ANTICA, jacht

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{web}}
 
{{web}}
[[File:Jacht_Antika.jpg|thumb|Jacht „Antica” w gdańskiej marinie, za nią [[SPICHLERZE| Spichlerze]], 2017, fot. Andrzej Patro]]
+
[[File: 1_Antica.jpg |thumb| Jacht „Antica” na Zatoce Gdańskiej]]
 +
[[File:Jacht_Antika.jpg|thumb|Jacht „Antica” w gdańskiej marinie, za nią [[SPICHLERZE| Spichlerze]], 2017]]
  
 
'''„ANTICA”''', jacht żaglowy, kuter gaflowy; powierzchnia ożaglowania: 126 m², długość całkowita: 16,20 m, szerokość: 4,5 m, zanurzenie: 2,10 m, załoga: 6 osób. Jednostka zbudowana w 1953 roku w Ustce, przez 27 lat pływała jako kuter rybacki. W 1980 roku została kupiona przez [[WĄSOWICZ JERZY | Jerzego Wąsowicza]] z planami przebudowania jej na jacht oceaniczny.<br/><br/> Po dziesięcioletnim gruntownym remoncie, ożaglowaniu i wyposażeniu jacht pod dowództwem właściciela, wypłynąwszy z Gdańska latem 1991, odbył trwającą sześć lat wyprawę dookoła świata (1991–1997). W trakcie rejsu przebył 60 840 mil morskich, zawijając do portów 36 krajów. W 1998 roku wyruszył w drugą podróż – opływając przylądek Horn i całą Amerykę Południową (1998–2000). Trasa trzeciej wielkiej wyprawy, z lat 2003–2004, wiodła wokół północnego Atlantyku śladami Polaków: Stefana Szolca-Rogozińskiego (etap do Kamerunu), Krzysztofa Arciszewskiego (etap do Brazylii), Kazimierza Pułaskiego (etap do Gujany Francuskiej przez wyspy Morza Karaibskiego) i tych, którzy jako pierwsi Polacy dotarli do Ameryki (etap do stanu Wirginia).<br/><br/>
 
'''„ANTICA”''', jacht żaglowy, kuter gaflowy; powierzchnia ożaglowania: 126 m², długość całkowita: 16,20 m, szerokość: 4,5 m, zanurzenie: 2,10 m, załoga: 6 osób. Jednostka zbudowana w 1953 roku w Ustce, przez 27 lat pływała jako kuter rybacki. W 1980 roku została kupiona przez [[WĄSOWICZ JERZY | Jerzego Wąsowicza]] z planami przebudowania jej na jacht oceaniczny.<br/><br/> Po dziesięcioletnim gruntownym remoncie, ożaglowaniu i wyposażeniu jacht pod dowództwem właściciela, wypłynąwszy z Gdańska latem 1991, odbył trwającą sześć lat wyprawę dookoła świata (1991–1997). W trakcie rejsu przebył 60 840 mil morskich, zawijając do portów 36 krajów. W 1998 roku wyruszył w drugą podróż – opływając przylądek Horn i całą Amerykę Południową (1998–2000). Trasa trzeciej wielkiej wyprawy, z lat 2003–2004, wiodła wokół północnego Atlantyku śladami Polaków: Stefana Szolca-Rogozińskiego (etap do Kamerunu), Krzysztofa Arciszewskiego (etap do Brazylii), Kazimierza Pułaskiego (etap do Gujany Francuskiej przez wyspy Morza Karaibskiego) i tych, którzy jako pierwsi Polacy dotarli do Ameryki (etap do stanu Wirginia).<br/><br/>
 
Kolejne rejsy to między innymi rejs po Europie i Ameryce „Ekspedycja do korzeni cywilizacji” (2005–2006) oraz „Gdańska ekspedycja wokół Morza Bałtyckiego” (2007). W ostatnich latach jacht odbywa rejsy po morzach Europy, uczestniczy w zlotach i paradach żaglowców, między innymi w [[BALTIC SAIL | Baltic Sail]] (w latach 2000–2002, 2006 reprezentował Gdańsk w Rostoku i Helsingørze; 2007, 2008, 2009, 2011–2014 – w Rostoku). Cumował w [[GDAŃSKA MARINA | gdańskiej marinie]] na [[MOTŁAWA | Nowej Motławie]] przy nabrzeżu Szafarnia. {{author: CR}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]
 
Kolejne rejsy to między innymi rejs po Europie i Ameryce „Ekspedycja do korzeni cywilizacji” (2005–2006) oraz „Gdańska ekspedycja wokół Morza Bałtyckiego” (2007). W ostatnich latach jacht odbywa rejsy po morzach Europy, uczestniczy w zlotach i paradach żaglowców, między innymi w [[BALTIC SAIL | Baltic Sail]] (w latach 2000–2002, 2006 reprezentował Gdańsk w Rostoku i Helsingørze; 2007, 2008, 2009, 2011–2014 – w Rostoku). Cumował w [[GDAŃSKA MARINA | gdańskiej marinie]] na [[MOTŁAWA | Nowej Motławie]] przy nabrzeżu Szafarnia. {{author: CR}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Wersja z 13:23, 26 lis 2021

Jacht „Antica” na Zatoce Gdańskiej
Jacht „Antica” w gdańskiej marinie, za nią Spichlerze, 2017

„ANTICA”, jacht żaglowy, kuter gaflowy; powierzchnia ożaglowania: 126 m², długość całkowita: 16,20 m, szerokość: 4,5 m, zanurzenie: 2,10 m, załoga: 6 osób. Jednostka zbudowana w 1953 roku w Ustce, przez 27 lat pływała jako kuter rybacki. W 1980 roku została kupiona przez Jerzego Wąsowicza z planami przebudowania jej na jacht oceaniczny.

Po dziesięcioletnim gruntownym remoncie, ożaglowaniu i wyposażeniu jacht pod dowództwem właściciela, wypłynąwszy z Gdańska latem 1991, odbył trwającą sześć lat wyprawę dookoła świata (1991–1997). W trakcie rejsu przebył 60 840 mil morskich, zawijając do portów 36 krajów. W 1998 roku wyruszył w drugą podróż – opływając przylądek Horn i całą Amerykę Południową (1998–2000). Trasa trzeciej wielkiej wyprawy, z lat 2003–2004, wiodła wokół północnego Atlantyku śladami Polaków: Stefana Szolca-Rogozińskiego (etap do Kamerunu), Krzysztofa Arciszewskiego (etap do Brazylii), Kazimierza Pułaskiego (etap do Gujany Francuskiej przez wyspy Morza Karaibskiego) i tych, którzy jako pierwsi Polacy dotarli do Ameryki (etap do stanu Wirginia).

Kolejne rejsy to między innymi rejs po Europie i Ameryce „Ekspedycja do korzeni cywilizacji” (2005–2006) oraz „Gdańska ekspedycja wokół Morza Bałtyckiego” (2007). W ostatnich latach jacht odbywa rejsy po morzach Europy, uczestniczy w zlotach i paradach żaglowców, między innymi w Baltic Sail (w latach 2000–2002, 2006 reprezentował Gdańsk w Rostoku i Helsingørze; 2007, 2008, 2009, 2011–2014 – w Rostoku). Cumował w gdańskiej marinie na Nowej Motławie przy nabrzeżu Szafarnia. CR

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania