TUNEL POD UL. OKOPOWĄ
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{web}} | {{web}} | ||
+ | [[File:1_Tunel_pod_ul._Okopową.jpg|thumb|Tunel pod ul. Okopową]] | ||
+ | [[File:2_Tunel_pod_ul._Okopową.jpg|thumb|Tunel pod ul. Okopową]] | ||
+ | [[File:3_Tunel_pod_ul._Okopową.jpg|thumb|Tunel pod ul. Okopowa, wyeksponowane pozostałości Bastionu Kot]] | ||
+ | |||
[[File:GAIT LOGOTYP.jpg|thumb|'''Partner serwisu Gedanopedia''']] | [[File:GAIT LOGOTYP.jpg|thumb|'''Partner serwisu Gedanopedia''']] | ||
− | '''TUNEL POD UL. OKOPOWĄ''', | + | '''TUNEL POD UL. OKOPOWĄ''', tunelowe przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów. Od wschodniej strony ul. Okopowej (w kierunku ul. Toruńskiej) ze schodami i zjazdem rowerowym (rampą) o długości 143 m, od strony zachodniej (w kierunku ul. Świętej Trójcy) ze schodami. Od strony zachodniej, skręcając pod kątem 90 stopni, prowadzi dalej, do [[PRZYSTANEK KOLEJOWY GDAŃSK ŚRÓDMIEŚCIE | przystanku kolejowego Gdańsk Śródmieście]] [[SZYBKA KOLEJ MIEJSKA| Szybkiej Kolei Miejskiej]]. Ma 146 m długości; odcinek prowadzący do przystanku SKM liczy 40 metrów.<br/><br/> |
− | Budowa została rozpoczęta 22 II 2016 | + | Budowa została rozpoczęta 22 II 2016, była częścią inwestycji Forum Gdańsk i została wykonana na koszt inwestora. Podczas prac odsłonięto fragmenty siedemnastowiecznego [[BASTION KOT | Bastionu Kot]] (rozebranego w XIX wieku), którego północną ścianę zewnętrzną (z trzema zaślepionymi wnękami strzelniczymi) wyeksponowano wewnątrz tunelu, umieszczając pamiątkową tablicę informacyjną.<br/><br/> |
+ | Ukończony w grudniu 2017, od 2 VI 2018 wykorzystywany przez przechodniów, oficjalnie udostępniony 1 października tego roku. {{author: BŚ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 18:45, 20 lis 2022
TUNEL POD UL. OKOPOWĄ, tunelowe przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów. Od wschodniej strony ul. Okopowej (w kierunku ul. Toruńskiej) ze schodami i zjazdem rowerowym (rampą) o długości 143 m, od strony zachodniej (w kierunku ul. Świętej Trójcy) ze schodami. Od strony zachodniej, skręcając pod kątem 90 stopni, prowadzi dalej, do przystanku kolejowego Gdańsk Śródmieście Szybkiej Kolei Miejskiej. Ma 146 m długości; odcinek prowadzący do przystanku SKM liczy 40 metrów.
Budowa została rozpoczęta 22 II 2016, była częścią inwestycji Forum Gdańsk i została wykonana na koszt inwestora. Podczas prac odsłonięto fragmenty siedemnastowiecznego Bastionu Kot (rozebranego w XIX wieku), którego północną ścianę zewnętrzną (z trzema zaślepionymi wnękami strzelniczymi) wyeksponowano wewnątrz tunelu, umieszczając pamiątkową tablicę informacyjną.
Ukończony w grudniu 2017, od 2 VI 2018 wykorzystywany przez przechodniów, oficjalnie udostępniony 1 października tego roku.