WIADUKT BRZEŹNO – NOWY PORT

Z Encyklopedia Gdańska
Wersja Blazejsliwinski (dyskusja | edycje) z dnia 16:49, 2 lut 2023

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

< Poprzednie Następne >
Wiadukt Brzeźno – Nowy Port
Wiadukt w trakcie remontu, 2022

WIADUKT BRZEŹNO – NOWY PORT, łączący ul. Krasickiego (w ciągu której się znajduje) w Brzeźnie z ul. Oliwską w Nowym Porcie, na wysokości mniej więcej portowego basenu im. Władysława IV. Zbudowany w miejscu wcześniejszego krzyżowania się torów pociągów towarowych zmierzających do i z portu gdańskiego ( linia kolejowa numer 227) oraz Szybkiej Kolei Miejskiej z jezdnią i jedną linią torów tramwajowych. Wybudowany przez Płockie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, roboty drogowe wykonało Gdańskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, nowe nasypy i przebudowę linii kolejowej Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych (PRK-12). Prace rozpoczęto w marcu 1971, oddany do użytku 30 VI 1972.

Nowy układ torów tramwajowych na wiadukcie (z budową drugiej linii toru) wymusił rozbiórkę domu (przesiedlono osiem rodzin) i baraków między wiaduktem a basenem im. Władysława IV. Torowisko tramwajowe na wiadukcie zostało gruntowanie wyremontowano w 2011, od 28 IX 2022 generalnemu remontowi poddano sam wiadukt.

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania