HÜBNER BERNHARD, fortepianmistrz

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Utworzył nową stronę „{{web}} Category: Hasła w przygotowaniu {{author: BV}}”)
 
 
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{web}}
 
{{web}}
[[Category: Hasła w przygotowaniu]]
+
'''BERNHARD HÜBNER''' (zm. 1838 Gdańsk), fortepianmistrz. Uczeń i czeladnik [[MACHOWSKI JAKUB, fortepianmistrz, lutnik, trąbomistrz | Jakuba Machowskiego]]. Notowany w Gdańsku od około 1798 przy Hundegasse 263 (ul. Ogarna), od około 1817 przy Johannisgasse 1295 (ul. Świętojańska) w domu własnym. Po śmierci Jakuba Machowskiego (1798) budował Clavier Royal na wzór mistrza. Następnie specjalizował się w budowie fortepianów stołowych, sześciooktawowych, fornirowanych czeczotą brzozową, rzadziej mahoniem.<br/><br/>
{{author: BV}}
+
Pozostałą po nim parcelę wyceniono na 603 talary 26 groszy 8 fenigów i sprzedano na licytacji. Ożeniony 4 V 1814 z Anną Dorotheą Kintz. {{author: BV}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Ludzie]]<br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/>
 +
'''Bibliografia''':<br/>
 +
Vogiel Benjamin, ''Fortepiany gdańskie do 1815'', „Studia Musicologica Calisensia. W kręgu fortepianu i muzyki fortepianowej”, red. Krzysztof Rottrmund, Poznań 2019, s. 213.

Aktualna wersja na dzień 19:03, 19 lis 2022

BERNHARD HÜBNER (zm. 1838 Gdańsk), fortepianmistrz. Uczeń i czeladnik Jakuba Machowskiego. Notowany w Gdańsku od około 1798 przy Hundegasse 263 (ul. Ogarna), od około 1817 przy Johannisgasse 1295 (ul. Świętojańska) w domu własnym. Po śmierci Jakuba Machowskiego (1798) budował Clavier Royal na wzór mistrza. Następnie specjalizował się w budowie fortepianów stołowych, sześciooktawowych, fornirowanych czeczotą brzozową, rzadziej mahoniem.

Pozostałą po nim parcelę wyceniono na 603 talary 26 groszy 8 fenigów i sprzedano na licytacji. Ożeniony 4 V 1814 z Anną Dorotheą Kintz. BV







Bibliografia:
Vogiel Benjamin, Fortepiany gdańskie do 1815, „Studia Musicologica Calisensia. W kręgu fortepianu i muzyki fortepianowej”, red. Krzysztof Rottrmund, Poznań 2019, s. 213.

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania