MOST KAMIENIARSKI

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Utworzył nową stronę „{{paper}} MOST KAMIENIARSKI (Steinhauerbrücke), zw. także Czerwonym i Szafarskim, na kanale na Stępce (Motławie), w ciągu ulic Szafarnia – Ołowianka. Zbudowa...”)
 
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
MOST KAMIENIARSKI (Steinhauerbrücke), zw. także Czerwonym i Szafarskim, na kanale na Stępce (Motławie), w ciągu ulic Szafarnia – Ołowianka. Zbudowany po przekopaniu w 1576 Kanału na Stępce, na planach miasta od 1617, do ok. 1843 zwodzony. Nazwa od XVIII w., od warsztatów kamieniarzy zlokalizowanych na nabrzeżu Szafarni. Przebudowany na murowany w końcu XIX w. Obecny wygląd uzyskał 1930. Długość 30 m. [[Category: Encyklopedia]]
+
'''MOST KAMIENIARSKI''' (Steinhauerbrücke), zw. także Czerwonym i Szafarskim, na kanale na Stępce (Motławie), w ciągu ulic Szafarnia – Ołowianka. Zbudowany po przekopaniu w 1576 Kanału na Stępce, na planach miasta od 1617, do ok. 1843 zwodzony. Nazwa od XVIII w., od warsztatów kamieniarzy zlokalizowanych na nabrzeżu Szafarni. Przebudowany na murowany w końcu XIX w. Obecny wygląd uzyskał 1930. Długość 30 m. [[Category: Encyklopedia]]

Wersja z 20:51, 26 lut 2013

MOST KAMIENIARSKI (Steinhauerbrücke), zw. także Czerwonym i Szafarskim, na kanale na Stępce (Motławie), w ciągu ulic Szafarnia – Ołowianka. Zbudowany po przekopaniu w 1576 Kanału na Stępce, na planach miasta od 1617, do ok. 1843 zwodzony. Nazwa od XVIII w., od warsztatów kamieniarzy zlokalizowanych na nabrzeżu Szafarni. Przebudowany na murowany w końcu XIX w. Obecny wygląd uzyskał 1930. Długość 30 m.

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania