SIEG FRIEDRICH WALDEMAR, przedsiębiorca, radny

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
 +
[[File: Sieg_Friedrich_Waldemar.jpg |thumb| Friedrich Waldemar Sieg]]
 +
[[File: Antoinette_1893_Behenke__Sieg.jpg |thumb| Należący do firmy Behenke und Sieg parowiec „Antoinette”, noszący nazwę na cześć żony Friedricha W. Siega, rok budowy 1893]]
 
[[File:Emil_Heinrich_Otto_Behenke.jpg|thumb|Reklama firmy armatorskiej Behnke und Sieg, 1929]]
 
[[File:Emil_Heinrich_Otto_Behenke.jpg|thumb|Reklama firmy armatorskiej Behnke und Sieg, 1929]]
[[File:Friedrich_Waldemar_Sieg.jpg|thumb|Reklama firmy Sieg & Co., 1931]]
 
  
'''FRIEDRICH WALDEMAR SIEG''' (15 X 1858 Elbląg – 27 VIII 1939 Sopot), przedsiębiorca, [[RADA MIEJSKA | radny Gdańska]]. Syn kupca i właściciela fabryki Carla Roberta. Uczeń elbląskiego gimnazjum realnego, od 1876 roku praktykował w zawodzie kupca w gdańskiej firmie żeglugowej F.G. Reinhold. W 1880 odbył jednoroczną służbę wojskową, oficer rezerwy, po 1880 pracował w firmie Cohn und Hannenberg zajmującej się handlem zbożem, węglem i koksem oraz firmie żeglugowej Johannes Ick.<br/><br/>
+
'''FRIEDRICH WALDEMAR SIEG''' (15 X 1858 Elbląg – 27 VIII 1939 Sopot), przedsiębiorca, [[RADA MIEJSKA | radny Gdańska]]. Syn kupca i właściciela fabryki Carla Roberta. Uczeń elbląskiego gimnazjum realnego, od 1876 praktykował w zawodzie kupca w gdańskiej firmie żeglugowej [[REINHOLD, firma | F. G. Reinhold]]. W 1880 odbył jednoroczną służbę wojskową, oficer rezerwy, po 1880 pracował w firmie Cohn und Hannenberg zajmującej się handlem zbożem, węglem i koksem oraz firmie żeglugowej Johannes Ick.<br/><br/>
W 1890 roku utworzył z [[BEHNKE EMIL HEINRICH OTTO | Emilem O. Behnkem]] firmę handlowo-żeglugową [[BEHNKE UND SIEG | Behnke und Sieg]], w 1895 – żeglugową Danziger Reederei Aktiengesellschaft. Właściciel firmy Sieg &amp; Co. (po roku 1920 jako GmbH), która zajmowała się hurtowym handlem węglem i koksem oraz obsługą statków w porcie gdańskim i na jego redzie: holowania, rozładunki, zaopatrzenie w paliwo i żywność. W 1926 obsłużyła 1750 statków, w 1933 posiadała 15 jednostek do żeglugi morskiej, przeznaczonych do holowania innych jednostek, lichtugi do zaopatrywania statków w porcie i na redzie w paliwo, żywność i wodę, z biurami przy Langer Markt 20 (Długi Targ) i w Nowym Porcie (prowadzona przez spadkobierców zakończyła działalność w 1945).<br/><br/>
+
W 1890 utworzył z [[BEHNKE EMIL HEINRICH OTTO, armator | Emilem O. Behnkem]] firmę handlowo-żeglugową [[BEHNKE UND SIEG, firma handlowo–żeglugowa | Behnke und Sieg]], w 1895 – żeglugową [[DANZIGER REEDEREI AKTIENGESELLSCHAFT, firma żeglugowa | Danziger Reederei Aktiengesellschaft]]. Właściciel firmy Sieg &amp; Co. (po 1920 jako GmbH), która zajmowała się hurtowym handlem węglem i koksem oraz obsługą statków w porcie gdańskim i na jego redzie: holowania, rozładunki, zaopatrzenie w paliwo i żywność. W 1926 obsłużyła 1750 statków, w 1933 posiadała 15 jednostek do żeglugi morskiej, przeznaczonych do holowania innych jednostek, lichtugi do zaopatrywania statków w porcie i na redzie w paliwo, żywność i wodę, z biurami przy Langer Markt 20 (Długi Targ) i w Nowym Porcie (prowadzona przez spadkobierców zakończyła działalność w 1945).<br/><br/>
W latach 1900–1906 radny miasta Gdańska. W 1908 i 1914 konsul honorowy Królestwa Włoch. Członek rad gdańskich towarzystw żeglugowych, w wielu posiadał udziały. W okresie 1908–1928 mieszkał przy Karrenwall 8 (ul. Okopowa), po 1930 – w swojej willi w Sopocie przy Rickertstraße 26/28 (ul. Obrońców Westerplatte). <br/><br/>  
+
W latach 1900–1906 radny miasta Gdańska. W 1908 i 1914 konsul honorowy Królestwa Włoch, w 1921 prowizor [[DOM DZIECKA (Dom Dziecka i Sierot) | Domu Dziecka i Sierot]]. Członek rad gdańskich towarzystw żeglugowych, w wielu posiadał udziały. W okresie 1908–1928 mieszkał przy Karrenwall 8 (ul. Okopowa), po 1930 – w swojej willi w Sopocie przy Rickertstraße 26/28 (ul. Obrońców Westerplatte). <br/><br/>  
Od 20 X 1885 roku żonaty z Antoinette Margarettą (29 IV 1866 Gdańsk – 2 III 1941 Sopot), córką kupca Juliusa Daniela Hoppenratha. Spadkobiercami byli synowie: Ernst Julius (15 VII 1886 Gdańsk – po 1945), zamieszkały w 1935 przy Hindenburgallee 44 (al. Zwycięstwa), w 1942 w Sopocie przy Hubertusallee 24 (ul. Abrahama), oraz Günther (po 1893 Gdańsk – po 1945), zamieszkały w Sopocie przy Charlottenstraße 16 (ul. Lipowa). Losy synów: Eugena Herberta (ur. 8 IV 1887), Johannesa Oscara (ur. 12 IV 1892) oraz córek: Eugenii Gertrud (ur. 30 X 1886), Marthy Augusty (ur. 29 VI 1888) i Berthy Margarethy (ur. 21 V 1893) są nie znane. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Ludzie]]
+
Od 20 X 1885 żonaty był z Antoinette Margarettą (29 IV 1866 Gdańsk – 2 III 1941 Sopot), córką kupca Juliusa Daniela Hoppenratha. Jej imię nadano jednemu ze statków z floty firmy Behnke und Sieg. Spadkobiercami byli synowie: Ernst Julius (15 VII 1886 Gdańsk – po 1945), zamieszkały w 1935 przy Hindenburgallee 44 (al. Zwycięstwa), w 1942 w Sopocie przy Hubertusallee 24 (ul. Abrahama), oraz Günther (po 1893 Gdańsk – po 1945), zamieszkały w Sopocie przy Charlottenstraße 16 (ul. Lipowa). Losy synów: Eugena Herberta (ur. 8 IV 1887), Johannesa Oscara (ur. 12 IV 1892) oraz córek: Eugenii Gertrud (ur. 30 X 1886), Marthy Augusty (ur. 29 VI 1888) i Berthy Margarethy (ur. 21 V 1893) są nie znane. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Ludzie]]

Aktualna wersja na dzień 08:36, 27 wrz 2024

Friedrich Waldemar Sieg
Należący do firmy Behenke und Sieg parowiec „Antoinette”, noszący nazwę na cześć żony Friedricha W. Siega, rok budowy 1893
Reklama firmy armatorskiej Behnke und Sieg, 1929

FRIEDRICH WALDEMAR SIEG (15 X 1858 Elbląg – 27 VIII 1939 Sopot), przedsiębiorca, radny Gdańska. Syn kupca i właściciela fabryki Carla Roberta. Uczeń elbląskiego gimnazjum realnego, od 1876 praktykował w zawodzie kupca w gdańskiej firmie żeglugowej F. G. Reinhold. W 1880 odbył jednoroczną służbę wojskową, oficer rezerwy, po 1880 pracował w firmie Cohn und Hannenberg zajmującej się handlem zbożem, węglem i koksem oraz firmie żeglugowej Johannes Ick.

W 1890 utworzył z Emilem O. Behnkem firmę handlowo-żeglugową Behnke und Sieg, w 1895 – żeglugową Danziger Reederei Aktiengesellschaft. Właściciel firmy Sieg & Co. (po 1920 jako GmbH), która zajmowała się hurtowym handlem węglem i koksem oraz obsługą statków w porcie gdańskim i na jego redzie: holowania, rozładunki, zaopatrzenie w paliwo i żywność. W 1926 obsłużyła 1750 statków, w 1933 posiadała 15 jednostek do żeglugi morskiej, przeznaczonych do holowania innych jednostek, lichtugi do zaopatrywania statków w porcie i na redzie w paliwo, żywność i wodę, z biurami przy Langer Markt 20 (Długi Targ) i w Nowym Porcie (prowadzona przez spadkobierców zakończyła działalność w 1945).

W latach 1900–1906 radny miasta Gdańska. W 1908 i 1914 konsul honorowy Królestwa Włoch, w 1921 prowizor Domu Dziecka i Sierot. Członek rad gdańskich towarzystw żeglugowych, w wielu posiadał udziały. W okresie 1908–1928 mieszkał przy Karrenwall 8 (ul. Okopowa), po 1930 – w swojej willi w Sopocie przy Rickertstraße 26/28 (ul. Obrońców Westerplatte).

Od 20 X 1885 żonaty był z Antoinette Margarettą (29 IV 1866 Gdańsk – 2 III 1941 Sopot), córką kupca Juliusa Daniela Hoppenratha. Jej imię nadano jednemu ze statków z floty firmy Behnke und Sieg. Spadkobiercami byli synowie: Ernst Julius (15 VII 1886 Gdańsk – po 1945), zamieszkały w 1935 przy Hindenburgallee 44 (al. Zwycięstwa), w 1942 w Sopocie przy Hubertusallee 24 (ul. Abrahama), oraz Günther (po 1893 Gdańsk – po 1945), zamieszkały w Sopocie przy Charlottenstraße 16 (ul. Lipowa). Losy synów: Eugena Herberta (ur. 8 IV 1887), Johannesa Oscara (ur. 12 IV 1892) oraz córek: Eugenii Gertrud (ur. 30 X 1886), Marthy Augusty (ur. 29 VI 1888) i Berthy Margarethy (ur. 21 V 1893) są nie znane. MrGl

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania