DANZIG, niemiecki, następnie duński lugier rybacki (1903)

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(uzupełnienie BŚ (e-mail z 27.11.2018))
 
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''„DANZIG”''', niemiecki, następnie duński lugier rybacki (do połowu śledzi za pomocą sieci dryfujących), zbudowany w maju 1903 roku w stoczni J. L. Meyer w Papenburgu dla firmy Emder Heringsfischerei AG; pojemność 100 BRT, długość 23,6 m, szerokość 5,8 m, zanurzenie 3 m; początkowo napęd żaglowy, w 1928 wyposażony w silnik spalinowy o mocy 60 KM, 15 ludzi załogi; port macierzysty Emden. Około roku 1937 zakupiony bez zmiany nazwy przez duńskiego armatora, kapitana Möllera ze Svendborga; wykazywany w spisie Lloyd’s Register do 1951. Najdłużej spośród statków z napędem nosił nazwę Danzig. {{author: MBŁ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]
+
'''„DANZIG”''', niemiecki, następnie duński lugier rybacki (do połowu śledzi za pomocą sieci dryfujących), zbudowany w maju 1903 w stoczni J. L. Meyer w Papenburgu dla firmy Emder Heringsfischerei AG (Emdeńskie Rybołówstwo Śledzi S.A.); pojemność 100 BRT, długość 23,6 m, szerokość 5,8 m, zanurzenie 3 m; początkowo napęd żaglowy, w 1928 wyposażony w silnik spalinowy o mocy 60 KM, 15 ludzi załogi; port macierzysty Emden. Około roku 1937 zakupiony bez zmiany nazwy przez duńskiego armatora, kapitana Arnolda Petera Møllera (1876–1965) ze Svendborga; wykazywany w spisie Lloyd’s Register do 1951. Najdłużej spośród statków z napędem nosił nazwę Danzig. {{author: MBŁ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Aktualna wersja na dzień 07:50, 11 kwi 2024

„DANZIG”, niemiecki, następnie duński lugier rybacki (do połowu śledzi za pomocą sieci dryfujących), zbudowany w maju 1903 w stoczni J. L. Meyer w Papenburgu dla firmy Emder Heringsfischerei AG (Emdeńskie Rybołówstwo Śledzi S.A.); pojemność 100 BRT, długość 23,6 m, szerokość 5,8 m, zanurzenie 3 m; początkowo napęd żaglowy, w 1928 wyposażony w silnik spalinowy o mocy 60 KM, 15 ludzi załogi; port macierzysty Emden. Około roku 1937 zakupiony bez zmiany nazwy przez duńskiego armatora, kapitana Arnolda Petera Møllera (1876–1965) ze Svendborga; wykazywany w spisie Lloyd’s Register do 1951. Najdłużej spośród statków z napędem nosił nazwę Danzig. MBŁ

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania