DCT GDAŃSK, terminal kontenerowy

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
m (S.Danecki przeniósł stronę DCT GDAŃSK (Deepwater Container Terminal Gdańsk) na DCT GDAŃSK, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem)
 
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
[[File: Deepwater Container Terminal Gdańsk .JPG|thumb| Deepwater Container Terminal Gdańsk ]]'''DCT GDAŃSK''' (Deepwater Container Terminal Gdańsk), głębokowodny terminal kontenerowy; wyspecjalizowany rejon przeładunku i składowania kontenerów w q Porcie Północnym, także przedsięb. eksploatujące ten rejon. Mieści się na sztucznie usypanym molo o dł. 800 m i szer. 315 m (pow. 25 ha), obramowanym nabrzeżami, i przyległym terenie lądowym u nasady mola (19 ha). Statki są obsługiwane przy nabrzeżu zach., na 2 stanowiskach o łącznej dł. 650 m i głęb. 16,5 m, uzbrojonym w 5 suwnic o wysięgu 52 m; umożliwia przeładowanie 1 000 000 TEU rocznie i jednoczesne składowanie 22 tys. TEU (2011). Budowę rozpoczęto 1 X 2005, pierwszy statek został obsłużony 1 VI 2007; od 4 I 2010 także terminal bazowy (hub), gdzie przeładowuje się kontenery między statkami oceanicznymi i dowozowymi (2012 – 1 linia na Daleki Wschód i 5 linii dowozowych operujących gł. w rejonie M. Bałtyckiego). W 2011 przeładował 634 871 teu; od 25 v 2011 obsługuje największe na świecie kontenerowce o ładowności 15,5 tys. TEU. {{author: MBŁ}} [[Category: Encyklopedia]]
+
[[File: Deepwater Container Terminal Gdańsk.JPG|thumb| Deepwater Container Terminal Gdańsk ]]
 +
[[File:2_DCT_GDAŃSK.jpg|thumb|Kontenerowiec „Maersk Taikung” w terminalu 5 I 2010]]
 +
[[File: 3_DCT_GDAŃSK.jpg|thumb| 21 VIII 2013, zgromadzeni na plaży w Stogach obserwują wejście do terminalu największego ówcześnie na świecie kontenerowca „Maersk McKinney Moller” ]]
 +
[[File:4_DCT_GDAŃSK.jpg|thumb|Kontenerowiec „Maersk McKinney Moller” w terminalu, 21 VIII 2013]]
 +
[[File:5_DCT_GDAŃSK.jpg|thumb|Największy ówcześnie statek na świecie OOCL „Hong Kong”  w terminalu, 28 VI 2017]]
 +
 
 +
'''DCT GDAŃSK''' (Deepwater Container Terminal Gdańsk), głębokowodny terminal kontenerowy; wyspecjalizowany rejon przeładunku i składowania kontenerów w [[PORT PÓŁNOCNY | Porcie Północnym]], także przedsiębiorstwo eksploatujące ten rejon. Mieści się na sztucznie usypanym molo o długości 800 m i szerokości 315 m (powierzchnia 25 ha), obramowanym nabrzeżami, i przyległym terenie lądowym u nasady mola (19 ha). Statki są obsługiwane przy nabrzeżu zachodnim, na dwóch stanowiskach o łącznej długości 650 m i głębokości 16,5 m, uzbrojonym w 5 suwnic o wysięgu 52 m; umożliwia przeładowanie 1 000 000 TEU rocznie i jednoczesne składowanie 22 tysięcy TEU (2011). Budowę rozpoczęto 1 X 2005, pierwszy statek został obsłużony 1 VI 2007; od 4 I 2010 także terminal bazowy (hub), gdzie przeładowuje się kontenery między statkami oceanicznymi i dowozowymi (w 2012 – 1 linia na Daleki Wschód i 5 linii dowozowych operujących głównie w rejonie Morza Bałtyckiego). W 2011 przeładował 634 871 TEU; od 25 v 2011 obsługuje największe na świecie kontenerowce o ładowności 15 500 TEU. {{author: MBŁ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Aktualna wersja na dzień 10:56, 10 wrz 2022

Deepwater Container Terminal Gdańsk
Kontenerowiec „Maersk Taikung” w terminalu 5 I 2010
21 VIII 2013, zgromadzeni na plaży w Stogach obserwują wejście do terminalu największego ówcześnie na świecie kontenerowca „Maersk McKinney Moller”
Kontenerowiec „Maersk McKinney Moller” w terminalu, 21 VIII 2013
Największy ówcześnie statek na świecie OOCL „Hong Kong” w terminalu, 28 VI 2017

DCT GDAŃSK (Deepwater Container Terminal Gdańsk), głębokowodny terminal kontenerowy; wyspecjalizowany rejon przeładunku i składowania kontenerów w Porcie Północnym, także przedsiębiorstwo eksploatujące ten rejon. Mieści się na sztucznie usypanym molo o długości 800 m i szerokości 315 m (powierzchnia 25 ha), obramowanym nabrzeżami, i przyległym terenie lądowym u nasady mola (19 ha). Statki są obsługiwane przy nabrzeżu zachodnim, na dwóch stanowiskach o łącznej długości 650 m i głębokości 16,5 m, uzbrojonym w 5 suwnic o wysięgu 52 m; umożliwia przeładowanie 1 000 000 TEU rocznie i jednoczesne składowanie 22 tysięcy TEU (2011). Budowę rozpoczęto 1 X 2005, pierwszy statek został obsłużony 1 VI 2007; od 4 I 2010 także terminal bazowy (hub), gdzie przeładowuje się kontenery między statkami oceanicznymi i dowozowymi (w 2012 – 1 linia na Daleki Wschód i 5 linii dowozowych operujących głównie w rejonie Morza Bałtyckiego). W 2011 przeładował 634 871 TEU; od 25 v 2011 obsługuje największe na świecie kontenerowce o ładowności 15 500 TEU. MBŁ

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania