PRZYSTANEK KOLEJOWY GDAŃSK NOWY PORT
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{web}} | {{web}} | ||
[[File: Przystanek_Nowy_Port.jpg |thumb| Stacja kolejowa Danzig Neufahrwasser (Nowy Port), 1879]] | [[File: Przystanek_Nowy_Port.jpg |thumb| Stacja kolejowa Danzig Neufahrwasser (Nowy Port), 1879]] | ||
− | '''PRZYSTANEK KOLEJOWY GDAŃSK NOWY PORT''' (zlikwidowany), końcowy przystanek położony na jednotorowej, zeletryfikowanej linii kolejowej numer 249 (Gdańsk Główny – Gdańsk Nowy Port), na jej 7,2 kilometrze. Usytuowany był w dzielnicy administracyjnej o tej samej nazwie. <br/><br/> | + | '''PRZYSTANEK KOLEJOWY GDAŃSK [[NOWY PORT | NOWY PORT]]''' (zlikwidowany), końcowy przystanek położony na jednotorowej, zeletryfikowanej [[LINIA KOLEJOWA NUMER 249 | linii kolejowej numer 249]] (Gdańsk Główny – Gdańsk Nowy Port), na jej 7,2 kilometrze. Usytuowany był w dzielnicy administracyjnej o tej samej nazwie. <br/><br/> |
Otwarty 1 X 1867 jako stacja Danzig Neufahrwasser, która obsługiwała ruch pociągów pasażerskich i towarowych. Po II wojnie światowej najpierw nazwany Gdańsk Warzywód, od 1 III 1946 pod obecną nazwą. Posiadał jeden peron jednokrawędziowy z zadaszeniem. Obok niego, po stronie południowej, przebiegała ul. Podjazd, po stronie północnej biegły tory bocznicy nad Martwą Wisłą.<br/><br/> | Otwarty 1 X 1867 jako stacja Danzig Neufahrwasser, która obsługiwała ruch pociągów pasażerskich i towarowych. Po II wojnie światowej najpierw nazwany Gdańsk Warzywód, od 1 III 1946 pod obecną nazwą. Posiadał jeden peron jednokrawędziowy z zadaszeniem. Obok niego, po stronie południowej, przebiegała ul. Podjazd, po stronie północnej biegły tory bocznicy nad Martwą Wisłą.<br/><br/> | ||
− | Od 2 I 1951 na przystanku rozpoczynały bądź kończyły bieg pociągi [[SZYBKA KOLEJ MIEJSKA| Szybkiej Kolei Miejskiej]] z i do stacji Gdańsk Główny. W jego skład wchodził również budynek, obecnie rozebrany. 15 XII 2002 kursowanie pociągów wstrzymano na odcinku Gdańsk Brzeźno – Gdańsk Nowy Port. W 2007 przystanek uległ likwidacji. {{author: PP}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] | + | Od 2 I 1951 na przystanku rozpoczynały bądź kończyły bieg pociągi [[SZYBKA KOLEJ MIEJSKA| Szybkiej Kolei Miejskiej]] z i do |
+ | [[STACJA KOLEJOWA GDAŃSK GŁÓWNY | stacji Gdańsk Główny]]. W jego skład wchodził również budynek, obecnie rozebrany. 15 XII 2002 kursowanie pociągów wstrzymano na odcinku Gdańsk Brzeźno – Gdańsk Nowy Port. W 2007 przystanek uległ likwidacji. {{author: PP}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 17:45, 6 wrz 2021
PRZYSTANEK KOLEJOWY GDAŃSK NOWY PORT (zlikwidowany), końcowy przystanek położony na jednotorowej, zeletryfikowanej linii kolejowej numer 249 (Gdańsk Główny – Gdańsk Nowy Port), na jej 7,2 kilometrze. Usytuowany był w dzielnicy administracyjnej o tej samej nazwie.
Otwarty 1 X 1867 jako stacja Danzig Neufahrwasser, która obsługiwała ruch pociągów pasażerskich i towarowych. Po II wojnie światowej najpierw nazwany Gdańsk Warzywód, od 1 III 1946 pod obecną nazwą. Posiadał jeden peron jednokrawędziowy z zadaszeniem. Obok niego, po stronie południowej, przebiegała ul. Podjazd, po stronie północnej biegły tory bocznicy nad Martwą Wisłą.
Od 2 I 1951 na przystanku rozpoczynały bądź kończyły bieg pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej z i do
stacji Gdańsk Główny. W jego skład wchodził również budynek, obecnie rozebrany. 15 XII 2002 kursowanie pociągów wstrzymano na odcinku Gdańsk Brzeźno – Gdańsk Nowy Port. W 2007 przystanek uległ likwidacji.