MOST SMOLNY

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(uzupełnienia BŚ (e-mail z 1.05.2014))
(wstawienie ilustracji (e-mail z 25.05.2018))
 
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
 +
[[File:Most_Smolny.jpg|thumb|Most Smolny, Matthaeus Deisch, 1761-1765]]
 +
 
'''MOST SMOLNY''', jedyny most stały spinający Wyspę Spichrzów ([[SPICHLERZE | Spichlerze]]) z wyspą Smolarnią, istniał przed rokiem 1687. Rozebrany w połowie XIX wieku z powodu likwidacji wyspy i gruntownego jej przeobrażenia, wynikającego z budowy torów kolejowych i pierwszego gdańskiego dworca przy Bramie Nizinnej. Wybudowano wówczas (1852) nowy most drogowy w ciągu ul. Chmielnej, nad wykopanym kanałem wzdłuż ul. Toruńskiej, i most kolejowy (1884). {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]
 
'''MOST SMOLNY''', jedyny most stały spinający Wyspę Spichrzów ([[SPICHLERZE | Spichlerze]]) z wyspą Smolarnią, istniał przed rokiem 1687. Rozebrany w połowie XIX wieku z powodu likwidacji wyspy i gruntownego jej przeobrażenia, wynikającego z budowy torów kolejowych i pierwszego gdańskiego dworca przy Bramie Nizinnej. Wybudowano wówczas (1852) nowy most drogowy w ciągu ul. Chmielnej, nad wykopanym kanałem wzdłuż ul. Toruńskiej, i most kolejowy (1884). {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Aktualna wersja na dzień 10:32, 25 maj 2018

Most Smolny, Matthaeus Deisch, 1761-1765

MOST SMOLNY, jedyny most stały spinający Wyspę Spichrzów ( Spichlerze) z wyspą Smolarnią, istniał przed rokiem 1687. Rozebrany w połowie XIX wieku z powodu likwidacji wyspy i gruntownego jej przeobrażenia, wynikającego z budowy torów kolejowych i pierwszego gdańskiego dworca przy Bramie Nizinnej. Wybudowano wówczas (1852) nowy most drogowy w ciągu ul. Chmielnej, nad wykopanym kanałem wzdłuż ul. Toruńskiej, i most kolejowy (1884). MrGl

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania