HÜBNER BERNHARD, fortepianmistrz
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{web}} | {{web}} | ||
− | '''BERNHARD HÜBNER''' (zm. 1838 Gdańsk), fortepianmistrz. Uczeń i czeladnik [[MACHOWSKI JAKUB | Jakuba Machowskiego]]. Notowany w Gdańsku od około 1798 | + | '''BERNHARD HÜBNER''' (zm. 1838 Gdańsk), fortepianmistrz. Uczeń i czeladnik [[MACHOWSKI JAKUB, fortepianmistrz, lutnik, trąbomistrz | Jakuba Machowskiego]]. Notowany w Gdańsku od około 1798 przy Hundegasse 263 (ul. Ogarna), od około 1817 przy Johannisgasse 1295 (ul. Świętojańska) w domu własnym. Po śmierci Jakuba Machowskiego (1798) budował Clavier Royal na wzór mistrza. Następnie specjalizował się w budowie fortepianów stołowych, sześciooktawowych, fornirowanych czeczotą brzozową, rzadziej mahoniem.<br/><br/> |
+ | Pozostałą po nim parcelę wyceniono na 603 talary 26 groszy 8 fenigów i sprzedano na licytacji. Ożeniony 4 V 1814 z Anną Dorotheą Kintz. {{author: BV}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Ludzie]]<br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/> | ||
+ | '''Bibliografia''':<br/> | ||
+ | Vogiel Benjamin, ''Fortepiany gdańskie do 1815'', „Studia Musicologica Calisensia. W kręgu fortepianu i muzyki fortepianowej”, red. Krzysztof Rottrmund, Poznań 2019, s. 213. |
Aktualna wersja na dzień 19:03, 19 lis 2022
BERNHARD HÜBNER (zm. 1838 Gdańsk), fortepianmistrz. Uczeń i czeladnik Jakuba Machowskiego. Notowany w Gdańsku od około 1798 przy Hundegasse 263 (ul. Ogarna), od około 1817 przy Johannisgasse 1295 (ul. Świętojańska) w domu własnym. Po śmierci Jakuba Machowskiego (1798) budował Clavier Royal na wzór mistrza. Następnie specjalizował się w budowie fortepianów stołowych, sześciooktawowych, fornirowanych czeczotą brzozową, rzadziej mahoniem.
Pozostałą po nim parcelę wyceniono na 603 talary 26 groszy 8 fenigów i sprzedano na licytacji. Ożeniony 4 V 1814 z Anną Dorotheą Kintz.
Bibliografia:
Vogiel Benjamin, Fortepiany gdańskie do 1815, „Studia Musicologica Calisensia. W kręgu fortepianu i muzyki fortepianowej”, red. Krzysztof Rottrmund, Poznań 2019, s. 213.