CENTRAL HOTEL

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 3: Linia 3:
 
[[File:Hotel_Central_1977.jpg|thumb|Kolejowa przychodnia lekarska, 1977, późniejszy Central Hotel]]
 
[[File:Hotel_Central_1977.jpg|thumb|Kolejowa przychodnia lekarska, 1977, późniejszy Central Hotel]]
 
[[File:Central_Hotel.jpg|thumb| Central Hotel w trakcie przebudowy, 2015]]
 
[[File:Central_Hotel.jpg|thumb| Central Hotel w trakcie przebudowy, 2015]]
[[File:Hotel_Central_1.jpg|thumb|Central Hotel, 2017]]
+
[[File:Hotel_Central_1.jpg|thumb|Central Hotel, z iglicą (przy kominie) z „kapsułą czasu”, 2017]]
 
[[File:Hotel_Central_2.jpg|thumb|Central Hotel, wejście <br/> z zachowanymi emblematami kolejowymi, 2017]]
 
[[File:Hotel_Central_2.jpg|thumb|Central Hotel, wejście <br/> z zachowanymi emblematami kolejowymi, 2017]]
  
Linia 10: Linia 10:
 
[[File:GAIT LOGOTYP.jpg|thumb|'''Partner redakcji''']]
 
[[File:GAIT LOGOTYP.jpg|thumb|'''Partner redakcji''']]
  
'''CENTRAL HOTEL''', ul. Podwale Grodzkie 4. Mieści się w budynku wybudowanym w 1900 (według projektu z 1898) i przeznaczonym wówczas dla Eisenbahndirektion: na siedzibę naczelnika stacji, inspekcji kolejowej oraz mieszkania służbowe kierownictwa gdańskiej dyrekcji ([[DYREKCJA KOLEI | Dyrekcja Kolei]], [[DWORZEC GDAŃSK GŁÓWNY | Dworzec Gdańsk Główny]], [[KOLEJ | kolej]]). Z czasem północne skrzydło zachodniej elewacji podwyższono o jedną kondygnację, podwyższeniu skrzydła południowo-zachodniego przeszkodziła II wojna światowa. Budynek przetrwał [[ROK 1945 | rok 1945]] bez większych zniszczeń. Po wojnie został przeznaczony na kolejową przychodnię lekarską wraz z apteką (na parterze, z osobnym wejściem od strony południowej) oraz na pogotowie ratunkowe kolejowej służby zdrowia. <br/><br/>
+
'''CENTRAL HOTEL''', ul. Podwale Grodzkie 4. Mieści się w budynku wybudowanym w 1900 (według projektu z 1898) i przeznaczonym wówczas dla Eisenbahndirektion (dyrekcja kolei): na siedzibę naczelnika stacji, inspekcji kolejowej oraz mieszkania służbowe kierownictwa gdańskiej dyrekcji ([[DYREKCJA KOLEI | Dyrekcja Kolei]], [[DWORZEC GDAŃSK GŁÓWNY | Dworzec Gdańsk Główny]], [[KOLEJ | kolej]]). Z czasem północne skrzydło zachodniej elewacji podwyższono o jedną kondygnację, podwyższeniu skrzydła południowo-zachodniego przeszkodziła II wojna światowa. Budynek przetrwał [[ROK 1945 | rok 1945]] bez większych zniszczeń. Po wojnie został przeznaczony na kolejową przychodnię lekarską wraz z apteką (na parterze, z osobnym wejściem od strony południowej) oraz na pogotowie ratunkowe kolejowej służby zdrowia. <br/><br/>
 
W wyniku reorganizacji służb kolejowych po 1995 i likwidacji branżowej przychodni lekarskiej został sprzedany przez Urząd Marszałkowski [[WOJEWÓDZTWO POMORSKIE | województwa pomorskiego]] właścicielom hotelu Continental z Krynicy Morskiej, którzy jednak nie przystąpili do określonych umową prac nad jego adaptacją na cele hotelowe. Odkupiony w 2010 przez gdyńską firmę Versus Cezarego Zielińskiego, od wiosny 2014 – po wcześniejszych uzgodnieniach z konserwatorem zabytków – był gruntownie przebudowywany na potrzeby hotelowe, m.in. podwyższono o kondygnację skrzydło południowo-zachodnie, wzmocniono fundamenty, wymieniono stropy, wyburzono część ścian wewnętrznych.
 
W wyniku reorganizacji służb kolejowych po 1995 i likwidacji branżowej przychodni lekarskiej został sprzedany przez Urząd Marszałkowski [[WOJEWÓDZTWO POMORSKIE | województwa pomorskiego]] właścicielom hotelu Continental z Krynicy Morskiej, którzy jednak nie przystąpili do określonych umową prac nad jego adaptacją na cele hotelowe. Odkupiony w 2010 przez gdyńską firmę Versus Cezarego Zielińskiego, od wiosny 2014 – po wcześniejszych uzgodnieniach z konserwatorem zabytków – był gruntownie przebudowywany na potrzeby hotelowe, m.in. podwyższono o kondygnację skrzydło południowo-zachodnie, wzmocniono fundamenty, wymieniono stropy, wyburzono część ścian wewnętrznych.
 
23 VI 2016 zamontowano na dachu iglicę z „kapsułę czasu” (z aktualną prasą, zdjęciami i informacjami o historii budynku). <br/><br/>
 
23 VI 2016 zamontowano na dachu iglicę z „kapsułę czasu” (z aktualną prasą, zdjęciami i informacjami o historii budynku). <br/><br/>
 
Obiekt otwarto 13 VI 2017. Czterogwiazdkowy, ma około 3000 m² powierzchni użytkowej, 38 pokoi (w tym apartament, 11 pokoi jednoosobowych, 25 pokoi dwuosobowych; powierzchnia pokoi wynosi od 20 do 60 m²). Na I piętrze znajduje się sala balowo-konferencyjna. Na parterze i w kondygnacji piwnicznej umieszczono restaurację PG4 (skrót od adresu), oficjalnie otwartą 26 V 2017, i lokalny browar (sprzęt sprowadzono z Bawarii). {{author: BŚ}} {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]
 
Obiekt otwarto 13 VI 2017. Czterogwiazdkowy, ma około 3000 m² powierzchni użytkowej, 38 pokoi (w tym apartament, 11 pokoi jednoosobowych, 25 pokoi dwuosobowych; powierzchnia pokoi wynosi od 20 do 60 m²). Na I piętrze znajduje się sala balowo-konferencyjna. Na parterze i w kondygnacji piwnicznej umieszczono restaurację PG4 (skrót od adresu), oficjalnie otwartą 26 V 2017, i lokalny browar (sprzęt sprowadzono z Bawarii). {{author: BŚ}} {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Aktualna wersja na dzień 16:26, 17 mar 2024

Siedziba naczelnika stacji, inspekcji kolejowej oraz mieszkania służbowe kierownictwa gdańskiej dyrekcji kolei, 1915
Kolejowa przychodnia lekarska, 1977, późniejszy Central Hotel
Central Hotel w trakcie przebudowy, 2015
Central Hotel, z iglicą (przy kominie) z „kapsułą czasu”, 2017
Central Hotel, wejście
z zachowanymi emblematami kolejowymi, 2017
Central Hotel, wnętrze
Hasło powstało dzięki Miastu Gdańsk
Partner redakcji

CENTRAL HOTEL, ul. Podwale Grodzkie 4. Mieści się w budynku wybudowanym w 1900 (według projektu z 1898) i przeznaczonym wówczas dla Eisenbahndirektion (dyrekcja kolei): na siedzibę naczelnika stacji, inspekcji kolejowej oraz mieszkania służbowe kierownictwa gdańskiej dyrekcji ( Dyrekcja Kolei, Dworzec Gdańsk Główny, kolej). Z czasem północne skrzydło zachodniej elewacji podwyższono o jedną kondygnację, podwyższeniu skrzydła południowo-zachodniego przeszkodziła II wojna światowa. Budynek przetrwał rok 1945 bez większych zniszczeń. Po wojnie został przeznaczony na kolejową przychodnię lekarską wraz z apteką (na parterze, z osobnym wejściem od strony południowej) oraz na pogotowie ratunkowe kolejowej służby zdrowia.

W wyniku reorganizacji służb kolejowych po 1995 i likwidacji branżowej przychodni lekarskiej został sprzedany przez Urząd Marszałkowski województwa pomorskiego właścicielom hotelu Continental z Krynicy Morskiej, którzy jednak nie przystąpili do określonych umową prac nad jego adaptacją na cele hotelowe. Odkupiony w 2010 przez gdyńską firmę Versus Cezarego Zielińskiego, od wiosny 2014 – po wcześniejszych uzgodnieniach z konserwatorem zabytków – był gruntownie przebudowywany na potrzeby hotelowe, m.in. podwyższono o kondygnację skrzydło południowo-zachodnie, wzmocniono fundamenty, wymieniono stropy, wyburzono część ścian wewnętrznych. 23 VI 2016 zamontowano na dachu iglicę z „kapsułę czasu” (z aktualną prasą, zdjęciami i informacjami o historii budynku).

Obiekt otwarto 13 VI 2017. Czterogwiazdkowy, ma około 3000 m² powierzchni użytkowej, 38 pokoi (w tym apartament, 11 pokoi jednoosobowych, 25 pokoi dwuosobowych; powierzchnia pokoi wynosi od 20 do 60 m²). Na I piętrze znajduje się sala balowo-konferencyjna. Na parterze i w kondygnacji piwnicznej umieszczono restaurację PG4 (skrót od adresu), oficjalnie otwartą 26 V 2017, i lokalny browar (sprzęt sprowadzono z Bawarii). MrGl

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania