TUNEL POD AL. ZWYCIĘSTWA

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
{{web}}
 
{{web}}
 
[[File:1_Tunel_pod_al._Zwycięstwa.JPG|thumb|Południowe wejście do tunelu od strony tzw. Traktu Konnego al. Zwycięstwa]]
 
[[File:1_Tunel_pod_al._Zwycięstwa.JPG|thumb|Południowe wejście do tunelu od strony tzw. Traktu Konnego al. Zwycięstwa]]
[[File:2_Tunel_pod_al._Zwyciestwa.JPG|thumb|Tunel, widok od strony zachodniej]]
+
[[File:2_Tunel_pod_al._Zwyciestwa.JPG|thumb|Tunel, widok od strony zachodniej, na ścianach graffiti („Gąszcz”) z 2012 autorstwa Pawła „Swanskiego” Kozłowskiego]]
 
[[File:GDANKSK LOGOTYP.jpg|thumb|'''Hasło powstało dzięki Miastu Gdańsk''']] <br/>
 
[[File:GDANKSK LOGOTYP.jpg|thumb|'''Hasło powstało dzięki Miastu Gdańsk''']] <br/>
 
[[File:GAIT LOGOTYP.jpg|thumb|'''Partner redakcji''']]
 
[[File:GAIT LOGOTYP.jpg|thumb|'''Partner redakcji''']]
  
 
'''TUNEL POD AL. ZWYCIĘSTWA''', tunelowe przejście podziemne dla pieszych w pobliżu ul. Skłodowskiej-Curie i [[GDAŃSKI UNIWERSYTET MEDYCZNY| Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego]]. Powstał przy okazji wielkiej przebudowy [[ZWYCIĘSTWA, aleja| al. Zwycięstwa]], generalnym wykonawcą było Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych. Prace prowadzono etapami. Rozpoczęto je od najłatwiejszej strony – wschodniej, gdzie budowano nową jezdnię alei. Etap ten ukończono w kwietniu 1972. Realizacja kolejnych wymusiła wiosną 1973 wytyczenie objazdu dla cały czas kursujących tramwajów. <BR/><BR/>
 
'''TUNEL POD AL. ZWYCIĘSTWA''', tunelowe przejście podziemne dla pieszych w pobliżu ul. Skłodowskiej-Curie i [[GDAŃSKI UNIWERSYTET MEDYCZNY| Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego]]. Powstał przy okazji wielkiej przebudowy [[ZWYCIĘSTWA, aleja| al. Zwycięstwa]], generalnym wykonawcą było Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych. Prace prowadzono etapami. Rozpoczęto je od najłatwiejszej strony – wschodniej, gdzie budowano nową jezdnię alei. Etap ten ukończono w kwietniu 1972. Realizacja kolejnych wymusiła wiosną 1973 wytyczenie objazdu dla cały czas kursujących tramwajów. <BR/><BR/>
Tunel został oddany do użytku 30 IV 1974. Ma 80 m długości, 8 m szerokości i 7 wejść: po dwa po obu stronach alei, po jednym na dwa przystanki tramwajowe i na pas zieleni oddzielającej tzw. Trakt Konny od trzypasmowych jezdni. Był pierwszym tunelem dla pieszych w Gdańsku zbudowanym z prefabrykatów. W 2021 wyremontowany, położono nową posadzkę, naprawiono mury okalające wejścia. 7 X 2022 otwarto przy nim naziemne przejście dla pieszych. {{author: BŚ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]
+
Tunel został oddany do użytku 30 IV 1974. Ma 80 m długości, 8 m szerokości i siedem wejść: po dwa po obu stronach alei, po jednym na dwa przystanki tramwajowe i na pas zieleni oddzielającej tzw. Trakt Konny od trzypasmowych jezdni. Był pierwszym tunelem dla pieszych w Gdańsku zbudowanym z prefabrykatów. W 2021 wyremontowany, położono nową posadzkę, naprawiono mury okalające wejścia. 7 X 2022 otwarto przy nim naziemne przejście dla pieszych. {{author: BŚ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Aktualna wersja na dzień 16:44, 4 lip 2023

Południowe wejście do tunelu od strony tzw. Traktu Konnego al. Zwycięstwa
Tunel, widok od strony zachodniej, na ścianach graffiti („Gąszcz”) z 2012 autorstwa Pawła „Swanskiego” Kozłowskiego
Hasło powstało dzięki Miastu Gdańsk

Partner redakcji

TUNEL POD AL. ZWYCIĘSTWA, tunelowe przejście podziemne dla pieszych w pobliżu ul. Skłodowskiej-Curie i Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Powstał przy okazji wielkiej przebudowy al. Zwycięstwa, generalnym wykonawcą było Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych. Prace prowadzono etapami. Rozpoczęto je od najłatwiejszej strony – wschodniej, gdzie budowano nową jezdnię alei. Etap ten ukończono w kwietniu 1972. Realizacja kolejnych wymusiła wiosną 1973 wytyczenie objazdu dla cały czas kursujących tramwajów.

Tunel został oddany do użytku 30 IV 1974. Ma 80 m długości, 8 m szerokości i siedem wejść: po dwa po obu stronach alei, po jednym na dwa przystanki tramwajowe i na pas zieleni oddzielającej tzw. Trakt Konny od trzypasmowych jezdni. Był pierwszym tunelem dla pieszych w Gdańsku zbudowanym z prefabrykatów. W 2021 wyremontowany, położono nową posadzkę, naprawiono mury okalające wejścia. 7 X 2022 otwarto przy nim naziemne przejście dla pieszych.

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania