GDAŃSK (ex „Danzig”), prom kolejowy (1907)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(Utworzył nową stronę „{{paper}} Prom kolejowy Gdańsk „GDAŃSK” (ex „Danzig”), prom kolejowy, parowy, wybudowany 1907 w stoczni...”) |
|||
(Nie pokazano 12 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | [[File: | + | [[File:Prom kolejowy „Gdańsk”.JPG|thumb|Prom kolejowy „Gdańsk”]] |
+ | '''„GDAŃSK”''' (ex „Danzig”), prom kolejowy, parowy, wybudowany w 1907 roku w stoczni Asmusa W. Johannsena ([[STOCZNIA DEVRIENTA | Stocznia Devrienta]]), 210 BRT, 55 NRT, około 200 DWT; długość 51,7 m, szerokość 8 m; 200 KM; 2 śruby; 6 ludzi, zabierał 4 wagony. Pod nazwą „Danzig” eksploatowany przez [[STOCZNIA KRÓLEWSKA | Stocznię Gdańską]], łączył przez [[KANAŁ KASZUBSKI | Kanał Kaszubski]] linię kolejową od [[STACJA KOLEJOWA GDAŃSK KANAŁ KASZUBSKI | stacji Gdańsk Kanał Kaszubski]] po tereny stoczniowe na wyspie [[OSTRÓW | Ostrów]].<br/><br/> | ||
+ | W 1957 wyremontowany w Stoczni im. Komuny Paryskiej w Gdyni, pod nazwą „Gdańsk” pływał w tym samym co poprzednio miejscu do roku 1964, złomowany. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 18:46, 27 cze 2021
„GDAŃSK” (ex „Danzig”), prom kolejowy, parowy, wybudowany w 1907 roku w stoczni Asmusa W. Johannsena ( Stocznia Devrienta), 210 BRT, 55 NRT, około 200 DWT; długość 51,7 m, szerokość 8 m; 200 KM; 2 śruby; 6 ludzi, zabierał 4 wagony. Pod nazwą „Danzig” eksploatowany przez Stocznię Gdańską, łączył przez Kanał Kaszubski linię kolejową od stacji Gdańsk Kanał Kaszubski po tereny stoczniowe na wyspie Ostrów.
W 1957 wyremontowany w Stoczni im. Komuny Paryskiej w Gdyni, pod nazwą „Gdańsk” pływał w tym samym co poprzednio miejscu do roku 1964, złomowany.