MOST KAMIENIARSKI
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(Utworzył nową stronę „{{paper}} MOST KAMIENIARSKI (Steinhauerbrücke), zw. także Czerwonym i Szafarskim, na kanale na Stępce (Motławie), w ciągu ulic Szafarnia – Ołowianka. Zbudowa...”) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | MOST KAMIENIARSKI (Steinhauerbrücke), zw. także Czerwonym i Szafarskim, na kanale na Stępce (Motławie), w ciągu ulic Szafarnia – Ołowianka. Zbudowany po przekopaniu w 1576 Kanału na Stępce, na planach miasta od 1617, do ok. 1843 zwodzony. Nazwa od XVIII w., od warsztatów kamieniarzy zlokalizowanych na nabrzeżu Szafarni. Przebudowany na murowany w końcu XIX w. Obecny wygląd uzyskał 1930. Długość 30 m. [[Category: Encyklopedia]] | + | '''MOST KAMIENIARSKI''' (Steinhauerbrücke), zw. także Czerwonym i Szafarskim, na kanale na Stępce (Motławie), w ciągu ulic Szafarnia – Ołowianka. Zbudowany po przekopaniu w 1576 Kanału na Stępce, na planach miasta od 1617, do ok. 1843 zwodzony. Nazwa od XVIII w., od warsztatów kamieniarzy zlokalizowanych na nabrzeżu Szafarni. Przebudowany na murowany w końcu XIX w. Obecny wygląd uzyskał 1930. Długość 30 m. [[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 20:51, 26 lut 2013
MOST KAMIENIARSKI (Steinhauerbrücke), zw. także Czerwonym i Szafarskim, na kanale na Stępce (Motławie), w ciągu ulic Szafarnia – Ołowianka. Zbudowany po przekopaniu w 1576 Kanału na Stępce, na planach miasta od 1617, do ok. 1843 zwodzony. Nazwa od XVIII w., od warsztatów kamieniarzy zlokalizowanych na nabrzeżu Szafarni. Przebudowany na murowany w końcu XIX w. Obecny wygląd uzyskał 1930. Długość 30 m.