacją Gdańsk Rębiechowo]]. Znajduje się na terenie dzielnicy Gdańsk-[[MATARNIA | Matarnia]], nazwę wziął od położonego w pobliżu [[FIROGA, osiedle | osiedla]]. <br/><br/>
Posterunek został otwarty 1 IX 2015. Odgałęzia się na nim bocznica prowadząca do [[PORT LOTNICZY GDAŃSK IM. LECHA WAŁĘSY | Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy]] służąca do dostarczania paliwa. Wcześniej w tym miejscu funkcjonowała bocznica Petrolot, która położona była na linii kolejowej numer 235 (Gdańsk-Kokoszki – Gdańsk-Osowa). Wskutek budowy linii numer 248 została ona jednak zlikwidowana i obecnie jej tor kończy się obok tego posterunku, nie łączy się jednak z funkcjonującą linią. <br/><br/>
+
Posterunek, jako bocznicowy, został otwarty 1 IX 2015. Odgałęziała się wówczas od niego bocznica prowadząca do [[PORT LOTNICZY GDAŃSK IM. LECHA WAŁĘSY | Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy]] służąca do dostarczania paliwa. Wcześniej w tym miejscu funkcjonowała bocznica Petrolot, która położona była na [[LINIA KOLEJOWA NUMER 235 | linii kolejowej numer 235]] (Gdańsk-Kokoszki – Gdańsk-Osowa). Wskutek budowy linii numer 248 została ona jednak zlikwidowana, w efekcie jej tor kończy się obok tego posterunku, nie łączy się jednak z funkcjonującą linią. Podczas prac związanych z elektryfikacją linii kolejowej numer 248 nastąpiła przebudowa posterunku, który od końca 2022 pełni nie tylko rolę bocznicowego, ale również i odgałęźnego.<br/><br/>
Obok posterunku przebiegają ulice: Słowackiego, Radarowa i Szybowcowa. W jego obrębie nie ma peronów. Ruch pociągów obsługiwany jest z Lokalnego Centrum Sterowania Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, które znajduje się obok przystanku kolejowego Gdańsk-Matarnia. W przyszłości planuje się otwarcie w tym miejscu przystanku kolejowego. {{author: PP}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]
+
Obok posterunku przebiegają ulice: Słowackiego, Radarowa i Szybowcowa. W jego obrębie nie ma peronów. Ruch pociągów obsługiwany jest z Lokalnego Centrum Sterowania Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, które znajduje się obok [[PRZYSTANEK KOLEJOWY GDAŃSK MATARNIA | przystanku kolejowego Gdańsk Matarnia]]. {{author: PP}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Aktualna wersja na dzień 08:22, 1 lip 2023

POSTERUNEK KOLEJOWY GDAŃSK FIROGA, posterunek bocznicowy położony na dwutorowej, początkowo na niezelektryfikowanej linii kolejowej numer 248 (Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa), od 2022 zelektryfikowanej, na jej 12,7 kilometrze pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Kiełpinek a stacją Gdańsk Rębiechowo. Znajduje się na terenie dzielnicy Gdańsk- Matarnia, nazwę wziął od położonego w pobliżu osiedla.

Posterunek, jako bocznicowy, został otwarty 1 IX 2015. Odgałęziała się wówczas od niego bocznica prowadząca do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy służąca do dostarczania paliwa. Wcześniej w tym miejscu funkcjonowała bocznica Petrolot, która położona była na linii kolejowej numer 235 (Gdańsk-Kokoszki – Gdańsk-Osowa). Wskutek budowy linii numer 248 została ona jednak zlikwidowana, w efekcie jej tor kończy się obok tego posterunku, nie łączy się jednak z funkcjonującą linią. Podczas prac związanych z elektryfikacją linii kolejowej numer 248 nastąpiła przebudowa posterunku, który od końca 2022 pełni nie tylko rolę bocznicowego, ale również i odgałęźnego.

Obok posterunku przebiegają ulice: Słowackiego, Radarowa i Szybowcowa. W jego obrębie nie ma peronów. Ruch pociągów obsługiwany jest z Lokalnego Centrum Sterowania Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, które znajduje się obok przystanku kolejowego Gdańsk Matarnia. PP

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania