SPALINOWY SILNIK OKRĘTOWY GDAŃSK

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
m
(wstawienie ilustracji (e-mail z 17.12.2018))
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
 +
[[File:Spalinowy_silnik_okrętowy.jpg|thumb|Spalinowy silnik okrętowy typu 9D55]]
 +
 
'''SPALINOWY SILNIK OKRĘTOWY GDAŃSK''', produkowany w [[STOCZNIA GDAŃSKA | Stoczni Gdańskiej]] w specjalnie utworzonym w 1960 roku Zakładzie Budowy Silników S2 w celu realizacji zamówienia na dostawy długich serii statków dla ZSRR. Wobec braku doświadczeń w produkcji urządzeń napędowych podpisano umowę na licencyjną budowę silników firmy Burmeister & Wain. Prototypem był silnik pięciocylindrowy, dwusuwowy z doładowaniem pulsacyjnym, nawrotny, typu 562VT2BF-140 o mocy 4008,5 kW (5450 KM). W 1961 uruchomiono pierwszy silnik oznaczony jako: Gdańsk 1. Egzemplarz zmontowano w stoczni z części dostarczonych przez firmę z Danii, 3. silnik z tej serii miał już 40% części wykonanych w Stoczni Gdańskiej. Do roku 1969 zbudowano 35 silników. Następnie wyprodukowano 29 silników sześciocylindrowych typu 662VT2BF-140. W 1971 Zakład Budowy Silników rozpoczął produkcję silników siedmiocylindrowych typu 762VT2BF-140, dostosowanych do zdalnego kierowania. Od 1973 roku budowano nowy typ, 5k62EF, nienawrotny, dostosowany do śruby nastawnej: pięciocylindrowy, odznaczał się wyższym stopniem doładowania niż poprzednie i osiągał większą moc. Sukcesem stoczni była dostawa 6 silników typu 6k62EF zbudowanych na zamówienie stoczni J.J.L. Meyer w Papenburgu. Produkcji zaprzestano w 1990, po wybudowaniu 122 silników różnych typów. {{author: JL}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]
 
'''SPALINOWY SILNIK OKRĘTOWY GDAŃSK''', produkowany w [[STOCZNIA GDAŃSKA | Stoczni Gdańskiej]] w specjalnie utworzonym w 1960 roku Zakładzie Budowy Silników S2 w celu realizacji zamówienia na dostawy długich serii statków dla ZSRR. Wobec braku doświadczeń w produkcji urządzeń napędowych podpisano umowę na licencyjną budowę silników firmy Burmeister & Wain. Prototypem był silnik pięciocylindrowy, dwusuwowy z doładowaniem pulsacyjnym, nawrotny, typu 562VT2BF-140 o mocy 4008,5 kW (5450 KM). W 1961 uruchomiono pierwszy silnik oznaczony jako: Gdańsk 1. Egzemplarz zmontowano w stoczni z części dostarczonych przez firmę z Danii, 3. silnik z tej serii miał już 40% części wykonanych w Stoczni Gdańskiej. Do roku 1969 zbudowano 35 silników. Następnie wyprodukowano 29 silników sześciocylindrowych typu 662VT2BF-140. W 1971 Zakład Budowy Silników rozpoczął produkcję silników siedmiocylindrowych typu 762VT2BF-140, dostosowanych do zdalnego kierowania. Od 1973 roku budowano nowy typ, 5k62EF, nienawrotny, dostosowany do śruby nastawnej: pięciocylindrowy, odznaczał się wyższym stopniem doładowania niż poprzednie i osiągał większą moc. Sukcesem stoczni była dostawa 6 silników typu 6k62EF zbudowanych na zamówienie stoczni J.J.L. Meyer w Papenburgu. Produkcji zaprzestano w 1990, po wybudowaniu 122 silników różnych typów. {{author: JL}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Wersja z 12:17, 17 gru 2018

Spalinowy silnik okrętowy typu 9D55

SPALINOWY SILNIK OKRĘTOWY GDAŃSK, produkowany w Stoczni Gdańskiej w specjalnie utworzonym w 1960 roku Zakładzie Budowy Silników S2 w celu realizacji zamówienia na dostawy długich serii statków dla ZSRR. Wobec braku doświadczeń w produkcji urządzeń napędowych podpisano umowę na licencyjną budowę silników firmy Burmeister & Wain. Prototypem był silnik pięciocylindrowy, dwusuwowy z doładowaniem pulsacyjnym, nawrotny, typu 562VT2BF-140 o mocy 4008,5 kW (5450 KM). W 1961 uruchomiono pierwszy silnik oznaczony jako: Gdańsk 1. Egzemplarz zmontowano w stoczni z części dostarczonych przez firmę z Danii, 3. silnik z tej serii miał już 40% części wykonanych w Stoczni Gdańskiej. Do roku 1969 zbudowano 35 silników. Następnie wyprodukowano 29 silników sześciocylindrowych typu 662VT2BF-140. W 1971 Zakład Budowy Silników rozpoczął produkcję silników siedmiocylindrowych typu 762VT2BF-140, dostosowanych do zdalnego kierowania. Od 1973 roku budowano nowy typ, 5k62EF, nienawrotny, dostosowany do śruby nastawnej: pięciocylindrowy, odznaczał się wyższym stopniem doładowania niż poprzednie i osiągał większą moc. Sukcesem stoczni była dostawa 6 silników typu 6k62EF zbudowanych na zamówienie stoczni J.J.L. Meyer w Papenburgu. Produkcji zaprzestano w 1990, po wybudowaniu 122 silników różnych typów. JL

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania